En sitten päässyt sitä sosiologiaa opiskelemaan :(
Lappiin, Joensuuhun ja Tampereelle olisin päässyt, mutta en Helsinkiin.
Täällä mä nyt itken.
Olen ihan helvetin tyhmä ja idiootti kun kuvittelin, että tajuaisin jotain.
Suutari pysyköön lestissään.
T. Imbesilli
Kommentit (37)
Te saitte mulle tosi hyvän mielen.
Mä yritän uudelleen ja uudella voimalla.
Tänään av näytti mulle parhaat puolensa :)
Tiedän tusinan verran opiskelijoita, jotka asuvat pääkaupunkiseudulla ja käyvät Tampereella opintojen takia joskus 5 krt/vko, joskus ei kuukauteen kertaakaan.
Turhaa suret, sosiologian opiskelu on aivan hörhöala, ei työllistä ketään jatkossa. Valitse joku hyödyllisempi ala.
Riippuu sivuainevalinnoista ja omasta motivaatiosta.
Ap, Helsinkiin on vaikeinta päästä! Tuntuu vähän erikoiselta että jätit kaiken yhden kortin varaan. Sinuna opiskelisin avoimessa sosiologiaa koko tulevan vuoden sillä avoimen opinnot hyväksytään ihan kokonaisuudessaan jälkikäteen (no, paitsi Helsingissä).
lue ap sosiologiaa avoimessa yliopistossa, voit lukea aineopintoihin saakka.
helpommin kuin Tampereelle eikä Jyväskyläänkään ei ole mahdotonta päästä. Ensi keväänä kannattaa pyrkiä niihinkin. Joensuu / Lappi heikkotasoisimmat...
Tarkoitatko, etten pyrkinyt lukemaan mitään muuta?
Mä en halua. En halua myöskään pyrkiä lukemaan jotakin muuta ja ottaa sosiologiaa sivuaineeksi, sillä mulle on hyvin tärkeätä päästä sisään juuri sosiologian pääsykokeiden kautta.
Mutta avoimen opintoja tuossa jo tutkailin, ja lähden opiskelemaan perusopintoja aivan varmasti :)
Pyrin sitten ensi keväänä uudelleen.
Olen koulutukseltani lastentarhanopettaja, joten töitä piisaa.
nykyään voi hakea vain maisteriohjelmiin muualla suoritetun kandintutkinnon jälkeen. Siellä toisalla pitäisi siis suorittaa ensin alempi korkeakoulututkinto.
Lappiin, Kuopioon ja Joensuuhun olisi pisteet riittäneet, Tampereelle ei. Tuskin varasijalta onnistuu pääsemään.
Se avoin yliopisto on hänelläkin varasuunnitelmana. Sosiologia on kiinnostavaa, siksi se.
No voi hitsi :(
Sulla on varmaan yhtä huonot fiilikset, ku mullakin..
Mutta nyt noustaan VOIMALLA ja sisulla!
Yritetään uudestaan :)
ei auta kuin mennä taas avoimeen ja ens keväänä uudestaan. Eilen oli virallinen vitutuspäivä.
muistan teidät molemmat ja mietin että mitenköhän lto:lle on käynyt. Ikävää etteivät ovet auenneet, vuosi avoimessa ja ensi vuonna uusi yritys.
Sosiologian ala ei työllistä. Kannattaa pohtia mielummin jotain joka työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Sosiologian ala ei työllistä. Kannattaa pohtia mielummin jotain joka työllistää.
Mutta jos se kiinnostaa? Kyllä niitä töitäkin löytyy, jos hallitsee alansa.
Vanhemman tyttären lukio on kesken ja nuorempaa en millään viitsisi repiä sosiaalisista ymyröistään..