Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PARAS JENGI/HEINÄKUU

01.07.2010 |

Eli tänne kaikki tuolla kuumeilupuolella ketjussa PIKKU2 kirjoitelleet :-) Jatketaan juttelua tällä puolella!

Jonttu82

LA 15.11/ tyttö 02/08

Inkku82

LA 29.11/ tyttö 05/07

virva

LA 29.11/ tyttö 10/09/ Ikä27/ Helsinki

Timantti76

LA 10.12/ poika 06/09

Sabriina

LA 12.12/ poika 10/08/ Ikä27/ Espoo

amandak

LA 15.12/ poika 12/08/ Ikä24/ Turku

Mindy81

LA 16.12/ poika 04/06/ Ikä29/ Itä-Suomi

ninnininnuli

LA 23.12/ poika 05/08/ Ikä24/ Satakunta

LilleLobster

LA 30.12/ tyttö 09/04/ Ikä23/ Lahti

Chili

LA 10.1/ poika 05/09/ Ikä 23/ Helsinki

mammamuori

LA 2.2/ poika 6/07/ Etelä-Suomi

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt päivitin meidät uudelle kuulle, ei kai sen väliä kuka sen tekee..? =) Aatella jo heinäkuu!! Jahas mutta me lähdemme tästä nyt pyöräilemään kun vielä aurinko paistaa.. ilmeisesti tänään tulossa sateinen päivä.. Eilen oli mulla kamalin päivä pitkään aikaa.. Töissä särki päätä aivan sikana koko päivän ja kun pääsin kotiin nukuin pari tuntia (lapsonen kiltisti katseli telkkaria) ja sitten koko illan oksensin.. Huokaus.. Toiv. tänää parempi päivä..

Mitäs muille kuuluu? Musta tuntuu ettei mulla oo elämää ku kerkeen täällä roikkuun niin pal useemmin ku muut :D Tänään mennään illalla kattoo hääpaikkaa taas että voi suunnitella koristelua ja istumajärjestystä..

ninnininnuli (viikoista en taas tiä, noin 15+0)

Vierailija
2/62 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ninnininnuli tylsältä, että pahoinvointia on vieläkin... Teillä on niin mukavaa puuhasteltavaa siellä :), milloin teillä varsinainen hääpäivä on?

Huomenna menen viettämään kaverin polttareita kaupunkiin. Päätin kyllä olla tylsä ja tulla viimeisellä bussilla eli seittemän aikaan kotiin, jos ehtisin pojalle sanoa hyvät yöt. Tarkoitus on kokeilla tankotanssia, öh, voin kuvitella olevani tosi tyylikäs ja ketterä :).

Odotan malttamattomasti päiväsaikaisia liikkeitä! Olis mukava hymistellä omassa kuplassa ja silitellä mahaa :). Mut jos tämä kakkonen on samanlainen kuin esikoinen, niin en juuri potkuja tai liikkeitä tunne. Poika oli hyvin rauhallinen tapaus.

Hyvää viikonloppua!

Timantti 17+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timantti, hääpäivä on syyskuussa että pari kuukautta olis aikaa.. se kyllä menee niiiin äkkiä.. Vai tankotanssia, vau.. Mun kaaso paljasti et olivat mulle varanneet kans tankotanssin polttareihin mutta olivat sitten peruneet sen tämän siunatun olotilan takia.. Harmi, kyllä mun jalka silti nousis ;) Tosin jos tää pahoinvointi vaan jatkuu niin sitten se ei kuulosta niin hyvältä..

Voi että kun oliskin rauhallinen tapaus masussa, mä muistan ku olin jollain 25 viikolla esikoisesta ja olin niin kyllästynyt jo tollon siihen jatkuvaan mylläämiseen mahassa, se ei ollu kivaa.. Ja loppuraskaudessa tuo kääntyili loppumetreille asti mahassa vaikka luulis ettei siä enää olis ollu tilaa kun oli niin isokin kaveri.. Mies voi aina pahoin ku katteli millai mun maha vääntyili.. Mutta pahasti vaikuttaa raskaus tähän asti ainaki iha samanlaiselta..

Mies lähti tänää pelireissuun ja viikonloppuna mulla on pari aamuvuoroa joten poika menee mummulaan yökylään tänään ja huomenna niin ei tarvi aamulla kenenkää muun herätä kamalan aikasin.. jee saa olla iha yksin!! Vaihtelua sekin!

ninnininnuli 15+1

Vierailija
4/62 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan hyvin, melkein voisi unohtaa tilansa ellei maha olisi pullahtanut näkösälle pysyvästi. Unen tarvekaan ei enää ole niin hirmuinen eikä jatkuva nälkä vaivaa! Tosin närästys taitaa palailla jo nyt takaisin :/

Esikoiselle kerrottiin eilen että äitin masussa on vauva ja se syntyy joulukuussa. Ensimmäinen kommentti oli "en tykkää yhtään". Sitten koottiin vimeinkin Matkahuollon kautta tulleet vaunut ja juteltiin lisää vauvasta ja yllättäen se alkoikin pojasta tuntua kivalta jutulta. Tosin kysymyksiä pukkaa jatkuvalla syötöllä: "milloin se vauva on mennyt sinne?" "mistä se pääsee pois" jne...

Liikkeistä en ole vielä varma, että tunnenko vai en. Pitemmillä automatkoilla tuntuu kyllä muljahtelua masussa ja joskus iltaisinkin nukkumaan käydessä, mutta varmaksi en sano onko ne vaan suolistokaasuja :D. Istukka on kuitenkin etuseinässä joten vaimentaa varmaan. Mullakin oli esikoinen melkoinen melskaaja ja potkiskeli varmaan jokaisen hetken kun oli valveilla.

ninnininnuli: kuulostaa aika luksukselta tuo yksin oleminen! Ja toivottavasti pääset häihin mennessä tuosta pahoinvoinnista eroon :x

Mindy 16+4

Vierailija
5/62 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on nyt vallan kato käyny! Kuka nyt näillä keleillä viittis koneella istua.. Tosin täällä meillä alko just ukkostaa ja tuli hetken vettä oikein aika lailla.. Mulla oli tänään työhaastattelu, hui ku oli jännää.. Torstaina sitten kuulee tuomion..

Täällä päivät vaihtelee hurjasti pahoinvoinnin suhteen.. tänään en oo kertaakaan kyökkiny vaikka nt on jo monta tuntia siitäki ku oon syöny mitään (kohta mies tuo pizzaa, koska laiska ei halunnu tehä ruokaa tänää..).. Väsymys on edelleen kova..

Onkos mindy esikoinen esittänyt toiveita vauvan sukupuolesta? Meillä tuo juuri 2 täyttänykin sanoo koko aika että "pikkuvejjen haluaa" mutta silti se hassu sanoo että "tyttö siellä vattassa on". Saas nähdä.. :) Edelleen toivoisin et pystyis olee kysymättä sukupuolta, mulla vaan on kovin heikko tahto tälläsis..

No niin nyt jyrisee niin kovin et parempi panna kai kone kii.. Kertoilkaahan kuulumisia!

ninnininnuli 15+5

Vierailija
6/62 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa mukavaa kun on lämmintä, mutta yöt täällä menee hieman torkkuen rataa: kuuma, juomaan, vessaan sänkyyn, juomaan jne...

no onneksi on loma joten päivällä voi torkahtaa.

reissussa ollaan oltu paljon ja koneella ei ole tullut istuttuua:)

eka neuvola oli 23.6 ja terkkari pyynnöstäni ultrasi sen verran että sydämen syke näkyi:)

pahoinvointia ollut sen muutaman kerran ja mielestäni liittyy väsyyn tai syömättömyyteen, muuten olo hyvä!

Mammamuori 10+1 ?

Vierailija
7/62 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut niin vilskettä tässä ja tää miniläppärikin lakkas toimimasta pariksi päiväksi, etten päässyt surffailemaan! En jaksa tuolla yläkerrassa koneella kökkiä.

Ne polttarit meni oikeen mukavasti. Ehkä hyväkin ninnininnuli, et peruivat sen tankotanssin, oisit kuitenkin päivän tähti eikä siinä saanut raskaanaolevat tehdä kaikkia liikkeitä. Eipä tullut mieleenkään etukäteen, mut on sen verran raskasta keskivartalolle ja nimenomaan vatsanseudulle et jotku liikkeet oli pannassa. Olihan se hommaa :D! Voisin kyllä mennä uudestaankin, siellä oli pakko heittäityä naurunalaiseksi :))).

Onnea mammamuorille sydänäänistä!

Mulla oli liikkeiden suhteen reilu viikko taas tunnistamatonta aikaa.. Rupesin oleen aika hermona jo. Mut eilen tunsin ekaa kertaa liikkeitä päiväsaikaan, kun bussissa maltoin rauhassa tunnustella. Mullakin on istukka tossa edessä, mut ei se kuulemma välttämättä potkujen tuntemista vaimenna, mut tiiä sitten. Esikoiseltakin tunsin muistaakseni ekat liikkeet vasta viikolla 21 vaikka istukka oli hienosti takaseinässä. Mä oon aatellu, et mun solut on jotenkin "tunteettomia" :DDDD.

Nyt jopa minä odotan malttamattomana viikon päästä olevaan neuvolakäyntiä, pääsis varmistamaan vauvan hengissä säilymisen.. Aika on jo 8.15 ja koska mies aloittaa huomenna työt, niin pitää poika ottaa mukaan... Se nukkuu normaalisti ekoja päikkäreitä siihen aikaan, voi tulla haastava reissu. Siis meidän neuvola on kyllä tossa puolen kilsan päässä, et ei matkoihin mee aikaa.

Timantti 17+5??

Vierailija
8/62 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti kuuluu kaikille hyvää! On kyllä kuuma, olen ihan reporankana. Onneksi miellä on sisällä aika viileää.

Tänään oli rakenneultra! Olin vähän tahallaan jättänyt kirjoittamatta sitä ennen, mitä lie taikauskoa. Kaikki oli kuitenkin hyvin, vähän viikkojaan suurempi pieni poika sieltä mahasta löytyi. :) Eihän meidän pitänyt kysyä.. mutta ei sitten maltettu. :) Näin kyllä itse ne kivekset ja pippelin ennenkuin niitä erityisesti näytettiin, mutta kyllä se kätilö sen vahvisti vielä. Kaikki rakenteet normaalit, pää oli kuulemma varsin pyöreä (tulee minuun varmaan) ja tosiaan viikkoja jonkun mitan mukaan 20+5, toisen mukaan 19+6 jne. Lasketuksi ajaksi kone ehdottaisi mittojen mukaan 23.11 mutta ei sitä viititty muuttaa. Samapa tuo, sanoi vain ettei kannata yllättyä jos syntyy marraskuun alkupuolellakin.

Mukavaa! Sitten meillä on tyttö ja poika. :)

virva, 19+3

Vierailija
9/62 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mäki niin jo haluaisin rakenneultraan!! Tyttö ja poika voi kun kivaa!! Sitten ei ehkä tarvii enempää tehdäkään ;) Ei vaan, mulla itellä vaan on sellanen että kun vihaan tätä raskausaikaa niin että en haluais enää tätä, mutta jos tulee toinen poika niin voi olla et joskus alkaa tekee mieli yrittää viä tyttöäki.. Mua huvittaa aina mun tyttökaverit joilla on tyttölapsi niin he aina jotenkin ylpeilee sillä että on tyttö ja sanoivat kerran mulle tästä raskaudesta et toivottavasti olis tyttö kun tytöt on kyl niin ihania.. Olin vähä että täh, ootteko tosissanne?? Sanoinki sillo et mun mielestä mein poika on iha maailman ihanin "vaikka" onkin poika.. No joo, mutta siis kyllä mä hiukan tyttöä toivonkin nyt mut tosiaan vaan siks et vois olla aika varma et lapsiluku olis täynnä, tai sit iltatähti joskus vuosien päästä..

Me käytii tosiaan eilen ostamassa häihin vaatteet, löytykin aivan ihana hame mulle mitä sit vähä muokkaillaan vielä sen mukaan ku tarvetta, mut yllätyin kuinka upeen hameen voin silti laittaa vaikka toi keskivartalo ei ihan pyykkilauta kunnossa olekaan ;) Miehen pakotan laittaan vaaleen puvun ja se oli siitä vähä kauhuissaan mut kun hän näytti se päällä niiiin hyvältä ja se sopi niin täydellisesti mun hameeseen.. Ja morsiusneidoille löyty kans ihanat mekot, toista täytyy vaan pienentää.. Kaasotkin on hommaneet sävysävyyn mekot ja vielä tarvis bestmaneja komentaa vähä paita ja kraka ostoksille.. Niin ja tolle mein nassikalle tarvis viä löytää housut (liivi ja kraka löyty ja perus valkosia kauluspaitoja nyt saa mistä vaan..).. Onko jollain ideaa mistä vois tilata 98cm puvun tai ainaki juhlalliset housut? Vaaleet olis bueno mutta mustakin käy kerran bestmanitkin mustissa puvuissa tulee.. Niin ja sormuskin löytyi :)

Voi mitä omanapa juttua mutta antanette anteeksi..

Vatsassa tuntuu muljahduksia välillä, niitä on kl jo ootettu koska esikoisesta tunsin jo 15 viikolla liikkeet.. tietty sillon en ollutkaan ihan tällänen löysä hylje mutta kun sanotaan että toisesta tuntuis aikasemmin, tiedä sitten häntä..

Ostin eile vähä vauvan vaatteitakin ;) 56cm, voi kun pieniä!!

No niin nyt poika tuli tähä killuun, taidan häipätä..

ninnininnuli 16+0???

Vierailija
10/62 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis oikeestaan olla jo nukkumassa...

Onnea Virvalle, vähänkö ihanaa, kun pääsitte vauvanne tapaamaan!

Ninnininnuli, olipa kumma juttu toi "vain" poika, siis mitä, häh? Ei kai kumpikaan sukupuoli ole toista parempi??

Me ostettiin pojalle Stockalta Kinderitin vaaleat pellavahousut, niitä varmaan saa tilata netistäkin. Tai olivat puoliksi pellavaa ja puoliksi puuvillaa. Ehkä vähän kalliit, kun ei olla varsinaisia juhlakaluja eikä toisia juhlia oo just nyt tiedossa, mut jospa menisivät vielä helmikuussa meidän pojalle. Maksoivat siis 30€, mut ihastuin niin niihin ja sit ostin vielä liivin samaan sarjaan.. Ehkä vähän sekosin näillä hikisillä puolikkaan tileillä :). Niissä oli muuten isot koot, jos nyt sattuisit semmoset haluamaan.

Timantti, huomenna jo 18+0, juhuu!!!!

Vierailija
11/62 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomareissulta palailtu kotiin, mutta onneksi loma jatkuu vielä :-) Aivan ihana mökkireissu oli. On sitten lomailmoja pidellyt. Mielettömät ilmat! Omalla pihalla ei tosin voi olla kun illemmalla, joten rannassa ollaan viihdytty. Tyttö rakastaa uimista ja rantahiekassa leikkimistä, joten sopii koko perheelle :-)

Onnea virva siitä, että rakenneultrassa oli kaikki hyvin! Meillä olisi se edessä tiistaina. Jännittää aivan hurjasti. Pakko vaan toivoa että kaikki on hyvin, sitten on aika murehtia jos jotain ilmenee...Sukupuolta meinataan kysyä, en vaan voi uteliaisuudelleni mitään. Vaikka oikeesti on aivan sama kumpi tulee.

En minäkään tajua miten joku voi pitää toista sukupuolta jotenkin parempana. Eiköhän kaikkien mielestä se oma lapsi ole kaikkein ihanin, oli sitten tyttö tai poika :-)

Tsemppiä ninnininnulille häävalmisteluihin! Ne on kyllä aikamoinen rutistus. Me ei olla naimisissa ja jos mennään niin tehdään se hyvin pienimuotoisesti. En varmaan kestäisi niitä hääjäjestelyjä ja mies vielä vähemmän :-D

Täällä masu kasvaa hurjaa vauhtia. On ottanut oikeen spurtin tässä parin viikon aikana. Ja menoa riittää edelleen pikkusella. Mulla on menossa joku keskiraskauden mania. Tuntuu että selviää tosi vähillä yöunilla ja jaksaisi tehdä vaikka mitä. Harmi vaan että tämäkin vaihe tulee joskus loppumaan ;-)

Niin ja kiitos ninnininnulille uuden pinon laittamisesta. Mielellään luovutan sen välillä jollekin muulle, vaikka eihän tuo niin työläs homma ole ;-)

Inkku 19+3

Vierailija
12/62 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu mammamuori ja virva, että ultrissa oli kaik hyvin.

Meillä oli pienimuotoinen loma tossa viikonvaihteessa, mökkeiltiin ja löhöttiin auringossa sekä kerittiin laivallakin poikkeemaan. Likka oli ihan innoissaan reissussa mukana. Rakenneultrassakin tuli käytyä, kaikki oli hyvin.

Me ollaan kerrottu lapselle, että masussa kasvaa vauva, mutta eipä oikeen tunnu vielä sitä ymmärtävän.

Mut nyt taas painetaan töissä ja nautitaan jokaisesta tulevasta vapaapäivästä ja hellejaksosta. :)

Aurinkoa!

Jonttu 21+4

Vierailija
13/62 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko ottaa äitiyspakkauksen?

Mä olen tätä hetken pähkäillyt, enkä oo lopputulokseen vielä päässyt. Neuvolasta saan ensviikolla niitä kelan klappuja. Toisaalta se 140€ on aika vähän, mut kyllähän sillä jotain ostas. Ja kun sukupuolesta ei oo tietoa. Äitiyspakkauksen makuupussin haluaisin kyl toisellekin oman, mutta Reiman tehtaanmyymälä on lähellä (sieltä niitä saa edullisesti poistomyynneistä). Pähkäilen edelleen...

Vierailija
14/62 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan pikasesti ennen ku poika suttaa jugurtilla koko keittiön.. Aion ottaa paakkauksen koska toi 140e on niin turha summa ja siihen kuitenki kuuluu aika paljon vaikkei mitää ihanuuksia olekaan..

Kiva kun porukka on heräilly =)

Huomenna kaverin häihin.. palailen siis sunnuntaina asiaan.. Viikonloppuja..

ninnininnuli 16+1??

Vierailija
15/62 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitän äitiyspakkaukseen jostain syystä myös suuria tunteita ja mulle on tärkeetä saada lapselle oma pakkaus :). Koen äitiyspakkauksen yhtenä ensimmäisenä merkkinä hyvinvointivaltiosta, lapsiperheen tukemisesta ja lapsen näkemisestä omana itsenään. Ja myös konkreettisena merkkinä omasta raskaudesta ja lapsesta, yhteiskunta on tietoinen mun lapsesta.

Käsittämätöntä, mut näin mä ajattelen :D.

Vierailija
16/62 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkäs te muut olette saaneet nukuttua näillä helteillä? itselläni on hieman vaikeuksia, mutta onneksi lomalla tosiaan voi ottaa puenet päikkärit:)

gallupiin: ehdottomasti otan äitiyspakkauksen:) on jotenkin tärkeä juttu minulle:) se on ihanaa kun se tulee, on jotenkin juhlallinen olo avata sitä;)

Vierailija
17/62 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on aivan erilainen ajatustapa tosta pakkauksesta :-) Ihanahan se on ja kaikkea, mutta kun kaapit pursuaa jo valmiiksi kaikkea tarpeellista niin luovutan omani mielelläni sellaselle joka oikeasti sitä tarvitsee ;-) Eli rahana otan tällä kertaa. Mulla on oikeestaan jo kaksi pakkausta melkein kokonaisuudessaan, koska sain myös siskolta aikoinaan sen pojan pakkauksesta vaikka mitä.

Nukkunut olen erittäin hyvin, helteistä huolimatta. Meillä on tosin ihanan viileetä sisällä ja varsinkin makkarissa, kun se on tuolla suojaisan pihan puolella.

Nyt aamupuuron keittoon ja sitten tyttö pääsee isovanhemmille hoitoon. Mitähän sitä itse keksisi...varmaan vaan olen ja otan vaikka aurinkoa. Tosin ois pyykkiä ja tiskejä ja....:-D

Vierailija
18/62 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin kirjottaa tuohon huomenta kun vasta hetki sit heräilin!! :D:D Aatelkaa!! Tosiaan olin siä häissä eilen ja oli kyl kivat juhlat niin olin kotona vasta neljältä yöllä.. Aamulla sitten puol 12 lapseni soitti mummulasta että "äiti tuu tänne mummulle syömää".. Käväsin äkkiä syämäs ja nyt ollaa taas kotona ja lapsi päikkäreillä.. Meniskö ottaa oikein arskaa.. Olo on ekaa kertaa niin hyvä et tekis mieli lähtee lenkille mut toi lapsi läkähtyy vaunuihin joten ehkä sitten illalla.. Ihanaa kun on hyvä olo!! :)

Mua harmitti kauheesti siä häissä kun ihmiset tosiaan ei kaikki tajunnu et oon raskaana vaikka tää vatsa ON iso jo.. En halua et mua luullaan vaan "hyvin syöneeks".. Höh.. Ykski sellanen vanha tuttu mies kamalasti kävi jutulla illan mittaan ja sit yks sano sille et "kai sä tajuut et sä yrität iskee varattua naista ja vielä raskaana olevaa?".. Siihen tää kaveri oli iha et häh raskaana?? No eipä tullu enää jutulle :D Mut olis kiva saada jo sen verran iso maha et ei tarvi ihmisten vaan epäillä tai saatika vaan luulla et tolla nyt on vähä tota pötsiä kertyny!!

Nyt auringon ottoon..!

ninnininnuli

Vierailija
19/62 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa. En ole juuri koneella kerenny olla kun ollaan oltu menos kokoajan johonkin!

Ens viikko pyykätään loma vaatteita ja sit lähetään ulkomaille koko perhe.

Pakkauksesta sen verran että minä myös sen haluan koska pakkauksessa tulee erilaista tavaraa kuin viimeksi, erityisesti minua kiehtoo kestoliivinsuojat ja uudelle vauvalle oma haalari.

Omasta olosta sen verran että kun kävin muutama päivä sitten sokerirasituksessa jäi vähä tyhjä olo käteen. Siellä vain käytiin ja kun tuli valmista niin sanottiin hei hei. Kukaan ei kertonut mihin soitan tai miten saan tuloksen ja koska? Soitin siis seuravana päivänä neuvolaan josta vastaaja vastasi että neuvola on suljettu koko heinäkuun, enkä saanut ketään sitten enää kiinni terveysasemaltakaan, eikä kello ollut edes kun 12.

Maanantaita odotellessa toivon saavani jonkun kiinni joka valoittaa mulle tätä asiaa!!!!

Vierailija
20/62 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkku, kivalta kuulostaa toi teiän mökkitouhu, meillä on toi tyttö vielä niin pieni että mökkeily on yhtä vahtimista kun koko aika on joku kivi tai käpy suussa. :) Jokos se ultra teillä oli? Vai niin ensiviikollako? Olin ite miettinyt, että tää keskiraskaus ei ole niin seesteinen, mutta toisaalta jaksan kyllä kävellä pitkiä matkoja ilman suuria ponnisteluja, eli aika seesteiseltä vaikuttaa verrattuna loppuun.

jonttu, kiva että teilläkin ultrassa kaikki hyvin! En vielä ole ihan varma otanko pakkauksen, toisaalta tekisi mieli mutta toisaalta on viimevuotinenkin.

mammamuori, olen saanu nukuttua varsin hyvin, meillä on aika viileää täällä kotona. Miten sun olot on kehittyneet?

ninnininnuli, mä olen joo samoilla linjoilla sun kanssa, että maha on kiva sit kun se oikeesti raskausmahalta näyttää. Nyt mulle ihan vieraat bussipysäkilläkin sanoo jo et "ai ootat sit toista jo" jos tytön kanssa kuljetaan. Se on kiva, mut toisaalta kaipaan vyötäröä niin paljon, että yks yö näin unta jossa musta otettiin valokuvia ja niissä näkyi vyötärö. :D

chili, ihanaa, meette ulkomaille! Vitsi, mä oon päätynyt jäämään vaan tähän kotoseudulle. :) Sokerirasituksesta sen verran, että ei ne siellä labrassa joo oikeen kerro mitään. Sanoko ne sen aamusokerin, senhän ne otti varmaan sormenpäästä ekana? Mut ne muut pitää ite kysyä neuvolasta tai sit kun se nyt teillä on kiinni ni sieltä terveysasemalta varmaan sitten. Mut tiiätkö ei sulla mitään älytöntä hätää oo niiden kuulemisessa, jos nyt et sit joka ilta vedä karkkipussia tai paketillista paahtoleipää. ;) Eli voit kyllä ihan hyvin kysyä sen vaan sitten parin viikon päästä tai joku päivä terveysasemalta kun muistat. Tai seuraavalla neuvolakerralla.

TÄnne meille kuuluu varsin hyvää. Ollaan tytön kanssa käyty uimarannalla monena päivänä. Pikkuveli potki tänäaamuna niin kovaa, että se näkyi mahan läpi! Tuntui aika vaimealta, kun on se istukka edessä, mutta näkyi päälle silti. Oma olo on vähän heikko välillä, kuuma teki migreenin eiliselle ja olen kanssa oksennellut muutamaan otteeseen. Se on mulle uutta! Kuvotus on monesti ollut tosi kovaa, mutta oksennuspakkoa ei ole ennen tullut. Mistä lie nyt sitten näille myöhäisemmille viikoille iskenyt, ehkä kuumuudesta.

Mutta nyt silti kaikki hyvin, päänsärky vain kevyt häivähdys tänään ja iho ruskettunut(tai punertunut ja pisamoitunut pikemmin) ja mahassa mansikoita. Syön niitä kyllä enemmän kuin saisi, kun rd-diagnoosin jälkeen saisi syödä vain kolme hedelmää päivässä eikä niitäkään kerralla, ja 2dl mansikoita vastaa yhtä hedelmää. Kukkua sanon minä, ja syön mansikoita. Vielä ei ole kovia nousuja tullut verensokereihin, katsotaan myöhemmin uudestaan pitääkö alkaa tiukemmaksi!

virva, 19+6