Erosinpa just kirkosta. Luin täällä keskusteluja homoavioliitoista
ja ajattelin että perkele. Homoille ja lesboille samat oikeudet kuin heteroille, koskien niin avioliittoja ja adoptiota. Eroakirkosta.fi oli osoite, helposti kävi. Kiitos inspiraatiosta Päivi Räsänen :)
Kommentit (16)
Niin minäkin tein.
Käsittämätöntä, että vielä nykyaikana uskotaan moiseen humpuukiin.
Kyllä pahimpia homojen vastustajia on ns. vapaiden suuntien edustajat, jotka nekin on kirkosta eronneita.
Ei se Räsänen ole kirkon virallinen edustaja. Jätän omaan arvoonsa hänen kommenttinsa. Kirkon piirissä on hyvinkin suvaitsevaa porukkaa.
ja ajattelin että perkele. Homoille ja lesboille samat oikeudet kuin heteroille, koskien niin avioliittoja ja adoptiota. Eroakirkosta.fi oli osoite, helposti kävi. Kiitos inspiraatiosta Päivi Räsänen :)
Kirkon pitäisikin olla uskovien yhteisö ja toivon jonain päivänä näin taas olevankin.
Mä tein tuon jo pari vuotta sitten. Minun uskoni hyväksyy kyllä Jeesuksen ajatukset, mutta ei näiden typerien mukakristittyjen suvaitsemattomia ajatuksia.
Jätetään kirkko niille, jotka todella uskovat Jeesukseen vapahtajana ja pelastajana ja mitä niitä kaikkia juttuja onkaan. :)
Kaikki homoliittoja kannattavat nyt äkkiä eroamaan kirkosta, niin mitä jää jäljelle?
Turha sitten itkeä jos kirkko ei näitä homoliittoja puolla..
Kyllä pahimpia homojen vastustajia on ns. vapaiden suuntien edustajat, jotka nekin on kirkosta eronneita.
kannattaako kuulua kirkkoon vai ei? Tunnustan ottavani itsekin joskus liian vakavasti rakkaan av-raadin näkemyksen, mutta en nyt mitään arvo-ratkasuja tekisi sen mukaan...
kannattaako kuulua kirkkoon vai ei? Tunnustan ottavani itsekin joskus liian vakavasti rakkaan av-raadin näkemyksen, mutta en nyt mitään arvo-ratkasuja tekisi sen mukaan...
Ei vaiskaan, olinhan toki jokusen vuoden asiaa ajatellut monelta kantilta. Tää oli vaan se viimenen niitti.
ap
että nyt musta tuli sun logiikan mukaan pahin homouden vastustaja kun en kuulu kirkkoon:DDD Haahhaah...
Onhan tässä nyt taustalla myös esim. se etten usko isään, poikaan ja pyhään henkeen. Ja siihen muuhun schaisseen.
ap
erosin kanssa n. 10 min. sitten, mutta en homojen tms. takia, vaan yksinkertaisesti siksi, etten edes usko. Ja jos uskoisin, ei kirkolla siinä olisi mitään tekemistä. Ja pedofiliatapaukset ei ainakaan estäneet eroamista.
erosin kanssa n. 10 min. sitten, mutta en homojen tms. takia, vaan yksinkertaisesti siksi, etten edes usko. Ja jos uskoisin, ei kirkolla siinä olisi mitään tekemistä. Ja pedofiliatapaukset ei ainakaan estäneet eroamista.
Vai mitä pedofilia-tapauksia nyt on ollut?
On viisasta tehdä itsenäisiä päätöksiä.
Ja mitä sitten tapahtuu kun kaikki homojen kannattajat ovat eronneet kirkosta? Kirkko on kutistunut aika pieneksi, eikä sillä ole niin paljon valtaa.
se, ettei usko. Mitenkään kirkko ei voi kaikkia tyydyttää, jos se hyväksyy jonkun asian, se puoli joka asiaa ei hyväksy eroaa kirkosta?
Loogisempaa olisi, jos oikeasti muutosta johonkin asiaan kirkossa haluaisi, että kaikki sitä kannattavat liittyisivät kirkkoon, enemmistöksi?
Musta luterilainen kirkko alkaa olla aika homomyönteinen. En ole ikinä kirkkoon kuulunutkaan, mutta uskossa olen, siis vapaista suunnista. Ihmettelen, että minä luen samaa raamattua kuin kirkon porukat, kun he löytävät sieltä perusteen homoliittojen siunaamiselle ja minä taas aivan päinvastaista.
Mä jotenkin olin siis luullut, että nimenomaan nämä liberaalit pitävät nyt peukkuja kirkon meiningille ja vanhoillisemmat eroavat.
Kirkosta eivät eroa ne, joille kirkko instituutiona on erityisen tärkeä tai ne jotka vain eivät tule ajatelleeksi asiaa ennen kuin riittävän moni tuttu on eronnut. Yllättävän moni kuuluu kirkkoon vain tavan vuoksi.