Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi perunasta tulee aina vatsavaivoja?

Vierailija
01.07.2010 |

Ei pitäisi varmaan syödä perunoita enää ollenkaan mutta kun ei oikein muutakaan ole lisäkkeeksi. Usein vatsa hirveän kipeä ja turvonnut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monet ovat huomanneet turvotustaipumuksen häviävän vähähiilihydraattisella ruokavaliolla.

Kokeile jättää ruokavaliostasi sokeri ja valkoiset vehnäjauhot, pasta, riisi ja peruna. Vähennä leivän syömistä yhteen kahteen palaan päivässä.

Lisukkeeksi riittää salaatti.

Vierailija
2/10 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monet ovat huomanneet turvotustaipumuksen häviävän vähähiilihydraattisella ruokavaliolla.

Kokeile jättää ruokavaliostasi sokeri ja valkoiset vehnäjauhot, pasta, riisi ja peruna. Vähennä leivän syömistä yhteen kahteen palaan päivässä.

Lisukkeeksi riittää salaatti.

En mä nyt pelkkää kananmunaa ja makkaraa sentään viitsi syödä! Tai tomaattia ja kurkkua. Ei tuommosella ruokavaliolla elä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä päivänä vielä ihmisiä, jotka eivät osaa korvata perunaa millään? Meidän jääkaapista löytyy perunaa muutaman kerran vuodessa ja yleensä syödään vain uusia perunoita kesällä.

Vierailija
4/10 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se sopii ihan ok, mutta joillakin on erilainen ruuansulatus ja pottu ei vaan toimi. Sama on meidän koiralla, jos kovasti on perunaa kotiruuan joukossa, niin kokonaisia potun paloja oksentelee..

Peruna on helppo korvata erilaisilla kasvislisäkkeillä, en oikein ymmärrä tuota kysyjän ongelmaa.. Kovin suppea on ajatusmaailma ja lajituntemus, jos ei mitään tilalle keksi.

Vierailija
5/10 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se sopii ihan ok, mutta joillakin on erilainen ruuansulatus ja pottu ei vaan toimi. Sama on meidän koiralla, jos kovasti on perunaa kotiruuan joukossa, niin kokonaisia potun paloja oksentelee..

Peruna on helppo korvata erilaisilla kasvislisäkkeillä, en oikein ymmärrä tuota kysyjän ongelmaa.. Kovin suppea on ajatusmaailma ja lajituntemus, jos ei mitään tilalle keksi.

Mä olen allerginen porkkanalle, sellerille, palsternakalle, bataatille, kiiville, omenalle, sipulille mm.

Vierailija
6/10 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parsakaalia, kukkakaalia, bataattia, lanttua, (uunijuurekset), salaattia, lämpimiä kasvislisäkkeitä (munakoiso, kesäkurpitsa, paprika jne)

Itse en sen kummemmin välttele hiilihydraatteja, mutta peruna tosiaan vähän turvottaa ja muutenkin tykkään monenlaisista kasviksista.

Vierailija
7/10 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen allerginen porkkanalle, sellerille, palsternakalle, bataatille, kiiville, omenalle, sipulille mm.

Mutta entäs kukka- ja parsakaali, he-ma-pa (joko sekoituksena tai kukin erikseen), linssejä mä jaksan kans aina hehkuttaa, niitä käytän ihan suoraan perunan korvikkeena minkä tahansa kastikkeen kanssa. Kesäkurpitsa (mä en tykkää) on tällein kesällä edullista ainakin ja taipuu moneen.

Siitähän se lähtee kun alkaa kokeilemaan, tekee joko pannulla tai uunissa erilaisista kasviksista haudukkeita ja paistoksia ja syö niitä sit sen kastikkeen, pihvin, broilerin, makkaran tms. kanssa.

Kaikesta ei aina tykkää, mutta kyllä sieltä ne suosikit löytyy. =0) Linssit on se mun herkku!

Vierailija
8/10 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

bataattia, naurista, kukkakaalia, parsakaalia, lanttua tms.

Vierailija
9/10 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, peruna on hyvää.

Vierailija
10/10 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto