Open mielipide lahjoista!
Ai ihan monella sadalla eurolla desing-tavaraa. Pah. Saat sen orvokkiamppelin ja kortin, turha vikistä.
Kommentit (30)
Joten tänään sitten lahjaostoksille lapsen kanssa alkoon, oliko merkistä mitään puhette?? koskenkorvaa vodkaa???
että tuo "lahjominen" on yleisempää pääkaupunkiseudulella. Pohjoisessa vain ehkä 1/3 osallla vanhemmista näytti olevan joku lahja. Omassa lapsuudessani ei kukaan tuonut lahjaa täällä pohjoisessa.
Kaikkien kolmen luokalla kerättiin kimppalahja, paras lahja on mielestäni lahjakortti jonka voi käyttää hierontaan tai kauneushoitoihin. Arvo tulee olemaan n 100-120
Meidän lapsilla on monta vuotta sama luokanope ja esikoisen opettajalta kysyttiin lahjavinkkejä ensimmäisen luokan aikana, ja hän kertoi erilaisia juttuja mistä pitää, kuten esim. teatterilipuista ja Kalevalakoruista. Lahjan hankinta on ollut helpompaa ja on kiva ajatella että se olisi mieleinen.
Meillä lahjotaan joka joulu ja kevät opettajat. Joskus kun ei ole ollut yhteistä keräystä niin olen pyrkinyt antamaan jotakin joka kuluisi pois, juuri suklaata, teetä, viinipullon. Meidän lahjat saa ihan mielellään antaa eteenpäin jos ei maku sovi yhteen :)
Omassa lapsuudessani ei tullut mieleenkään viedä kouluun mitään.
Voihan olla, että ko hlö ei käytä alkoholia. Silloin minusta alkoholin tuominen lahjaksi on suurempi moko kuin esim. viedä suklaata allergiselle.
En veisi koskaan alkoholia lahjaksi kuin niille, jotka tiedän varmasti siitä ilahtuvan.
että tyhjennettiin koko luokan tili ja ostettiin rahoilla opelle melkein 1000 markan lahja. Oltiin niin kamalia koko yläasteen ajan että vähän piti hyviä luokanvalvojaa...
on alettu lahjomaan opettajia joka kevät? Onko tämä tapana vain pääkaupunkiseudulla vai miten? Tuntuu aika hurjalta, itse muistan vieneeni opettajalle ruusun, kun vaihtoi eri kouluun opettamaan ja silloin kun itse päätin ala-asteen. En usko, että oikeesti jaksan alkaa miettimään opettajalle lahjoja sitten kun lapsi menee kouluun, miksi ihmeessä minun tarvitsisikaan?!