Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän synnytyksen jälkeinen masennus - kokemuksia?

Vierailija
06.07.2010 |

Toisen lapsen jälkeen tuntuu, että miehellä on meilialat heittäneet paljon enemmän kuin itsellä, ihan kuin aikanaan itsellä esikoisen jälkeisessä hormoonipöllyssä iloitsin ja itkeskelin vuorotellen kunnes ilo jäi vähemmälle.

Onko kellään kokemuksia miehen mielialanvaihteluista/masennuksesta nimenomaan lapsen syntymään liittyen?

Kommentit (4)

Vierailija
2/4 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla valitettavasti on. Poika syntyi vähän yli viikko sitten ja olen huomannut, että jotain on pahasti vialla. Sairaalassa meni vielä hyvin (perhehuone), mutta kun tultiin kotiin, niin mies sekosi. Haukkui minut ja sanoi niin kamalia asioita etten olisi voinut uskoa sellaisia kuulevani. Pyysi kyllä vähän päästä anteeksi. On ihan helkkarin kiukkuinen muutenkin, huutaa meidän esikoiselle. Eilen myönsi itsekin, ettei hyvin mene.

Meillä on neuvola maanantaina, aion ottaa puheeksi siellä. Mies myönsi itsekin, että apua on saatava.

Miehellä on luultavasti kauhea stressi, koska minä olen niin kipeä, etten pysty tehdä mitään. Mies sitten hoitaa vanhempaa poikaa ja välillä vauvaa, siivoaa ja tekee ruokaa, lisäksi meillä on vielä maatila, jossa riittää hommaa. Arveli itsekin, että johtuu siitä, kun pelkää, ettei pysty hoitaa kaikkia hommia.

Olen siis vielä tosi kipeä, sektio takana.

Että tämmöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itki aika paljon. Oi muutenkin pahalla päällä jatkuvasti. Valitti, että katuu koko vauvan tuloa - elämä pilalla. En tiedä, oliko jotakin masennusta, sillä ei diagnosoitu koskaan, kun ei puhuttu asiasta kenellekään.

Olin itsekin ihan lopussa väsymyksestä ja v*tti moinen ukko, josta ei saanut edes vauvanhoitoapua, kun ei sille uskaltanut vauvaa jättää (Väitti heittävänsä seinään, kun ei jaksanut huutoa).

Vierailija
4/4 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso tapahtuma, kuten lapsen syntymä, voi "sekoittaa" persoonallisuushäiriöisen ihmisen. Tiedän esim. tapauksen, jossa normaalista kunnollisen tuntuisesta miehestä tuli lapsen syntymän jälkeen väkivaltainen narsisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä