Nuori äiti laihtuu helpommin raskauskiloista kuin mummoäiti
Kommentit (27)
oli ne kilot kertyneet MISTÄ SYYSTÄ HYVÄNSÄ.
Miksi täällä joka hemmetin asia väännetään nuori äiti-vanha äiti-taisteluksi?
Ja ei, en tarkoita, että 20v. laihtuu helpommin kuin 40v. vaan mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä vaikeampi on laihduttaa. Vrt. esim. 30-vuotiasta ja 60-vuotiasta.
Mulla on kokemusta lapsensaannista sekä 32-veenä että 38-veenä; yllättäen 38-veenä ne kilot putosi ihan kohisten, nuorempana oli vaikeampaa. Eli eipä yleistetä...
tai painoa keränneellä (huom - ei sama kuin YLIPAINOINEN) väistämättä huonot elintavat tai syökö hän vääjäämättä vääränlaista ruokaa?
Voihan vaikka 55kg ja 175cm äiti olla raskauden jälkeen painossa 63kg lopun ikäänsä, olematta erityisen ylipainoinen tai syömättä VÄÄRÄNLAISTA ruokaa. Kenties hän viettää enemmän aikaa kotona lasten kanssa ja suuren osan viikostaan tekee istumatyötä. Kenties hän on ennen lapsia päässyt jumppaan jopa neljä kertaa viikossa.
itse arvioisit laihdutusnopeuden esim. tarkastellessa äidin ihmisarvoa, vanhemmuuden laatua tai lapsen elinkaarta?
äidin ihmisarvoon se tuskin vaikuttaa, vanhemmuuden laatuun toki voi vaikuttaa huonot elintavat, vääränlainen ruoka, ja näinollen myös lapsen elinkaareen.
Mutta tällaisestahan kukaan ei puhunut, tämä ei nyt liittynyt asiaan.
vieläkään (50v) mutta 21v, 23v ja 30v kesti vuoden päästä kiloista eroon, 42v:nä olin synnytyspäivänä -3,5 kg:D
Nurena laihduttaminen on helpompaa kuin vanhempana kun aineenvaihdunta hidastuu. Oliko tässä jollekin jotain uutta?
Kaikille ei muuten edes mitään raskauskiloja tule.
Esim. lyhyt ja siro joka ei liiku paljon ei TODELLAKAAN kuluta 2000 kcal päivässä!
vähemmän päivässä kuin 20-vuotiaan. Joten ei tuo sun väite ainakaan tieteelliselle pohjalle perustu! Muistat kai että nainen kuluttaa päivässä vähintään 2000 kaloria.
mutta nyt lähes nelikymppisenä se vaatii todellista ponnistelua. varmaan raskauskiloihin pätisi minun kohdallani sama, en tiedä. Sain lapseni 29-vuotiaana (ei siis mummo eikä nuori).
Siinä mielessä ap:n väitteessä on ehkä hiukan perää, mutta mikäs ihme tuo nyt sitten on. Paino on ehkä yksi huonoimmista syistä lapsenhankinnan ajoituksessa. Kyllä se muu elämäntilanne ainakin minusta painaa vaa'assa enemmän.