Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tajua mitä anoppi meinaa

Vierailija
05.07.2010 |

Aina, kun anoppi kuulee mun olevan lomalla tai yksin lasten kanssa kotona, se alkaa soittelemaan ja kyselemään, lähtisinkö hänen mukanaan miehen siskon luona käymään. Ja nyt kun jäin äitiyslomalle, anoppi taas puhui, että sit vois mennä siellä käymään.

En ymmärrä, miksi minun ja lasten pitäisi sinne mennä ilman miestäni. Sehän on miehen sisko, ei mun. Ja olen sanonut monta monituista kertaa anopille, että en tietenkään lähde, koska mieheni ei ole kotona ja toisekseen miehen sisko ei ole kutsunut meitä.

Mä en ymmärrä tätä juttua. Miksi se haluaa "naittaa" mut miehen siskoille? Ja nimenomaan silloin, kun mies ei ole paikalla.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvää, että ap ei halua hyväksyä anoppinsa toimintaa. Vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei hän halua myöskään ymmärtää sitä. Hänelle on tässä ketjussa jo ihan selväsanaisesti kerrottu, että anopilla on hyvänä tarkoituksena saattaa suvun naiset yhteen. Hän haluaa tarjota ap:lle mahdollisuuden luoda hyvät suhteet miehensä sisaruksiin ja laajentaa tällä tavoin turvaverkkoaan.

Anopin käytöksellä on lajinsäilymiseen liittyvät perusteet. Hän haluaa antaa omille geeneilleen eli lapsenlapsilleen mahdollisimman hyvät lähtökohdat auttamalla miniää turvaverkon rakentamisessa. Mitä enemmän ap:n lapsilla, anopin lapsenlapsilla, on ystävällismielisiä naisia ympärillään, sitä todennäköisempää on, että kriisitilanteessa ap:ta ja hänen lapsiaan autetaan.

Biologiaa se vain on. Koeta ymmärtää, ap, vaikket voikaan hyväksyä.

Vierailija
22/24 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon, että hän pyrkii juuri tuohon "suvun naisten" yhteensaattamiseen ja tyttöjen yhteisten juttujen syntymiseen. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, se on itse asiassa ihan sympaattinen ajatus.

Yhdyn kuitenkin johonkin edelliseen kirjoittajaan siinä, että tuo sukupuolen nostaminen ihmisiä määrittäväksi ja yhdistäväksi tekijäksi ei oikein istu nykyaikaan. Ei 2000-luku ole sellaista, että naiset kokkailevat keittiössä ja miettivät puutarhanhoitoa samalla kun miehet lukevat autolehtiä.

Minun anoppini ei ehdottele kyläilyreissuja, mutta sukupuoliteema nousee aina esille, kun olemme koolla siten että miehen siskon perhe on myös mukana. Miehen sisko tuntuu ajattelevan anopin kanssa samalla tavalla. Tilanteita ohjataan aina siihen suuntaan, että naiset jäisivät keittiöön hoitelemaan kokkausta ja siivousta samalla kun miehet juttelevat tai pelailevat olkkarissa, ja keskustelunaiheet liikkuvat kokkauksessa, lastenhoidossa, puutarhanhoidossa jne. Itselläni ei ole näihin keskusteluihin paljoa annettavaa, ja paljon mieluummin vaikka pelaisin niitä tietokonepelejä tai juttelisin muuten vain kaikesta mieleen juolahtavasta koko porukan kesken. Silti tulee aina olo, että olen epäkohtelias ja teen jotain väärin, jos en juttele keittiössä naisten kanssa. Lisäksi järkeeni ei mahdu, miksi apua keittiöpuuhissa odotetaan aina vain perheen naisjäseniltä, kun miehet itsestäänselvästi ovat vapautettuja siitä. Meillä mieheni on vieläpä minua parempi kokki ja tietää kukkienhoidostakin enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla tavalla haluavat teidät mukaan yhteisiin 'tyttöjen juttuihin'. Ja jaksan taas taivastella näiden av-mammojen omaa erinomaisuutta, kun mikään ei kelpaa. Ihmetelkää siinä sitten viileitä välejä miehen sukuun...

Hienoahan se on, että hän haluaa ottaa sinut mukaan perheeseen. Ehkä vähän vanhanaikaista ajatella, että kaikki naiset viihtyisivät yhdessä ja haluaisivat 'puhua tyttöjen juttuja', mutta enemmän minä näkisin tuon ystävällisenä kuin huonona eleenä. Ja ehkäpä hän on huomannutkin, että ette oikein ole samantyyppisiä ja haluaa nimenomaan parantaa välejänne.

Kyllä minä koen suurena rikkautena, että olen saanut viime vuosina lapsien myötä tutustua läheisemmin mieheni siskoon, yleensä kyläilemme kyllä miesten kanssa, mutta soittelemme välillä toisillemme esim. lasten tarvikkeiden vaihdoista yms.

Vierailija
24/24 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti on että he sais sut sanomaan "naisten kesken" jotain luotettavaa, jolla sitten sua iskettäis päin näköä aina kun vaan voidaan...

Kerron tän kokemuksesta. Ja missään nimessä, älä milloinkaan mollaa omia sukulaisia, saat ne nimittäin korkojen kans takasin. Kyisempää yhdistelmää ei ole kuin anoppi ja sen tyttö.

Ja muista heidän tulee aina saada voittaa, ja peliksi käy ihan mikä vaan. Käy siis miehesi siskon luona vain jos miehesikin tulee, mahtuu siihen silloin anoppikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän