Raskauslaskurin mukaan keskim. painonnousu 12 kg.
Tuossa Vauvan raskauslaskurissa on myös keskimääräinen painonnousu raskauden aikana ja 12 kg on viimeinen lukema. Tarkoittaako tuo sellaista normaalia, keskimääräistä painonnousua, joka sisältää vauvan, istukan, lapsiveden, rinnat jne.? Eli jos paino on noussut koko raskauden aikana 10 kg, niin tarkoittaako se sitä että siitä suurin osa on nimenomaan "vauvapainoa", ei ylimääräistä läskiä, ja paino palaa helposti normaaliksi?
Kommentit (22)
ja valitettavasti ei lähtenyt kaikki pois (eli osa oli siinä mielessä turhaa). Laitokselle jäi vain 4,5 kg ja siitä parin viikon sisään lähti pari kiloa lisää. Parin kuukauden päästä oli jäljellä 3kg, mutta nuo 3kg ei lähteneetkään sitten ollenkaan :( Nyt lapsi jo 3-vuotias ja pitäisi jaksaa laihduttaa lähtöpainoon....
Söin ihan tavallisesti (en kahden edestä), kevyillä iltalenkeillä kävin muutamia kertoja viikossa.
Painoni oli ennen raskauksia normaalipainon ylärajoilla ja palautui siihen noin kuukaudessa-parissa synnytyksen jälkeen, ilman laihdutuksia.
Turvotusta en kerännyt kummastakaan, yhtään.
ennen ristiäisiä paino oli 64kg, kun raskauden viimeisilläni se oli 82 kg, Verenpainetta ei ollut, mutta ilmeistä nestekertymää. Ei muuten olisi voinut lähteä niin äkkiä. En imettäny lasta ollenkaan.
Ennen raskautta olin 156/52. Synnytyksen jälkeen jäi sellainen 5kg jotka karistin pois. Olin lähtöpainossa ja vanhoissa farkuissa 3 kuukaudessa synnytyksen jälkeen.
Mulla nousi paino tuon verran normaalilla syömisellä ja tosi vähällä liikunnalla. En voinut liikkua kun mahaan alkoi sattua ja oli niin tukalaa.
Turvotusta ei kuitenkaan ollut (muuta kuin pari päivää synnytyksen JÄLKEEN!) ja se on varmaan pääsyy miksi joillain paino nousee hyvistä elintavoista huolimatta paljon. Joillain turvotusta vaan kertyy, itselläni se pysyi siinä vähässä mitä nyt ehkä vähän väkisinkin ihan vikoina viikkoina tulee.
lähtö paino ekan kanssa 51 laitokselle lähtiessä 58, poika syntyi 3,6 kg ja farkut meni jalkaan 3 pv synnytyksen jälkeen 28 tuumaset toka lähtöpaino 52 ja sairaalaan mennessä 65 eli kolmetoista kg tyttö painoi vain 3,1 kg! Vaikka painoa huomattavasti enmmän... Omat farkut meni jalkaan vasta 2 viikon päästä.. Kolmas poika lähtöp. 58 ja sairaalassa 67, paino lähti hyvin nopeasti pois, viikossa oli vanhat vaatteet käytössä. Poika painoi 3,5.
jospa olet linjoilla, itse tulin vielä kurkaamaan; eli olen 170 cm
Kuopusta odottaessani minulla oli tullut 3kg jo siihen mennessä, kun menin vasta ekalle neuvola käynnille (joskus 7. raskausviikolla). :/ Enkä ollut syönyt tai juonut mitenkään sen ihmeemmin kuin ennenkään.
Tasan ei mene nallekarkit vai miten se nyt menikään..
:D
7 kiloa odotusaikana. Kaikki raskauskilot jäivät sairaalaan. Ennen raskautta painoindeksi 18.
Minulla jäi molempien synnytyksien jälkeen vain n. 4kg laitokselle.
ja synnärille jäi hädin tuskin se vauvan paino, eli n. 4kg). Jälkitarkastuksessa olin lähtöpainossani. Puolen vuoden päästä -8kg lähtöpainosta, jtoen mun kohdalla imetys laihdutti reippaasti.
Tokassa raskaudessa ekat kilot tulivat jo ennen plussatestiä ja loppusaldo taisi olla järkyttävät +24kg! Tuskailin täälläkin viimeisilläni ollessa, pääsenköhän noista milloinkaan eroon. Sitkeämmässä olivat kyllä kuin mitä esikoisen mukanaan tuomat kilot, mutta vauvan ollessa 5kk kiloja oli jäljellä 2. Mitään en ole aktiivisesti tehnyt kummankaan muksun jälkeen noille kiloille, vaan imetys ja normaalt vaunuttelulenkit ovat kilot pikku hiljaa syöneet pois. Nyt tosin vaunulenkit ovat olleet paljon hitaampia kuin esikoisen kanssa, kun mukana on tuo taaperokin...
Tuttavapiirissäni ei taida olla ketään, kuka olis noin vähäisellä painonnousulla selvinny raskauksistaan. Vähintään 15kg tullut jokaiselle.
Itselleni tuli esikoisesta 18kg ja kuopuksesta 23kg. Ihan normaalipainoinen olin ennen kumpaakin raskautta.
Kuopuksen syntymästä nyt reilu 5kk ja edelleen n. 8kg "matkaa" lähtöpainoon. :/
mä en tiedä onko se keskimääräinen, mutta normaali. Tuon ylle jos menee, niin sitten on mukana joko turvotusta tai läskiä.
Itselläni on kummassakin raskaudessa tullut 12 kiloa, joista suurin osa jäi laitokselle. Loput hävisivät parissa viikossa kun turvotus laski.
mutta olen muuten ylipainoinen joten varmaan sen takia ei enempää noussut. Ja 12kg jäi laitokselle.
ja vähän oli ylimääräisiä kiloja ennestään (n.5 kg)
Paino palautui entiselleen kuukaudessa.
Tokassa raskaudessa tuli 4 kg ja sekin kaikki oli turvotusta. Kaksi viikkoa synnytykseen jälkeen oli tippunut 11 kg. Mutta ylipainoa olikin paljon.
Mulla on ongelmana imetys. Molempien imetysaikana olen saanut sitten vuoden aikana 10 kg lisää. :(
10 kg jäi laitokselle ja viimeset lähti sitten imettäessä. Nyt painoa 4 kg vähemmän kun raskauden alussa.
Minulla painoa tullut noin 10 kg ja laskettuun aikaa pari viikkoa. Olen ollut liikuntakiellossa pitkään ja mietin, että miten se on vaikuttanut. ap
tuli ja 6kg jäi sairaalaan. Imetyksen myötä lähtivät melkein loputkin kilot. Tyttö on nyt 7kk ja painan kilon enemmän kuin ennen raskautta. Sama paino on pysynyt jo kohta 4kk, mutta en ole tehnyt asialle mitään. Jos tekisin niin varmasti putoaisi vielä jonkun verran.
joka raskaudessa tullu tuo 12kg.
sairaalaan jäi jokaiselta noin 5kg.
ekan ja tokan jälkeen loput lähti muutamassa viikossa.
kolmannen jälkeen jäi 5kg
neljännen jälkeen jäi kans ja vielä tullut lisääkin :(
onneks olin alipainoinen, joten nyt olen "normaali"
ja tokassa 9kg. Lähtöpaino oli 56 kiloa. En liikkunut mitenkään tavallista enempää vaan varmaankin vähemmän, söin lähestulkoon pelkästään jätskiä, viinirypäleitä ja vihreitä omppuja, kun kaikki muu ällötti ja kuvotti.
painoa tuli 13kg ja synnärille jäi vain 6kg. äh... Liikkunut en ole pahemmin raskauden aikana ja söin aika paljon herkkuja. Ennen raskautta mitat: 165 ja 58kg.
Nyt 2 pv aikana paino on laseknut jo kilon, eli ei nyt ainakaan ehkä kamalaa hätää sen kanssa vielä ole. ja imetys ja vaunulenkit (myöhemmin kuntosali) ehkä auttavat tiputtamaan.
nestettä mulla ei tullut, joten siihen en voi vedota. läskiä tuli vähän mahaan ja tissit painaa ym. mut siis rehellistä läskiä varmaan iso osa tästä 6-7kg mikä nyt jäi.
niin ja vauva muuten painoi vain 2,5kg.