Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada luokanopettajamies anomaan 5 päivää lomaa itselleen yllätysmatkaa varten?

Vierailija
06.07.2010 |

En voi anoa miehelleni lomaa, hänen on tehtävä se itse. Loman saa, olen keskustellut jo rehtorinkin kanssa. Olisi vain keksittävä joku todella hyvä syy, että mies itse anoisi lomaa.

Lähdetään 15v häämatkalle.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi mies joutuu mitä luultavimmin suunnittelemaan tuntinsa sille ajalle. Joutuu siis tekemään aika paljon ilmaista työtä. Toivottavasti yllätysmatka on sen kaiken palkanmenetyksen ja toisille tuntien suunnittelemisen väärti. Itse kun suunnittelee tunnit, niin niitä ei tarvitse kirjoittaa paperille, mutta jos suunnittelee jollekin toiselle tunnit, niin hitto et siinä on puuhaa.

Mikset voi sanoa, että hakisi yllätysmatkaa varten? Aiotko valehdella, että menet vaikka peräpukamaleikkaukseen ja tarvitset kotona apua?

Vierailija
22/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa anottua hänen puolestaan hänelle lomaa?

Etenkin jos selität että kyseessä on yllätysmatka niin toivoisi ainakin ihmisen/ihmisten ymmärtävän että mies ei voi itse lomaa anoa :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatkan takia ei oikein voi..

Ja kyllähän miehellä on lomia ties kuinka paljon, mutta omat lomat eivät tänä vuonna osuneet lähimaillekaan samoihin aikoihin.

Ehkä joku leikkausoperaatio minulle voisi olla hyvä. Toisaalta mies olisi huolesta sekaisin, enkä haluaisi sitä. Ja leikkaus ilmoitetaan kyllä hyvissä ajoin, joten miehellä olisi huolta pitkän aikaa.

ap

Vierailija
24/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi mies joutuu mitä luultavimmin suunnittelemaan tuntinsa sille ajalle. Joutuu siis tekemään aika paljon ilmaista työtä. Toivottavasti yllätysmatka on sen kaiken palkanmenetyksen ja toisille tuntien suunnittelemisen väärti. Itse kun suunnittelee tunnit, niin niitä ei tarvitse kirjoittaa paperille, mutta jos suunnittelee jollekin toiselle tunnit, niin hitto et siinä on puuhaa.

Mikset voi sanoa, että hakisi yllätysmatkaa varten? Aiotko valehdella, että menet vaikka peräpukamaleikkaukseen ja tarvitset kotona apua?

Vierailija
25/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa anottua hänen puolestaan hänelle lomaa? Etenkin jos selität että kyseessä on yllätysmatka niin toivoisi ainakin ihmisen/ihmisten ymmärtävän että mies ei voi itse lomaa anoa :p

Jos on kunnassa tai kuntaliitossa töissä, ei lomaa voi anoa kukaan muu kuin itse! Mieti hetki, se on virallinen päätös, esittelijöineen kaikkineen. Ei sitä tehdä puolison pyynnöstä.

Vierailija
26/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta samalle vuodelle kuiten?

Ois ehkä helmpompaa?

Mutta onnea teille kuitenkin! =)

Vierailija
27/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen feikkileikkauksen takia ja sitten paljastuisi, että ei ole leikkausta vaan matka niin puoliso saisi lähteä yksin! Sen verran suuttuisin siitä, että minulle on valehdeltu vakavassa asiassa.

Vierailija
28/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loma-anomukseen tulisi merkintä "henkilökohtainen syy". Ei siihen eritellä vaimon peräpukamaleikkauksia :D

Mutta kyse onkin siitä, miten saan mieheni ylipäätään anomaan sitä jo hänelle myönnettyä lomaa ilman suurta draamaa. Leikkaus on vähän liian iso asia.

Joka tapauksessa loma-ajalle mieheni kollega on jo lupautunut hoitamaan kahta luokkaa samaan aikaan, harjoittelevat tuon viikon syyskonserttia ja tekevät jonkun retken sijaisen kanssa. Ei siis kummallista suunniteltavaa.

En millään haluaisi paljastaa syytä lomaan, haluaisin sen olevan mieletön yllätys. Olen säästänyt lomaan 5v miehen tietämättä ja suunnitellut tätä ihan liian pitkään, jotta voisin paljastaa sen nyt :)

ap

Vierailija
29/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa, joka loman myöntää, ei kai pitäsisi olla mitään ongelmaa.

Vierailija
30/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis siihen saumana kun miehelläsi on loma

Vierailija
31/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa, joka loman myöntää, ei kai pitäsisi olla mitään ongelmaa.

Vierailija
32/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ilmoita, että aiot järjestää hänelle yllätysmatkan. Mitä se haittaa, jos yllätät hänet tällä tavoin iloisesti kertomalla, että olet suunnitellut matkan?

Vierailija
33/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loma-anomukseen tulisi merkintä "henkilökohtainen syy". Ei siihen eritellä vaimon peräpukamaleikkauksia :D Mutta kyse onkin siitä, miten saan mieheni ylipäätään anomaan sitä jo hänelle myönnettyä lomaa ilman suurta draamaa. Leikkaus on vähän liian iso asia. Joka tapauksessa loma-ajalle mieheni kollega on jo lupautunut hoitamaan kahta luokkaa samaan aikaan, harjoittelevat tuon viikon syyskonserttia ja tekevät jonkun retken sijaisen kanssa. Ei siis kummallista suunniteltavaa. En millään haluaisi paljastaa syytä lomaan, haluaisin sen olevan mieletön yllätys. Olen säästänyt lomaan 5v miehen tietämättä ja suunnitellut tätä ihan liian pitkään, jotta voisin paljastaa sen nyt :) ap

Moni mies loukkaantuu tuollaisesta toiminnasta eikä oma opettajamiehesi todennäköisesti ilahdu lainkaan. Olet hänen selkänsä takana sopinut hänen työasioitaan - ihanko oikeasti?

Viikko syyskonsertin harjoittelua ei ehkä ole sitä, mitä lasten vanhemmat koululta odottavat. Vai opettaako miehesi musiikkia?

Koko sydämestäni toivon, että ymmärrät miehesi olevan aikuinen ja että yllätyksiä ei tehdä noin vaan siten, että SINÄ joustat ja SINUN työpaikallasi joudutaan erikoisjärjestelyihin. Nyt täysin syytöän/viaton miehesi joutuu kiitollisuudenvelkaan työkavereilleen.

Vierailija
34/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomahakemuksen esim. lauantaina jos lähdette reissuun viikonloppuna. Sitten laitatte hakemuksen postiin, niin rehtori saa sen ti-ke. Koska hän tietää asian etukäteen hän voi ottaa sijaisen ja saa ennen loman alkua päivätyn lomahakemuksen.

Vierailija
35/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitte jonkun sukujuhlan, johon teidänkin on pakko mennä.

Vierailija
36/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon lomaa varten? Lennätte omalla suihkukoneella Bermudalle, asutte loistohotellin sviitissä tai yksityisjahdilla?

Etkä voi miehelle sanoa, että ano viikon loma. Puhut työkavereille selkänsä takana. Säästät salaa.

Vaikutat aika epäluotettavalta.

Vierailija
37/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijainen joka on lupautunut hoitamaan luokkaa tuon loman ajan, harjoituttaa luokkaa syskonserttia varten - eli olettaisin tämän matkanne siis sijoittuvan syksyyn.

Miksi ette voi tehdä sitä miehen syyslomaviikolla? Etkö itse saa lomaa sille viikolle? Jos olet yksityisellä sektorilla töissä, kuvittelisi sun olevan helpompi sumplia vaikka palkaton loma itsellesi sille kyseiselle viikolle.

Vierailija
38/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yksi pikku yksityiskohta jäi miettimättä, tuo miehen loma... olisko kannattanut miettiä tuo asia valmiiksi ennenkuin teet päätöksiä ja menet sopimaan miehen työasioista miehen selän takana.

Sitä paitsi, matkoissa yleensä parasta on se odottaminen ja suunnittelu, miehesi saattaa loukkaantua että jää siitä kokonaan paitsi.

Vierailija
39/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo, että ei halua anoa lomaa eikä sitä ano.

Vierailija
40/72 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin perheessä vaimo harrastaa yllätyksiä, eikä ne ole miehestä pahoja. Tämä kyllä kuulostaa aika paljon isommalta yllätykseltä kuin mihin meikäläinen on tottunut (justiinsa varailen yhtä yötä hotelliin...). Mutta kertoisin, että suunnittelen jotain ja haluaisin hänen pitävän silloin vapaata. En kertoisi mitä. etenkin jos rahat on säästetty salaa, niin eipä puoliso voi juuri aavistaa muuta kuin mökkireissua tms. Meillä mä sanon, että suunnittelen tietylle päivälle tekemistä tms. ja mies pitää sen sit vapaama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan