Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko päivähoitomaksu on?

Vierailija
02.07.2010 |

jos tulojen mukaan maksu menee maksimin mukaan.

Entä sisar alennus?

Eli siis mitä maksaa kolmen lapsen hoitoon vieminen??

Lapset 3v, 2v ja 1v

Tiedän että eroja voi olla kaupunkien välillä, yksityisen ja kunnallisen välillä jne. mutta jonkunlaista noin arviota haluaisin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta ja kolmannesta vähän vähemmän.

Vierailija
2/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkein kunnallinen päivähoitomaksu on 233e/kk yhdeltä lapselta. Sisaralennuksesta en osaa sanoa.

Mielestäni hoito on edullista, jos laskee että lapsi on hoidossa 21 päivää kuukaudessa. Vain alle 12e päivää kohti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maksu 18-200€, toisesta lapsesta alkaen vähän vähemmän?

Eli siis jos eka maksaa 200€ paljonko maksaa 2 seuraavaa?

Ihme ettei tietoja voida laittaa kunnolla näkyviin. Joku laskurikin olis ihan kiva et vois suoraan laskea mitä tulis maksamaan.

Vierailija
4/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vajaa 240€, toisesta noin 200 ja kolmannesta 20% maksimimaksusta. Meillä on kolme lasta päiväkodissa ja yhteensä maksut noin 500€ (vähän alle)

Vierailija
5/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kolmatta ;)

Vierailija
6/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos oletetaan että kolmen lapsen hoitoon vienti maksaisi noin 500€??

Tähän päälle matkakulut, joko toinen auto/bussikortti tms... Riippuen tietenkin siitä missä työ

ja hoitopaikat sijaitsisivat.

Jos työ vielä pienipalkkaista hoitotyötä josta käteen jää noin 1200€? /kk Eli hoitokulujen jälkeen noin 700€?

Kun taas lasketaan että kotona hoidettaessa "tulot"= lapsilisät+ kotihoidontuki olis noin 700€, niin kumpi sitten kannattaa??

Siihen jos mahdollisesti vielä saisi yhden hoitolapsen/iltapäivä hoitolapsen tai jotain viikonlopputyötä silloin tällöin mistä jonkun killingin saa käteen. Niin eipä paljoa kannata töihin lähteä.

Tämän kun vielä saisin taottua miehen päähän... Siksi tartteisin mustaa valkosella, faktaa jotta tajuaisi asian.

Asia olsi aivan eri jos tulot olis jotain 2000€/kk

Vierailija
7/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista tarkkaa, mut kutakuinkin niin että kahdesta lapsesta joudun maksamaan n.480€/kk

Vierailija
8/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos oletetaan että kolmen lapsen hoitoon vienti maksaisi noin 500€??

Tähän päälle matkakulut, joko toinen auto/bussikortti tms... Riippuen tietenkin siitä missä työ

ja hoitopaikat sijaitsisivat.

Jos työ vielä pienipalkkaista hoitotyötä josta käteen jää noin 1200€? /kk Eli hoitokulujen jälkeen noin 700€?

Kun taas lasketaan että kotona hoidettaessa "tulot"= lapsilisät+ kotihoidontuki olis noin 700€, niin kumpi sitten kannattaa??

Siihen jos mahdollisesti vielä saisi yhden hoitolapsen/iltapäivä hoitolapsen tai jotain viikonlopputyötä silloin tällöin mistä jonkun killingin saa käteen. Niin eipä paljoa kannata töihin lähteä.

Tämän kun vielä saisin taottua miehen päähän... Siksi tartteisin mustaa valkosella, faktaa jotta tajuaisi asian.

Asia olsi aivan eri jos tulot olis jotain 2000€/kk

mut toivottavasti kukaan ei kuvittele että sen hoidon pitäs ilmasta olla! sillä 12 eurolla saa monta ateriaa ja hyvää hoitoa yhdelle lapselle. ja hoitomaksu riippuu tosiaan tuloista. meillä esimerkiksi toinen auto on välttämätön, kun täällä maalla julkisella ei pääse minnekään. ja vuorotyö molemmilla vanhemmilla. Mut hoidosta olen silti valmis maksamaan, jos en kerran voi kotona itse lastani hoitaa. tosin sekin syksyllä muuttuu, ja olen taas lapsen kanssa hoitovapaalla.

Vierailija
9/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotihoidon puolelle kallistutaan entistä enemmän.

Itse kyllä haluankin hoitaa lapseni kotona, mies vaan on jatkuvasti patistamassa töihin. :(

ap

Vierailija
10/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ajattele että hoidon pitäisi olla ilmaista.

Pointti on vaan juuri siinä että mikä meidän tilanteessamme on lopulta järkevää.

ns voittoa töihin menosta ei taida tulla. Mutta mitä kaikkea tuo mukanaan lasten hoitoon vienti...

Tilanne olisi aivan eri jos ei olisi mahdollisuutta hoitaa lapsia itse.

ja juu, pitää takoa miehelle järkeä päähän. On vaan sen tyyppinen ettei usko ennen kuin näkee faktoja. :)

ap

Vierailija
11/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne lapset on vaan kerran pieniä!

itse olen nyt kesän ajan ollut työssä, lapsi 2,5v päiväkodissa, ja nyt kun hetken on töissä käynyt, on ymmärtänyt sen mikä rikkaus se on kun saa tai voi olla lasten/lapsen kanssa kotona, varsinkin kun lapsi on pieni ja suuressa kehitysiässä. niitä töitä mekin kuitenkin todennäköisesti ehditään tekemään vielä useampi kymmenen vuotta.

Vierailija
12/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne lapset on vaan kerran pieniä!

itse olen nyt kesän ajan ollut työssä, lapsi 2,5v päiväkodissa, ja nyt kun hetken on töissä käynyt, on ymmärtänyt sen mikä rikkaus se on kun saa tai voi olla lasten/lapsen kanssa kotona, varsinkin kun lapsi on pieni ja suuressa kehitysiässä. niitä töitä mekin kuitenkin todennäköisesti ehditään tekemään vielä useampi kymmenen vuotta.

Mutta se mies, joka vetoaa vaan siihen että on hänkin ollut aikanaan hoidossa. No itse olen ollut liki 10v töissä päiväkodissa ja todellakin haluaisin kuopuksen vähintään 2vuotiaaksi ennen kun hänet hoitoon veisin.

ap

Vierailija
13/13 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen vuoksi asia ahdistaa mua todella paljon, siis kun mielipiteet eroaa niin paljon toisistaan.

Sanoin miehelle jo ennen ensimmäistäkään lasta että hoidan lapseni itse. Mutta mutta, nyt on jatkuvaa vääntöä rahasta ja mies on patistamassa mua töihin. Tuntuu että arvomaailmat on ihan eri. Hän ajattelee vaan rahaa ja materiaalia, minä sitä että lapset on vain kerran pieniä ja sillon paras paikka heille on koti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi