Mitä tarkoitta asumisoikeus?
Katsoin tossa myytävänä olevia taloja ja yhteen maksaa 20 000 euroa asumisoikeus ja yhtiövastikkeet on noin 700 euroa kuussa.
Mä olen pudonnut jo ihan yhteiskunnan matkasta ku ei mul ole tietoa tällaisesta uudesta talon "ostamis" (?) mahdollisuuksista.
Kommentit (19)
googleta, niin voi sullekin selvitä.
Asumisoikeusasunnoissa ei makseta yhtiövastiketta vaan vuokraa, koska et omista mitään, ainoastaan on oikeus asua vuokralla.
googleta, niin voi sullekin selvitä. Asumisoikeusasunnoissa ei makseta yhtiövastiketta vaan vuokraa, koska et omista mitään, ainoastaan on oikeus asua vuokralla.
asua vuokralla, joten mikä järki on asumisoikeusasunnoissa?! :-o
asuin aikoinani moisessa, saat maksaa ison rahan että pääset siihen asumaan ja vuokrat ovat kuitenkin erittäin korkeat. osta mielummin oma.
Asunnot yleensä siistimpiä, saunat lähes aina, paljon rivareita yms. Asukkaat ehkä hieman "fiksumpia" kuin siellä kunnan asunnoissa :) Toki jos sulla on rahaa maksaa älyttömän suurta vuokraa/ostaa oma, niin eihän asossa sitten järkeä olekaan.
No onhan tavallisessa vuokra-asunnossakin oikeus
googleta, niin voi sullekin selvitä. Asumisoikeusasunnoissa ei makseta yhtiövastiketta vaan vuokraa, koska et omista mitään, ainoastaan on oikeus asua vuokralla.
asua vuokralla, joten mikä järki on asumisoikeusasunnoissa?! :-o
osaomistusasunnon voi lunastaa lopulta itselleen, asumisoikeusasunnon asumisoikeusmaksun saa takaisin kun muuttaa pois.
Me ollaan asuttu asossa jo 10 vuotta. Ollaan tykätty.
että haluaa sijoittaa asumisoikeusmaksuun, mutta kuitenkin asua "vuokralla". Muuten ei mitään järkeä.
Samalla rahalla kuin tuo vuokra maksaa lyhennystä asuntolainasta. Ja kun oman asunnon myy, siitä saa usein voittoa eli omistusasunto on myös sijoituskohde.
pahimmat häiriköt ja hörhöt karsiutuu.
Meidän aso-kolmiossa pääkaupunkiseudulla on vastike 800. Emme kuuna kullan valkeana saisi samalla lainaerällä samanlaista asuntoa tältä alueelta.
tää on hyvin hoidettu yhtiö ja viime vuonnakin maksettiin taloyhtiön säästöistä koko talon hoitovastikkeet. Kiva joululahja :)
Kädetöntä aloittajan tietotaso, vapaakasvatus jälleen kerran...
Se tarkoittaa hukkaan heitettyä rahaa nimimerkillä kerran siihen hurahtanut ja kaksi vuotta maksellut nyt omistusasunnon haltija.
lisäksi saa asumisoikeusmaksun takaisin indeksikorotuksen kera. itse esim. asuin asossa vuoden ja muutin pois. sain indeksikorotuksen ansiosta 700 € enemmän aso-maksua kuin olin itse sitä maksanut. asuin siis yli kuukauden ilmaiseksi!
Varaudu sitten siihen että vastike voi mielivaltaisesti nousta joka vuosi...
Molemmissa vastikkeet määräytyvät menojen mukaisesti (sekä mahdollisten muiden tulojen).
Asuttiiin ennen VTS vuokra asunnoissa ja nyt ASO asunnossa.
Omaan ei saada lainaa, kun takaajia ei ole.
Plussat: Kaunis rivari järven rannalla, kohtuullinen vuokra, etu ja takapiha, kaunis ympäristö, on laminaatit ja laatat, paitsi ei vessassa, iso ullakko, hyvät säilytystilat.
Pihan olen laittanut upeaan kuntoon( on kuin paratiisi). Täällä ei ole yksiöitä ollenkaan ja aso maksu poistaa kaikki sossu tapaukset, häiriköt ja juopot. Täällä on hyvä asua.
Jää ainakin vähän perintöä pojille.
Ollaan tosi tyytyväisiä kotiimme.
Aso paljon parempi, kuin vuokra-asunnot, jos omaa ei saa.
googleta, niin voi sullekin selvitä.
Asumisoikeusasunnoissa ei makseta yhtiövastiketta vaan vuokraa, koska et omista mitään, ainoastaan on oikeus asua vuokralla.