Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaisuus pitäisi kieltää lailla.

Vierailija
03.07.2010 |

Saisi Amnesty tehdä aloitteen asiassa...!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita oikeuksia on muka vienyt pois? Eiköhän kaikki osaa ite päättää mitä tekee, ei niitä oo pakotettu siihen! Viherpiiperöt turpa kiinni ku että tiiä asiasta paskaakaan!

Vierailija
2/27 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen kuvitellut et mulla on kaikkeen tähän oikeus.

t. lestadiolainen ja nainen

Jokaisella on oikeus kieltäytyä seksistä, myös avioliitossa. Jokaisella on oikeus halutessaan harrastaa sellaista seksiä kuin haluaa. Jokaisella on oikeus päättää itse, montako lasta haluaa vaiko yhtään. Jokaisella on oikeus halutessaan keskeyttää ei-toivottu raskaus. Jokaisella on oikeus perhesuunnitteluun sisältäen raskauksien ja lasten lukumäärän lisäksi myös niiden ajoittamiseen. Jokaisella on oikeus päättää omasta ulkonäöstään ja halutessaan käyttää meikkiä, lävistää tai tatuoida itsensä vaikka täyteen jne. Näiden oikeuksien vieminen ei ole jumalan tahto vaan ihmisoikeuksien loukkaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus kieltäytyä seksistä, myös avioliitossa.

Jokaisella on oikeus halutessaan harrastaa sellaista seksiä kuin haluaa.

Jokaisella on oikeus päättää itse, montako lasta haluaa vaiko yhtään.

Jokaisella on oikeus halutessaan keskeyttää ei-toivottu raskaus.

Jokaisella on oikeus perhesuunnitteluun sisältäen raskauksien ja lasten lukumäärän lisäksi myös niiden ajoittamiseen.

Jokaisella on oikeus päättää omasta ulkonäöstään ja halutessaan käyttää meikkiä, lävistää tai tatuoida itsensä vaikka täyteen jne.

Näiden oikeuksien vieminen ei ole jumalan tahto vaan ihmisoikeuksien loukkaamista.

Miksi minulla ei olisi oikeutta näihin kaikkiin vain koska olen lestadiolainen? Höh. Tietenkin on. Ei noista asioista kukaan muu voi mun puolesta päättää, korkeintaan mieheni mielipiteen otan huomioon.

t. vl-äiti

Vierailija
4/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iIhmisoikeusjärjestöt tulevat lähivuosina puuttumaan yhä isommalla huomioilla lestadiolaisten ihmisoikeusrikkomuksiin ja hyvä niin.

[/quote]

lahkojen piirissä tapahtuvat ihmmisoikeusloukkaukset ovat Ihmisoikeusliiton tämän vuoden prioriteetti. Jehovan todistaja, lesatdiolaiset, koivunimeläisyys jne.

Ja jo on aikakin!

Vierailija
5/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa olevaa lestadiolaisryhmää kieltää lailla?

Eroavat kohtalaisesti teologialtaan toisistaan. Kertoisitko jokaisen nimen ja syyn, miksi kieltäisit juuri sen ryhmän.

Oma yleissivistykseni nimittäin ei riitä kertomaan jokaisen ryhmän nimeä, mutta sen tiedän, että harjoittavat uskoaan eri lailla.

Ap voi sitten laajentaa minun tietämystäni aika helposti, eikö totta+

Vierailija
6/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa olevaa lestadiolaisryhmää kieltää lailla? Eroavat kohtalaisesti teologialtaan toisistaan. Kertoisitko jokaisen nimen ja syyn, miksi kieltäisit juuri sen ryhmän. Oma yleissivistykseni nimittäin ei riitä kertomaan jokaisen ryhmän nimeä, mutta sen tiedän, että harjoittavat uskoaan eri lailla. Ap voi sitten laajentaa minun tietämystäni aika helposti, eikö totta+

sama kun sanoisi,että ateismi on kiellettävä!

Vierailija
7/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus kieltäytyä seksistä, myös avioliitossa. Jokaisella on oikeus halutessaan harrastaa sellaista seksiä kuin haluaa. Jokaisella on oikeus päättää itse, montako lasta haluaa vaiko yhtään. Jokaisella on oikeus halutessaan keskeyttää ei-toivottu raskaus. Jokaisella on oikeus perhesuunnitteluun sisältäen raskauksien ja lasten lukumäärän lisäksi myös niiden ajoittamiseen. Jokaisella on oikeus päättää omasta ulkonäöstään ja halutessaan käyttää meikkiä, lävistää tai tatuoida itsensä vaikka täyteen jne. Näiden oikeuksien vieminen ei ole jumalan tahto vaan ihmisoikeuksien loukkaamista.

jotkut siaraat ihmiset on lain voimalla kielletty harrastamasta haluamaansa seksiä (pedofilia, raiskaus).

Lapsimäärää en ainakaan minä ole saanut päättää, kun haluaisin vielä kolmannen mutta mies ei :/

Raskauttakaan ei voi aina keskeyttää jos se todetaan liian myöhään.

Vierailija
8/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut siaraat ihmiset on lain voimalla kielletty harrastamasta haluamaansa seksiä (pedofilia, raiskaus).

Lapsimäärää en ainakaan minä ole saanut päättää, kun haluaisin vielä kolmannen mutta mies ei :/

Raskauttakaan ei voi aina keskeyttää jos se todetaan liian myöhään.

Vierailija
9/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa ainoana oikeana ???

jos et samalla vaadi samaa käsittelyä kaikille ihmistä alistavalle uskolle (vihreä liike, kommunismi ml.) olet säälitävä tapaus

Vierailija
10/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on 18 v. mielestä ok hänen kohdallaan niin vaikea siihen on puuttua jos häntä ei rikosoikeudellisesti loukata. Silloin joku toinen voi nostaa syytteen.

Eri asia on tietysti jos kajotaan fyysiseen koskemaatomuuteen. Mutta psyykkiseen koskemattomuuteen voidaan alle 18 puuttua aika lailla vanhempien luvalla, mikä on väärin.

Vierailija
11/27 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa ainoana oikeana ???

jos et samalla vaadi samaa käsittelyä kaikille ihmistä alistavalle uskolle (vihreä liike, kommunismi ml.) olet säälitävä tapaus

Mistä lähtien vihreä liike on ollut alistava usko?

Vierailija
12/27 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on ne kyllä sikoja. Aloittaja on kyllä niin suvaitsevainen ihminen ja tietää mistää puhuu... eiku

Vierailija
13/27 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmahan on aina tullut paremmaksi paikaksi, kun on porukalla päätetty että jotakin ihmisryhmää ei saa olla olemassa.

Vierailija
14/27 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lestadilainen, mutten ymmärrä miksi joku muu ei saisi olla? Kieltäisitkö tasa-arvon nimissä myös esim. luterilaisuuden tai islamin vai onko sinulla jotain erityisesti lestadiolaisia vastaan?

Vierailija
15/27 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sodista ja ihmisten julmuuksista jo tuhansien vuosien ajanon perusteltu uskonnolla ( tosin todelliset syyt toki

ovat muuta: ahneus, vallantavoittelu, omien petvetsdien mielihalujen toteuttaminen). Saataisiin näin maailmasta parempi paikka.

Vierailija
16/27 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lestadilainen, mutten ymmärrä miksi joku muu ei saisi olla? Kieltäisitkö tasa-arvon nimissä myös esim. luterilaisuuden tai islamin vai onko sinulla jotain erityisesti lestadiolaisia vastaan?

Vierailija
17/27 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lestadiolaisissa yököttää ihmisoikeuksien riistäminen naisilta."

Vierailija
18/27 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sodista ja ihmisten julmuuksista jo tuhansien vuosien ajanon perusteltu uskonnolla ( tosin todelliset syyt toki

ovat muuta: ahneus, vallantavoittelu, omien petvetsdien mielihalujen toteuttaminen). Saataisiin näin maailmasta parempi paikka.

Jos sitä ei voitaisi käyttää, käytettäisiin jotain muuta. Pitäisi saada syyt pois, ei perusteluja jos haluttaisiin sotien todella loppuvan. Ja siihen vaadittaisiin itsekkyyden, rahan ja vallan tavoittelun loppuminen...

Vierailija
19/27 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niimpä. Kaikki muut uskonnot ja uskonlahkothan ajavat tiukkaa tasa-arvoa, ellei jopa naistenvaltaa"

Ihmisoikeusjärjestöt tulevat lähivuosina puuttumaan yhä isommalla huomioilla lestadiolaisten ihmisoikeusrikkomuksiin ja hyvä niin.

Väärintekijät saavat vastata synneistään jo tässä elämässä ja ihan maallisissakin tuomioistuimissa.

Vierailija
20/27 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran paljon löytynyt pedofiilejä niiden piiristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi