Homofobian perimmäinen syy on omat homoeroottiset tunteet.
Senhän takia jotkut pelkäävät homoja kuin ruttoa, koska tuntevat itse vetoa samaan sukupuoleen.
Eihän siihen muuta järjellistä selitystä ole.
Kommentit (31)
Ei kaikki mitä ihminen kammoksuu ja inhoaa ole sellaisia asioita joihin itseasiassa tunteekin salaista vetoa. Kukapa hämähäkkikammoinen oikeasti haluaisi lauman hämähäkkejä kävelevän kädellään tai anoppiaan inhoava miniä itseasiassa olisikin anoppiinsa salaisesti ihan lääpällään?
Yksinkertaisin selitys ja kaikkein tosin todennäköisesti on se, että homostelu tuntuu jo ajatuksena inhottavalle ja vastenmieliselle. Itse uskon tähän.
Voi olla niinkin että vaikka ei ole homo, eplkää että toiset luulevat sellaiseksi jollei ole kovaan ääneen kertomassa että inhoaa homoja ja toivoo niiden tukehtuvan toisten kyrpiin... Siis jos ajatellaan noitten iskun tehneiden poikien ikäluokkaa.
Yläasteikäinen joka kaveeraa homon kanssa voi elposti tulla leimatuksi homoksi. Voi olla että pojilla ei muuten olisi mitään homoja vastaan mutta on pakko hota ettei itseä luultais.
Minun mies korostaa homovastaisuuttaan ja siitä miten pitää naisellisista naisista ja olen joskus pohtinut johtuuko hänen omasta feministisyydestään. Täytyy varmasti kertoa kaikille olevansa hetero ettei jää vääriä käsityksiä. Ei siis mitenkään neitimäinen mies, mutta kasvoissa ja eleissä hienoista naisellisuutta, eleet esim puhtaasti äidiltään ja isosiskoltaan, ei isältään opittuja. Vertailee työkavereiden kanssa kasvorasvoja (mutta käyttää aina vain miehille suunnattuja tuotteita, jos minun kasvorasvaani niin korostaa vain lainaavansa kun oma on loppu!), omistaa enemmän kenkiä kuin minä, sillä on hiusgeeli työpaikallakin että saa korjattua ulkonäköä päivän aikana, ja murjottaa kun yksi kaveri aina lainaa sen hiusgeeliä jne....
Mies itse tiedostaa tuon feministisen piirteen näkymisen ja se selkeästi häiritsee häntä, varsinkin ääni joka on poikamainen kun mies ihailee kaikkia möreä-äänisiä "äijiä". Toisaalta on hyvinkin miehinen, mutta oppinut elkeet ja ulkonäöstä touhottamisen perheen naisilta.
Homofobinen ei siis välttämättä ole homo, mutta saattaa pelätä tulevansa luulluksi homoksi.
Olen sitä härnännyt kertomalla fantasioinnista siitä toisen miehen kanssa. Viikonloppunapa sain sen myöntämään että voisi ottaa mieheltä suihin :D Voisi kuulemma olla jopa keskellä minun ja toisen miehen kanssa, mutta ei itse panna toista miestä. Voi olla että sanoi minun mielikseni, mutta taisipa selvitä miehenkin homoviha...
Pystyisipä munkin mies tuohon! Itseäni kiihottaa älyttömästi ajatus miehestäni puuhastelemassa parhaan kaverinsa kanssa, mutta en voi mainitakaan asiasta miehelle kun hermostuu välittömästi.
En siis käytännössä välttämättä tällaista haluaisi (paitsi jos mies itse haluaisi niin ehdottomasti suostuisin kokeilemaan yhdistelmää minä + 2 miestä), mutta harmittaa ettei ajatuksesta tule yhtään mitään edes puhtaalla fantasiatasolla.
Mutta ehkä minullakin on sitten vielä toivoa, jos omakin miehesi lopulta rentoutui asian suhteen.. Omani tosin ei mitenkään kategorisesti tuomitse homoja eikä vihaa heitä (ja pitää kaikin puolin yhtä arvokkaina ihmisinä kuin muitakin). Ei vain itse ole yhtään kiinnostunut homostelusta.
Ei kaikki mitä ihminen kammoksuu ja inhoaa ole sellaisia asioita joihin itseasiassa tunteekin salaista vetoa. Kukapa hämähäkkikammoinen oikeasti haluaisi lauman hämähäkkejä kävelevän kädellään tai anoppiaan inhoava miniä itseasiassa olisikin anoppiinsa salaisesti ihan lääpällään?
Yksinkertaisin selitys ja kaikkein tosin todennäköisesti on se, että homostelu tuntuu jo ajatuksena inhottavalle ja vastenmieliselle. Itse uskon tähän.
Ne ihmiset, joita ei lainkaan homoseksuaalinen toiminta kiinnosta, eivät yleensä vihaa homoja vaan ovat vain asian suhteen välinpitämättömiä. Jos joku kovasti jotakin vihaa tai pelkää, siihen on aina syynsä. Ei välttämättä ihan noin suoraviivainen kuin tuossa kuvailit, mutta kuitenkin jokin muu syy kuin välinpitämättömyys.
Itse en voi sietää joitakin ominaisuuksia anopissani, ja uskon tämän johtuvan siitä että itsessäni on näitä samoja ominaisuuksia piilevässä muodossa. En mene tässä yksityiskohtiin, mutta yleisempi esimerkki: Tuttuni puuskahti kerran ääneen, kuinka hän sitten vihaa ujoja ihmisiä. Ympärillä olijat ihmettelivät jälkikäteen, miten tämä henkilö nyt niin sanoi, onhan hän itse oikein malliesimerkki ujosta ihmisestä. Asiaa pohdittuamme tulimme siihen tulokseen, että ujon ihmisen nimenomaan on vaikeinta tulla toimeen toisen ujon kanssa. Rohkeiden kanssahan ujokin pärjää hyvin, koska nämä täydentävät hänen ujoudestaan koituvia haittoja, mutta kahden ujon yhteistoiminnassa ne haitat oikein korostuvat.
Jos kyseinen henkilö ei itse tajua olevansa ujo, on aivan mahdollista että hän syyttää sosiaalisissa tilanteissa kohtaamistaan ongelmista niitä muita ujoja, eikä tajua omaa vaikutustaan tilanteeseen. Samaan tapaan ihminen päätyy usein inhoamaan muissa juuri sitä huonoa ominaisuutta, joka myös hänessä itsessään on.
Homous toki poikkeaa tästä sikäli, että se ei ole mitenkään huono tai paheksuttava ominaisuus, mutta mekanismi voi toimia niiden kohdalla, jotka on kasvatettu uskomaan homouden olevan syntiä tai sairaus.
Hämähäkkikammosta on vaikeampi tehdä päätelmiä, koska hämähäkit ja ihmiset ovat lähtökohtaisesti niin erilaisia. Jollekulle hämähäkki voi edustaa myrkyllisyyttä, toiselle karvaisuutta jota hän inhoaa, kolmannelle jotakin muuta.
neidiltä, osta sille käsilaukku.
Vain naisellisia eleitä ja hirveän tarkka ulkonäöstä. Mutta ihan miehiset tavat muuten, samoin mielenkiinnonkohteet, harrastukset etc.
Ihana mies on :)
Olen sitä härnännyt kertomalla fantasioinnista siitä toisen miehen kanssa. Viikonloppunapa sain sen myöntämään että voisi ottaa mieheltä suihin :D Voisi kuulemma olla jopa keskellä minun ja toisen miehen kanssa, mutta ei itse panna toista miestä. Voi olla että sanoi minun mielikseni, mutta taisipa selvitä miehenkin homoviha...
Pystyisipä munkin mies tuohon!
Miksi samaa sukupuolta olevien pitäisi haluta harrastaa seksiä keskenään?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2010 klo 13:38"]
Ennen ihan sietämätön, nyt vähitellen tasoittunut, mutta vieläkin tulee välillä jopa aivan sairasta kommenttia homoista ja siitä mitä niille pitäisi tehdä.
[/quote]mitä niille pitäis tehdä?
Homofobiaan liittyy aika vahvasti homoseksuaalisten taipumusten kieltäminen alitajuntaisella tasolla. Jokaiselle homofobiasta kärsivälle tämä on tietenkin liian vaikea asia.
Homous on perverssiä ja luonnotonta. Siinä mun syyt kavahtaa. Rauhassa saa alapeukuttaa.
tekemät homovainot ovat mielestäni eri asia kuin muu homofobia, sillä halutaan lisää valtaa ja myös näyttää ulospäin, että ei ole sellainen.
Onko kristillisten Räsänen oikeasti salalesbo, kun ei hyväksy homoliittoja? En usko. Uskon että on konservatiivi.