Onko jo poliisijuttu? Hoitaja levittelee potilastietoja sairaalan ulkopuolella.
Minusta rikkoo kyllä työsopimusta.
Kertoo mm.kuolevien asioita ym.Kenellä on hiv,kenellä silikonit jne.'
Minusta tässä liikutaan hyvän maun rajamailla.
Eipä lääkärit ainakaan näin tyhmiä ole!
Kyseinen hoitsu työskentelee TYKSISSÄ.Teenkö poliisille ilmoituksen?
Kommentit (29)
Harvoin sängyn päädyissä on mitään kaavakkeita, mistä näkee onko silikonit vai ei. Jos on jotain papereita ne on kansliassa ja kyllä varmasti joku ihmettelee, jos tuntematon hoitaja tulee niitä penkomaan.
Meillä on yritysten tiedot salaisia, mutta jos firmat painattaa tiedot vuosikertomuksissaan, niin sitten ovat ne julkisia ja niistä saa sanoa. Ollaan opittu kyllä sanomaan, että yrityksen vuosikertomuksen mukaan ...
seiskan lehden otsikoissa olleita ihmisiä.
että tämä kyseinen hoitsu kantoi itse hiv-virusta johon sai estolääkityksen.Katsotaan ottiko opikseen.
Ei HIV:iin ole mitään estolääkitystä =D. Sä vaikutat vainoharhaiselta.
Ei kenenkään potilaan sängyissä lue että mikä niiden diagnoosi on! Ja jos jollain on hiv niin se ei tosiaan lue muualla, paitsi potilastiedoissa.
Ei ole vaitiolovelvollisuuden rikkomista, jos sairaalsosastolla työskentelevä kertoo esim. "hoidin tänään hiv-positiivista". Heitähän on tuhansia! Ja saa myös kertoa että "yhdellä potilaalla oli silikonit ja raskausarpia". Ei vaan saa mainita potilaan nimeä tai tuntomerkkejä.
että tämä kyseinen hoitsu kantoi itse hiv-virusta johon sai estolääkityksen.Katsotaan ottiko opikseen.
Ei HIV:iin ole mitään estolääkitystä =D. Sä vaikutat vainoharhaiselta.
Jos on riskitilanteessa, siis saattanut saada hiv-tartunnan, voi saada siihen estolääkityksen joka entisestään vähentää riskiä saada hi-virus. Eli tietynlaista estolääkitystä.
Taas jos on hiv-positiivinen saa tietyssä sairauden vaiheessa lääkitystä, joka vähentää viruksen määrää usein niin pieneksi, ettei sitä voisi enää mitata. Sekin vähentää tartuttamisen riskiä, vaikkei se sen varsinainen tarkoitus ole. Eli ei se ole estolääkitys varsinaisesti.
Mutta tuo alkuperäinen puhuu hiv-viruksesta, eli hi-virus-viruksesta, joka mua aina naurattaa. :)
lukemassa ihan mitä vaan, vaikka kenellä on silikonit.
Mutta ap lopeta jo se lomakännäys, sänkyjen päässä ei lue yhtään mitään ja jos pistää itseään likaisella neulalla joutuu/pääsee kyllä testeihin onko jonkun pöpön saanut, en ole kuullut että kukaan olisi mitään ennalta ehkäisevää hiviviiruslääkettä saanut, mutta ehkä tyksissä saa, kun sielä niit 7 julkkiksiakin tuntuu olevan osastollinen potilaana.
kertoilee välillä mulle tuollaisia juttuja ihmisistä, jotka tiedän. Olen sanonut sille tuhannesti ettei kertoisi, ja toivon todella, ettei kerro ainakaan minnekään muualle. ON todella arkaluontoisia asioita jotkut.
ko jhoitajan esimiehelle, juttu menee siitäkin eteenpäin. Hän rikkoo törkeästi vaitiolovelvollisuutta.
t.Itsekkin sairaanhoitaja
utareet tyrkyllä, ei niiden silareiden havaitsemisenn mitään lääkärinsaneluja tarvita.