Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi suuttui turhasta

Vierailija
04.07.2010 |

Käväistiin iltapäivällä appiukon ja anopin mökillä uimassa. Kahviaikaan vihjailin, että oli ikiva saada juomista, anoppi laittoi kannuun vettä. Miehen teki mieli jotain syötävääkin, joten katsottiin, mitä jääkaapista löytyy. Oltiin juuri iso annos salaattia ja puolikas marjapiirakkaa kun anoppi tuli sisälle ja totesi, että söitte sitten meidän iltavieraiden tarjoilut. Mies tarjoutui maksamaan ruuat, jos se noin kamalaa on, että oma poika ottaa ruokaa jääkaapista.

Anoppi ilmoitti, että mökkilomailu päättyy tähän ja vaati avaimen pois. Appi tuli lasten kanssa paikalle ja nyökytteli, että jos ei osata olla kunnolla niin sitten ei olla ollenkaan. Opettajamaisesti lapsille vielä selitti, miten toisen jääkaapista ottaminen on varastamista.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me voidaan ihan vapaasti käydä äitini ja anoppini jääkaapilla ilman lupia. Samoin sisaruksillamme.

Meillä mennään periaatteella, et sanotaan jos on jotain jota on varattu jotain tiettyä varten.

Mutta jos ei ole tapana tuollainen, niin ap miehineen käyttäytyi törkeästi ja todellakin tuo "anteeksipyyntö" oli törkeyden huippu.

Vierailija
22/30 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli törkeää oli vielä tuo "anteekispyyntö".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään mökillä, että pääsee uimaan helteellä, syödään jääkaapista toisten ruuat, vihjaillaan, että meillä olis kahviaika ja kun saadaankin vain vettä, otetaan omin luvin mitä huvittaa, kun silmä välttää. Loisiahan te ootte. Hyvä, että anoppi otti avaimet teiltä pois. Kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
24/30 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ei halua että käytte niiden jääkaapilla, niin silloin teillä ei ole sinne mitään asiaa.

Mä kyllä saan mennä omien vanhempieni jääkaapille, en mä silti siellä usein käy. Mun lapsille se on myös sallittua ja jopa suotavaa että ottavat kun on nälkä.

Anoppi taas on ihan toista maata. Esikoinen oli n. pari vuotias kun anopilla otti banaanin hedelmäkulhosta. Anoppi ei tykännyt yhtään, lupa olisi pitänyt lapsen pyytää. Ei sanonut siinä tilanteessa mitään eikä lapselle mitään, mutta mulle jälkeenpäin.

Okei, mä sitten parivuotiasta valjasti että kun mennään mummille niin siellä ei saa ottaa ilman lupaa hedelmiä, mutta mummalla saa ottaa.

No, anoppi on muutenkin vähän "erikoinen" joissain asioissa.

Vierailija
25/30 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että anopillasi taisi olla jotakin omia ongelmia ja pinna kireällä varmaan juuri niiden illalla tulevien vieraiden vuoksi. Ehkä hänellä oli myös jotakin hampaan kolossa teidän suhteenne ja siksi käyttäytyi jo alusta asti niin nuivasti: esim. tarjosi "vain" vettä kannussa...

No, nyt kun olette avaimet appivanhemmillenne antaneet ja appivanhempienne saarnat kuulleet, kannattaa varmaan pitää tarpeeksi etäisyyttä ja vähän rajoittaa sitä kanssakäymistä: hehän kun taitavat selvästi tahtoa niin.

26/30 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla minulla on aina ollut tapa tutkia vanhempieni jaakaappi kun menen kylaan :D Tosin yleensa valmistan silloin ruokaa kaikille aitini avustuksella, hyva sauma jutella keskenaan kun tekee ruokaa.

yleensa nauretaankin yhdessa kun tulemme pihaan etta "jaa se on jaakaapin tarkastus" :) mutta me olemmekin niin laheiset

Vierailija
27/30 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs itse ajattelisit jos joku teidän vieras olisi tyhjentänyt teidän jääkaapin, niin ettei teille itselle ja mahdollisesti myöhemmin tuleville vieraille olisi mitään jäänyt???

Olisin kyllä itskin tuosta suuttunut. Olisitte voineet edes kysyä saisitteko jotain syötävää tai saako näitä ottaa!!!

Vierailija
28/30 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihan lapsuudenkodissa (tai kesämökillä) ei saisi käydä jääkaapilla. Anoppisi on perin outo.

Kyllä vieraan jääkaapista ottaminen voikin olla varastamista, mutta nythän oli kyse miehesi vanhempien perheestä.

Vierailija
29/30 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkaapille aina kun siltä tuntuu. Usein valmistankin ruokia. Mutta joku valmis salaatti ja piirakka herättäisi kyllä sen verran huomiota, että kysyisin, onko nää johonkin varattu. Niin kotonakin kysyisimme toisiltamme, jos vaikuttaisi vieraita varten varatuilta ruuilta. Ja sitten tuo miten olette pyytäneet anteeksi. Eri asia sanoa 'anteeksi kauheesti, ei yhtään tajuttu, entä jos kävisin hakemassa leipomosta uuden' tai 'no me maksetaan jos on noin kauheeta'.

Vierailija
30/30 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä vapaasti toistemme luona lähisuvun kesken. Toki herkut jätän omatoimikäynnillä väliin. Ihan semi-akateemista porukkaa, että ei nyt tarvi koulun penkille mennä enää opettelemaan käytöstapoja.