Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö naapurin lapset teillä?

Vierailija
03.07.2010 |

Meidän lapset toisivat nyt kesällä näköjään jokaiselle ruoalle jonkun naapurin lapsista mukanaan. Alkaa ärsyttää, kun olen monta kertaa jo selittänyt, että jokainen syö kotonaan.

Pitääkö minun sitten vain ruokkia kaikki, jotka pöytään tulevat? Miten te muut teette?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne syö, jotka antavat poikani syödä heillä, muut ei.

Vuoden verran jakelin jätskiä ja kaikkea, mutta en enään. Huomasin, että lapseni ei saa missään mitään.

Eräs poika syö aina meillä, mutta lapseni syö myös heillä.

Vierailija
2/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei siis sellaisenaan toimi meillä, vaikka hyvä periaate onkin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysäsen tytön kaverilta haluaako syödä.En läheskään aina.En ala sellaseen touhuun.

Vierailija
4/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä on ruoka-aika niin ilmoitan, että menkää koteihinne, tunnin kuluttua omat ipanat pääsevät ulos.

Vierailija
5/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kukin syö kotonaan. Tosin saatan antaa jätskin kaverille jos annan omillenikin. Mutta jos kavereita on pihassa kovin monta, en järjestä siiihen saumaan jätskihetkiä...

Vierailija
6/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis me aikuiset kutsumme. Emme todellakaan ota alkuunkaan tavaksi sitä että meille tullaan naapurista syömään.

Vierailija
7/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä, mutta vastavuoroisesti meidän likka saattaa syödä useinkin kylässä.

Vierailija
8/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riittää ruokaa ja seuraa, ja onneksi naapurustossa kaikki toimii samalla tavalla.

Ihanaa kun ei tarvitse stressata ruoka-asioissa mitenkään.

Vierailija
9/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos ovat vaan näin kesäisin pihalla leikkimässä

eriasia on tietty jos ovat pitkältä varsin sovitusti leikkimässä koko päivän ja vaikka yökylässä, eilloin tietty ruokaillaan

näin kesäisin lähialueelta tulee ja mennn lapsia pihallamme edes takas, leikkivät kuka hetken kuka tuntikaupalla, en todellakaan ala vielä ilmaista evästä jakamaan

alueella on liuta mammoja jotka aamulla lyhkkäävät jopa nippisnappis 4v lapsensa pihalle toisten vahdittavaksi ja eivät kysele lapsensa perään, eivätkä kutsu syönmään

ovat kuitenkin tavallisia mammoja, ei ns sosiaalitapauksia

ei minun tulot riitä monien lasten syöttämiseen ja juottamiseen

anna jäde päivän aikana ties monelle 7 pv viikossa, jokainen voi laskea mitä maksaaa

omani olen kouluttanut et kylässä ei olla syömässä

Vierailija
10/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovesta sisään ja sanoi anna jäätelöä. Sanoin, että ei ole katsoi ihmeissään. Kerroin, että ei ole tapana syöttää naapurin lapsia. Sanoi että pyysivät oli uusi täällä ehkempä kopasivat,jos tuolta sais.

Vierailija
11/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jäätelön tai mehua tai mitä nyt ikinä onkin tarjolla. Täällä maalla on ehkä erilaista kuin kaupungissa kun niitä kavereita on rajallinen määrä.

Vierailija
12/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. ystävättäreni ruokkii kaikki kavereiden lapset.

Minä en myöskään halua, että lapseni syö muualla. Jää ikäänkuin "velkaa".

Minusta kenenkään ei tarvitse ruokkia muiden lapsia. Tai nojoo, jos tietäisin, että jonkun lapsi on sellaisessa tilanteessa että kotona ei ruokaa tehdä, niin sitten (esim. alkoholismia tahi muunlaista piittaamattomuutta)

Vierailija
13/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli meille leikkimään ja isänsä joutui lähtemään asioille ja hänellä kestikin odotettua kauempaa. Tämä isä soitti siis minulle ja kertoi tilanteen. Koska meillä oli lounasaika, niin annoin tytöllekin ruokaa, kun hän kauniisti pyysi :) Ja söi hyvin :)

Mutta näin yleensä ottaen en syötä, vaan lähetän vieraat kotiin, kun meillä on ruoka.

Vierailija
14/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy aina ruokatunnilla kotona syömässä ja hoitolapsia on monet vuodet ollut neljä.

Olen siis tottunut tekemään isolle porukalle ruokaa.

Päivittäin teen kunnon satsit ruokaa ja siitä sitten stövät kaikki jotka ruoka-aikaan ovat paikalla ja kellä on lupa syödä kylässä.

Vierailija
15/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaihtelevasti kotona 6-7 lasta ja yleensä vakkarina lasten kavereista kolme-neljä. Osan täytyy mennä kotiinsa syömään, mutta ne jotka ovat paikalla, saavat ruuan halutesaan.

Kuten joku muukin sanoi, olen tottunut tekemään paljon ruokaa. Sitä riittää aina pari annosta muillekin.

Vierailija
16/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on monta ihmistä pöydän ääressä ja kuulee kaikkien jutut. Lapset on ihania! :)

En ikinä kehtaisi kieltää lapselta ruokaa! Toki kysyn vanhemmiltaan, saanko antaa ruokaa ja onko millekään allerginen.

Vierailija
17/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrasti kaverilla syömisiä monta kertaa ennen kuin tiesin että tekee niin. Ei ymmärtänyt kun kielsin kun kaverin vanhemmille kyllä sopi. En siis ollut heidän kanssaan sopinut mitään.

Lapset ei välttämättä tajua aikuisten "sopivaisuussääntöjä" vaan ajattelee asiat suoraviivaisemmin niinkuin ne lasten maailmassa menee.

Jos on kavereita meillä niin ruokin tietenkin samalla, mutta jos joku pihakaveri änkeää niin pyydän odottamaan pihalla. Vettä on tullut joskus pyytämään iso hikinen poikaporukka oman lapseni vanavedessä jolloin olen juottanut kaikki. Jätskiä on joskus saaneet pihakaverit ja pullia kuskanneet omat lapset kavereille pihalle.