G: Mitä te muut yksinhuoltajat saatte elatusmaksua lapsistanne?
Kommentit (18)
13 ja 15 v lapset. Miehellä uusi perhe,minulle ei.
12v saan sen 139e, hänen isänsä osallistuu muihinkin kuluihin, ostaa vaatteita jne.
Molempien isillä suunnilleen samat tulot kun mulla, n. 1800e/kk brutto.
200euroa kuussa, hoitomaksut (187e) laitettiin vielä puoliksi. Nyt lapsi meneekin jo kouluun. Isänsä osallistuu vaatteiden ja harrastusvälineiden ostoon (ostanut kaikki polkupyörät, sukset ja luistimet omaehtoisesti) Tanssi- sun muiden liikuntaleirien maksut puolitetaan. Minulla uusi perhe, exällä ei
ai niin, jos reissuun ollaan lähdetty (talvella 3 viikkoa Thaimaassa ja keväällä viikko Saksassa) nin isänsä maksaa aina lapsen matkat.
Meillä menee kyllä hyvin muutenkin
0-200e kuussa+ isä ostaa harrastusvälineitä ja vaatteita joskus. Tulot n 3000ekk mulla 2500ekk. Siis maksimi on 200e jos ei ole ostanut tavaraa. Jos ostaa tavaraa ei tule elareita.
Kummallakaan ei ole uutta perhettä.
Kai te olette tehneet lastenvalvojan luona sopimuksen elatusmaksuista? T. se,joka saa 407 mutta mitään ei isä koskaan lapsille osta!
Lisäksi mies, siis lasteni isä, osallistuu lasten harrastus ym kuluihin, käyvät leffoissa jne.
Lapseen menee noin 550 euroa kuussa. Itse maksan siis noin 150, lapsilisästä menee 100 e ja isä maksaa 300 e.
kuopuksesta en mitään, mutta hänen isänsä ostelee meille ruokaa ja lapsen tarvitsemia tarvikkeita. Kuopuksen isän kanssa seurustelen muttemme asu yhdessä.
lapsi 10kk isä ostaa kylä leluja ja vaatteita tuon lisäksi. kyllä sen isän pitäis niitä elareita silti maksaa vaikka osallistuukin meuihin menoihin.
Luulin että elatusapu olisi yhdestä lapsesta ainakin 400 euroa
juu, nykyään menee hyvin. Ei silloin kun oltiin yhdessä
Menee suoraan talon lainaan. Mutta isä osallistuu myös muuten kuluihin.
Se on jotain 146e/kk. Muistaakseni.
jotai 139e kela maksaa per lapsi... vissii jos ei oo noussu se elari.en oo nii pennilleen kahtonu:D
Isä tienaa n. 7000-8000eur/kk, minä saman verran.
Se on jotain 146e/kk. Muistaakseni.