Miten saada luokanopettajamies anomaan 5 päivää lomaa itselleen yllätysmatkaa varten?
En voi anoa miehelleni lomaa, hänen on tehtävä se itse. Loman saa, olen keskustellut jo rehtorinkin kanssa. Olisi vain keksittävä joku todella hyvä syy, että mies itse anoisi lomaa.
Lähdetään 15v häämatkalle.
Kommentit (72)
Se on todella pitkä aika, oppilailla on oikeus saada myös opetusta, nääs. Ja kukaan kollega ei tykkää siitä, jos joutuu kaitsemaan viikon kahta luokkaa. Etenkin jos ope lähtee yllättäen reissuun, eikä ole mitään tietoa, mitä luokka on tekemässä, mitä kokeita pitäisi olla jne.
Plus tietysti se, että lennot tulevat usein perille myöhässä. Voitko olla varma, että mies ehtii lentokentältä suoraan töihin? Ja joutuisi tietysti menemään valmistautumattomana, univelkaisena sinne jos ehtisikin.
Mun mielestä suunnitelma on harvinaisen huono. Itse järjestäisin omat vapaani miehen pitkien vuosilomien mukaan. Kyllä free-työläisenkin on mahdollista järjestellä töitään.
Sehän on ystävällistä. Töihin mennään maanantaiaamuna yölennon jälkeen eli mies menee sinne nukkumaan, ei taida olla kaksinen opetustoimenhaltija hänkään. Tunnet miehesi, mutta et kykene miehelle kertomaan matkasta. Entä jos mies näkee asian samoin kuin me muutkin eli hän on sinun sätkynukkesi ja joutuu tanssimaan sitä, mitä sinä määräät? Ehkä hän huomaa, että tämä matka tehdään täysin sinun ehdoillasi, hän on pelkkä sivuosan esittäjä. Mutta ihan kivaa matkaa, minä en nössömiestä katsoisi päivääkään.
Uskomatonta pätemistä taas joltain ja epämääräsiä "johtopäätöksiä". On selvästi helvetin kateellinen sekä ammatista että mukavan kuulosesta avioliitosta ja varmaan matkastakin... No, meitä on moneen junaan...
Hauskaa matkaa ap:lle!
Kyseessä reilu viikko: pe-ILTA - ma-AAMU. Ei kahta viikkoa. Ja koulusta pois VIISI päivää.
Opettajat ovat poissa yli 2 vrk lukuvuodessa, jopa lukukaudessa. Aika harvinaisia sellaiset opet, joille ei koskaan tule mitään menoa koulupäivien aikana. Ei lasten neuvoloita, koulu- tai päiväkotikeskusteluja, lääkäreitä, pankkiasioita, muita virka-aikana hoidettavia asioita jne.
Eihän rehtori ollut mitään lomaa myöntänyt, kun ap:n tehtävänä oli nimenomaan saada mies hakemaan lomaa. Rehtori oli vaan sanonut, että se periaatteessa käy. Virallisesti vaan se pitää hakea.
Ootte kyllä sairaalloisia pilkunviilaajia, kyyliä, kateellisia ja epävarmoja ihmisiä. Yllätysmatka on yllätysmatka, ei mikään asunnonosto. Kuka ei ilahtuisi yllätysmatkasta?? Palstahirmut nostaisivat äläkän, kun mies romanttisesti vie yllätysmatkalle eikä yhdessä suunnitellulle Tallinnan matkalle. HÄH??
Miksi teidän perusturvallisuus vaarantuu siitä, että joku suunnittelee jotain kivaa teidän varallenne? Miksi te olette heti jotain nysviä heittopusseja? Ettekö te luota keneenkään? Mitä jos joku joskus tulee ihan yhtäkkiä pyytämään johonkin, mitä ette ole suunnitelleet? Ystävä pyytää ulos ja tarjoaa päivällisen? Menettekö ihan sekaisin?
Tällä palstalla on epäluuloisia ihmisiä. Kylmiä, katkeria, epäluuloisia ihmisiä, jotka pitää kaikkia itsekkäinä.
Huhhuh.
Palkka menee 9 päivästä, koska lomaa ei voi anoa vain arkipäiviksi. Tai, toisen käsityksen mukaan lomaa voi anoa myös vain ma-su, eli 7 vuorokautta. Oli miten oli, olen laskenut palkanmenetyksen 9 päiväksi, koska mies on la-ma poissa. Lähtöpäivän, eli perjantain, mies on ihan normaalisti töissä. Lento lähtee vasta 23.45 illalla.
En edelleenkään käsitä, miksi mies olisi tahdoton heittopussi, jos järjestän sille yllätysmatkan? Pitäisittekö te OIKEASTI itseänne tahdottomina heittopusseina, jos mies yllättäisi teidät häämatkalla? Minä kiljuisin riemusta.. Meillä on ihan tasapainoinen ja tasa-arvoinen liitto, jossa uskalletaan yllättää toinen ilman epäluuloisia ajatuksia.
Olen keskustellut matkasta jo kahden miehen kollegan kanssa ja he pitivät tätä matkaa ihanana ja ovat ihan täysillä mukana. Matka ei siis tule yllätyksenä työpaikalla, ellei joku paljasta.
ap
Eivät varmasti pidä tohvelisankarina, vaan ovat työkaverit hengessä mukana ja siinä myös ettei mies arvaa etukäteen jne.
Hieno idea ja hyvältä työyhteisöltäkin kuulostaa kun reksi heti luvannut.
Minusta parhaalta kuulostaisi tuo että lähdette vkonloppuna reissuun jo ja siellä reissun päällä sitten lauantaina laitatte loma-anomuksen menemään postilla rehtorille.
en kyllä tykkäisi, jos pitäisi yht´äkkiä jättää oppilaat viikoksi. Haluaisin vähän aikaa järkätä jotain järkevää heille poissaoloni ajaksi.
Kyllä ap:n miehellä on tosi lojaalit kollegat, jos suostuvat noin vaan pitämään viikon kahta luokkaa samanaikaisesti... Mä en suostuisi.
joka perustuu siihen, että mies ei hae itse lomaa.
Oikea keino on hakea palkatonta vapaata matkaa varten: mies ei saa palkkaa ja joutuu etsimään tilalle sijaista.
Eivät varmasti pidä tohvelisankarina, vaan ovat työkaverit hengessä mukana ja siinä myös ettei mies arvaa etukäteen jne. Hieno idea ja hyvältä työyhteisöltäkin kuulostaa kun reksi heti luvannut. Minusta parhaalta kuulostaisi tuo että lähdette vkonloppuna reissuun jo ja siellä reissun päällä sitten lauantaina laitatte loma-anomuksen menemään postilla rehtorille.
jo nyt tekemään toisten opettajien töitä, koska sijaisia ei oteta. Ei kukaan huvikseen tee viikkotolkulla kahden opettajan työtä, siinä kärsii sekä oma luokka että sen lomailevan tai sairaan luokka. Siksi rehtorit eivät anna opettajille lomia kesken lukukauden kuin aivan pakottavista syistä eikä sellaiseksi ainakaan meidän kaupungissa lasketa vaimon pyytämää lomaa. Voi mennä sivistyslautakunnalle koko anomus, jos etukäteen varatun matkan takia haetaan lomaa vasta sitten, kun jo ollaan matkalla. Varoitus tulee opettajalle tuosta, ja loman myöntävä rehtori pääsee puhutteluun ainakin meillä. Koulutoimesta määräys on selkeä: ei ylimääräisiä lomia!
Yhteiset rahat, joista olet säästänyt salaa 5 vuotta - ainakin meillä olisi vastaavassa tilanteessa hyvin vakavan keskustelun paikka, mitä muuta olen tehnyt miehen selän takana salaa. Ihan OK, jos teillä puolisoa saa huijata, mutta meillä yksi liiton kulmakivistä on luottamus.
Jos olisin puolisosi, en voisi luottaa sinuun enää. Tarkoitus voi olla kaunis, mutta tekotapa tympeä.
Kyseessä reilu viikko: pe-ILTA - ma-AAMU. Ei kahta viikkoa. Ja koulusta pois VIISI päivää. Opettajat ovat poissa yli 2 vrk lukuvuodessa, jopa lukukaudessa. Aika harvinaisia sellaiset opet, joille ei koskaan tule mitään menoa koulupäivien aikana. Ei lasten neuvoloita, koulu- tai päiväkotikeskusteluja, lääkäreitä, pankkiasioita, muita virka-aikana hoidettavia asioita jne. Eihän rehtori ollut mitään lomaa myöntänyt, kun ap:n tehtävänä oli nimenomaan saada mies hakemaan lomaa. Rehtori oli vaan sanonut, että se periaatteessa käy. Virallisesti vaan se pitää hakea. Ootte kyllä sairaalloisia pilkunviilaajia, kyyliä, kateellisia ja epävarmoja ihmisiä. Yllätysmatka on yllätysmatka, ei mikään asunnonosto. Kuka ei ilahtuisi yllätysmatkasta?? Palstahirmut nostaisivat äläkän, kun mies romanttisesti vie yllätysmatkalle eikä yhdessä suunnitellulle Tallinnan matkalle. HÄH?? Miksi teidän perusturvallisuus vaarantuu siitä, että joku suunnittelee jotain kivaa teidän varallenne? Miksi te olette heti jotain nysviä heittopusseja? Ettekö te luota keneenkään? Mitä jos joku joskus tulee ihan yhtäkkiä pyytämään johonkin, mitä ette ole suunnitelleet? Ystävä pyytää ulos ja tarjoaa päivällisen? Menettekö ihan sekaisin? Tällä palstalla on epäluuloisia ihmisiä. Kylmiä, katkeria, epäluuloisia ihmisiä, jotka pitää kaikkia itsekkäinä. Huhhuh.
että aika harva ope on töissä virka-ajan. Moni opettaja opettaa 9.00 - 14.00 eli kaikki nuo mainitsemasi asiat lääkäristä lasten päiväkotikeskusteluihin hoidetaan kouluajan ulkopuolella ilman mitään vapaapäiviä.
Palkka menee 9 päivästä, koska lomaa ei voi anoa vain arkipäiviksi. Tai, toisen käsityksen mukaan lomaa voi anoa myös vain ma-su, eli 7 vuorokautta. Oli miten oli, olen laskenut palkanmenetyksen 9 päiväksi, koska mies on la-ma poissa. Lähtöpäivän, eli perjantain, mies on ihan normaalisti töissä. Lento lähtee vasta 23.45 illalla. En edelleenkään käsitä, miksi mies olisi tahdoton heittopussi, jos järjestän sille yllätysmatkan? Pitäisittekö te OIKEASTI itseänne tahdottomina heittopusseina, jos mies yllättäisi teidät häämatkalla? Minä kiljuisin riemusta.. Meillä on ihan tasapainoinen ja tasa-arvoinen liitto, jossa uskalletaan yllättää toinen ilman epäluuloisia ajatuksia. Olen keskustellut matkasta jo kahden miehen kollegan kanssa ja he pitivät tätä matkaa ihanana ja ovat ihan täysillä mukana. Matka ei siis tule yllätyksenä työpaikalla, ellei joku paljasta. ap
kun saan kuulla puolison selkäni takana järjestelleen työasioitani. Vaikka olemme perhe, niin virkani on vain minun, ei puolisoni. Ehkä puoliso käy puolestani irtisanomassa minut, jos puolison mielestä en ole tarpeeksi kotona?
loma-ajan ulkopuolella niin kaikki ammattilaiset lynkkaavat äidit.
Mutta eihän se mitään opetukseen vaikuta, jos luokan opettaja on saman ajan omalla lomallaan. ;-DD