ovatko lapset ase riidoissanne?
Miten on, naiset? Kuinka moni teistä käyttää lapsia aseena miestä(lasten isää) vastaan kun on riitaa? Olen pannut merkille, että on erittäin yleistä tällainen. Jos esim. äiti lähtee lasten kanssa kyläilemään, niin saatetaan vain kiusallaan eristää lasten yhteys isään esim. siten, että sanotaan lasten kännyköiden olevan hukassa.
Tai että kun riitelette kotona ja otatte jopa eron puheeksi: tuleeko uhkailtua muutolla mahdollisimman kauaksi että isän olisi vaikeampi nähdä lastaan?
Jos olet kuvailemani nainen ja äiti, oletko tullut ajatelleeksi lasten oikeutta vanhempiinsa? Lapset eivät todellakaan ole kenenkään omaisuutta, vaan ovat vanhemmillaankin vain lainassa. Minun avovaimoni on tyyppiesimerkki tuollaisesta itsekkäästä ihmisestä. Lapset ovat hänelle usein tärkeitä vain sillä hetkellä kun niiden avulla voi kiusata toista. Muutoin ei edes tee heidän kanssaan mitään.
Kommentit (7)
Henkistä pahoinpitelyä. Ja sitä tapahtuu paljon! Jotkut äidit pelottelevat jopa lapsiaan, että kun isä ja äiti eroaa niin eivät enää näe isää. Tarkoitus on lienee saada lapsi sitoutumaan vielä enemmän itseensä, mutta on todella halpamaista.
Miehelleni kyllä. Uhkailee "lasten viemisellä" jne riitatilanteissa, myös puhuu lapsille tyyliin: "teidän äitinne on sellainen ja tällainen..." Moiseen en itse sorru enkä sitä ymmärrä.
Meillä vaimo haukkuu lapsillemme minua, minun sukuani yms. Ja kun alan puhua että olisi parempi jos emme olisi enää yhdessä, alkaa juuri tuollainen uhkailu siitä että en näe enää lapsiani. Lapsiamme uhkailee erolla, ja eivät sen jälkeen enää näe isää, jos nämä eivät tee kuten haluaa. Arvatkaa kuinka syvää on vihani... Tai paremmin säälini, sillä eihän ketään ole oikeasti tuollainen.
Lapset ovat aikuisten riitatilanteessa napalmia. Räjähtäviä palopommeja, joista jää ikävät arvet...
Jos jostain olen ylpeä, niin siitä, että lasta ei ole koskaan palloteltu, hänen kuultensa ei ole puhuttu pahaa toisesta vanhemmasta, eikä olla yritetty vahingoittaa tai hankaloittaa lapsen ja vanhemman välejä. Lapsi on aina ykkössijalla, aikuiset voivat selvittää erimielisyytensä keskenään, omalla ajallaan.
Miehelleni kyllä. Uhkailee "lasten viemisellä" jne riitatilanteissa, myös puhuu lapsille tyyliin: "teidän äitinne on sellainen ja tällainen..." Moiseen en itse sorru enkä sitä ymmärrä.
Aikaisemmin ei ole lasta meidän asioihin mukaan vetänyt enkä ymmärrä miksi se pitää alottaakaan.
mutta tunnen valitettavan monta tapausta ihan lähipiiristä, jossa näin on. Pahaa tekee lasten puolesta tuollainen jatkuva henkinen pahoinpitely.