Vapaaehtoinen irtisanoutuminen yt-tilanteessa
Mitä tekisitte seuraavassa tilanteessa? Ennen kesälomiani ilmoitin että olen vapaaehtoinen irtisanoutuja (yt siis käynnistyi juuri ennen lomille lähtöä) ja pomon kanssa katsottiin työnantajan tarjoama pakettikin valmiiksi. Nyt sitten menin lomilta töihin ja sain kuulla, että yt on ohi, irtisanotut julkistettu ja minua ei hyväksyttykään irtisanottujen joukkoon, vaan siellä on muita ihmisiä. Jatkanko vänkäämistä, sillä nimet olivat paperissa alla? Irtisanomispaketti on hyvä ja mulla on toinen duunipaikka katsottuna 1.3.2011 alkaen. Kukaan ei toki pakota tekemään töitä eli voin irtisanoutua myös normaalisti, mutta irtisanomispaketti ei sitten koske minua enää. Luottamusmies on hämillään, ei oikein osaa sanoa mitään.
Harvoin näin päin asiasta riidellään.
Kommentit (5)
Olet tehnyt vain esisopimuksen siitä, että mikäli sintu irtisanotaan niin saat paketin. Työnantaja ei ole luvannut irtisanoa, etkä sitä voi vaatia. Kokonaisuus ratkaisee, ei yksittäisen työntekijän toiveet.
koko paketin sisältö. t: ap
Allekirjoittamalla sitouduit lähtemään kiltisti tarpeen tullen. Se ei sido työnanantajaa irtisanomaan. Luonnollisesti työnantaja irtisanoo ne, jotka vähiten yritystä hyödyttävät.
olivat eri paketeissa kuin varsinaisissa YT:ssä irtisanottujen paketit.
Vapaaehtoiseksi hyväksyttiin tietty määrä ja vain tietty osa henkilöstöstä oli rajattu, jotka eivät voineet pakettia hakea. Joten kysy ihmeessä perustelut!
Olet tehnyt vain esisopimuksen siitä, että mikäli sintu irtisanotaan niin saat paketin. Työnantaja ei ole luvannut irtisanoa, etkä sitä voi vaatia. Kokonaisuus ratkaisee, ei yksittäisen työntekijän toiveet.