SYNNYTYKSEN JÄLKEEN VIRTSAAMINEN VAIKEAA-KOHTALOTOVEREITA??
Onko ketään jolla vastaavaa?? Synnytyksestäni nyt 2 vkoa. Pissahädän tunne osittain kadonnut synnytyksen jälkeen, lisäksi en saa rakkoa tyhjennettyä hyvin, pissa tulee liruttamalla ja tunne että rakkoon jää. Loppuraskaudessa jo tällaista vaivaa oli, mutta oletin sen olevan normaalia koska kohtu painoi rakkoa. Olen aivan epätoivoinen ja itken asiaa päivittäin, vauvastakin vaikea nauttia kun koko ajan pissa asiat mielessä. Sain synnäriltä ohjeeksi käydä 3 h välein vessassa vaikkei hätää olisikaan ja ensi viikolla mulla kontrolli polilla, jolloin katsotaan mm jäännösvirtsan määrä. Tiedän ettei rakkoni tyhjene tarpeeksi ja Pelkään kuollakseni että joudun itseäni katetroimaan loppuiän. Olen vasta alle kolmekymppinen ja kyseessä eka synnytys, ponnistusvaihe oli rankka ja imukuppia jouduttiin käyttämään. Siis jos on ketään joka kokenut jotain vastaavaa, olisin erittäin kiitollinen kuulemaan kokemuksistanne!!! Mieli on niin allapäin ja tuntuu että olen aivan yksin tämän asian kanssa :(
Kommentit (2)
ettet varmasti ole yksin! Ymmärrän tunteesi niin hyvin sillä itsellä on kohta 2v aikaa synnytyksestä ja yhä pissiongelmaa (valuu). Jumppailenkin säännöllisesti.. Tsemppiä kovasti vaivan kanssa! Tosi kurjaa että näitä tulee - hehkutetaan että alakautta on paras synnyttää ja sitten pitääkin kärvistellä vaivojen kanssa. Toivottavsti olo sulla ajan kanssa helpottaa!! (itsellä oli vasta 10kk jälkeen normaaliolo synnytyksen jälkeen kun hormoonit tasoittuivat!)
yksin! Se voi olla vain, että rakko on venynyt ja siksi virtsaaminen on hankalaa. Minulla katetroitiin synnytyksen jälkeen jopa 1200ml virtsaa, ei minkäänlaista pissatuksen tunnetta. Silloin kätilö sanoi, että rakko voi olla venynyt, mutta palautunee ajallaan. Pissahätä tuli kotonakin monta kuukautta vasta sitten, kun rakko oli todella täynnä, mutta kyllä se nyt vuodessa on helpottanut. Muista juoda runsaasti ja käy vessassa, vaikkei tunnetta olisikaan