Arhg! Lapsettoman kasvatusneuvot.
Lapseton sisareni on sitä mieltä, että kuusivuotiasta ei voi passittaa omaan huoneeseensa rauhoittumaan, kun tämä kiukkuaa tms. Hänen mielestään lapsen kanssa pitää mennä sinne jäähylle _lohduttajaksi_.
Lasta ei myöskään kuulemma saa torua niitä, että menee kyykkyyn, katsoo lasta silmiin ja kieltää enää tekemästä samoin. Yleensä näin tapahtuu, kun kuusivuotias rökittää ja riepottaa pikkusiskoaan. Tämä kuulemma _musertaa_ lapsen.
Argh...
Kommentit (23)
lapsesi kanssa ja hän saa kasvatta omansa niinkuin tykkää
Ja lapsen epärauhoittunut tila on vanhempien syytä. Pitäisi olla ja toimia jotenkin toisin niin lapsi ei alkujaankaan kävisi "rauhattomaksi" tai kiukuttelisi. Eskariuhmaa ei kuulemma ole olemassakaan, on vain mallikäyttäytymistä eli kun vaan vanhempi on tarpeeksi rauhallinen, lapsi ei koskaan kiukuttele.
Ap
ajatella antavasi lapset vaikka päiväksi tai pariksi siskollesi hoitoon? Luulen, ettei enää sen jälkeen yhtä innokkaasti neuvoisi lastenhoidossa.
Tämä on pelkästään sisaresi ja sinun välinen asia. Ihan turha vetää siihen mukaan KAIKKIA lapsettomia. Monellakin lapsettemalla saattaa olla varsin hyviä mielipiteitä lapsenkasvatuksesta - ei lapsensaaminen automaattisesti tee naisesta mitään kaikkitietävää auktoriteettiä maailmassa, niinkuin tälläkin palstalla ollaan huomamttu.
Jospa se toimisikin noin, niin olisin täydellinen viilipytty joka hetki. Siis jos lapsikin olisi näin rauhallinen kuin mikä :)
Käytännössä tuo ei vaan taida toimia. Jostain kumman syystä lapsettomilla on toisinaan tapana antaa kummia neuvoja..
kummasti opettaa lasten kasvatusta. Jopa meidän lasten päiväkodissa hoitaja sanoi, että silmät avautuivat ihan eri tavoin oman lapsen myötä.
Ja sen takia ne teidän lapset onkin kaikki niin hyvinkasvatettuja, ei haistattele, ei tappele, ei vingu ruuasta eikä leluista, leikkii kiltisti sisarustensa kanssa, saa hyviä todistuksia koulusta jne jne. Koska te olette ÄITEJÄ, ja te tiedätte kuinka ne pitää kasvattaa.
ei kannata mollata kenenkään neuvoja riippuen siitä onko sillä itsellä lapsia vai ei. Saattaa tulla ihan hyviä neuvoja lapsettomitakin.
että neuvojalla ei ole lapsia. Kukaan vanhempi ei ikinä päästelisi tuollaisia suustaan.
että sisareni ei edes suostu keskustelemaan asioista. Saati kuuntelemaan. Hän vain on oikeassa. Vankkumattoman oikeassa. Hän tietää. Piste.
mulla on tapana tokaista lapsettomille kasvatusohjeistajille, että en ota ajo-ohjeitakaan kortittomalta. kasvatusneuvot otan vastaan vain yli kolmen täysikasvauisen lapsen vanhemmalta.
että kun aikoinaan laitoin omaan huoneeseensa rauhoittumaan, niin siellä saattoi rauhassa leikkiä ja nauttia olostaan, kun pikkusisko ei päässyt kiusaamaan. Eli se siitä rangaistuksesta.
Tämä on pelkästään sisaresi ja sinun välinen asia. Ihan turha vetää siihen mukaan KAIKKIA lapsettomia. Monellakin lapsettemalla saattaa olla varsin hyviä mielipiteitä lapsenkasvatuksesta - ei lapsensaaminen automaattisesti tee naisesta mitään kaikkitietävää auktoriteettiä maailmassa, niinkuin tälläkin palstalla ollaan huomamttu.
Ja on. On aina ollut yhtä kaikkitietävä ja mustavalkoinen. Tässä lastenkasvatus-asiassa hän on käynyt entistä rasittavammaksi nyt, kun tietää, ettei omia lapsia tule. Hän sitten omii muiden lapsia - ja haukkuu kaikki äidit pystyyn takana päin.
kuvaus (ikä) sopii. Haukkuu aina muita äitejä mullekin, on tullut mieleen, että mua sitten muille... vaikka mua edessäpäin haulu taqi arvostele. Esim. siskoaan haukkuu rankasti (en oo tavannut enkä muista nyt oliko sillä eskari-ikäistä).
Hän on joskus kauan sitten ollut päiväkodissa töissä, kai keittäjänä. Joskus siis 15-20 v sitten. Mutta ei se mun mielestä oikeuta haukkumaan.
Joku oma traumansa siinä purkautuu.
musta taas jos omista lapsista nuorinkin on jo +10 v, niin alkaa tulla sammakoita suusta näin pienten lasten kasvattamisesta.
mulla on tapana tokaista lapsettomille kasvatusohjeistajille, että en ota ajo-ohjeitakaan kortittomalta. kasvatusneuvot otan vastaan vain yli kolmen täysikasvauisen lapsen vanhemmalta.
mulla on tapana tokaista lapsettomille kasvatusohjeistajille, että en ota ajo-ohjeitakaan kortittomalta.
kaveri sanoi mulle samaa kun mulla ei vielä ollu korttia ja hänellä oli, kun varoitin, että liukas mutka (mun kotinurkilla) ja kannattaa hidastaa riittävästi. ei halunnut kuunnella mua ja ajoi liian lujaa. ajoi penkkaan.
ne lapsellistenkaan neuvot aina häävejä ole...
Ja jäähystä, parempihan lasta on lohduttaa sitten, kun hän on rauhoittunut.