Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** HEINÄKUU! (OMA KUUKAUSI!)

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli edelleen ODOTELLAAN! Tosin laskettuaika vasta ensi viikolla, mutta olin ajatellut, että syntyisi ennen sitä, kun toinen on tulossa! Välillä vähän supistuksia ja nytkin kovaa menkkakipua alaselässä, eli jännä nyt nähdä, että milloin yltyy meininki siihen, että sairaalaan tulee lähtö. Esikoisen kanssa ei todella tarvinnut miettiä, että onkohan nämä "niitä".. Kyllä ne oli ihan erinlaisia supistuksia kuin ne mitä aikasemmin silloin olin tuntenut!

Onko siis niin, että muutama hätäinen on syntynyt ja loput sectioilla? Eli yhtään ns. normaalia synnytystä ei vielä meidän ketjussa ole ollut? Kyllä kohta pitäisi alkaa vauvailmoituksia tulemaan urakalla :)

Nyt voikin alkaa toivottamaam tsemppiä kaikille lasketunajan lähettyville oleville..niitä puheluita ja viestejä todella tulee sitten joka päivä, että eikö vieläkään!! Esikoinen syntyi 41+5 ja siinä tuli ehdittyä aika monta kertaa sanomaan, että EI VIELÄKÄÄN! Itse myös ajattelin, että kuvitteleeko ihmiset, että en tosiaan ilmoittaisi kun syntyy!!

Tässä pikainen kirjoitus, kun sama meno siis jatkuu!!

Sinänsä olisi kiva, jos ens viikonloppuna pääsisi vielä mukaan rannalle lapsen kanssa, mutta ei haittaa vaikka nyt päättäs

tulla!

Kaikille jaksamisia :)

mysweetie rv 38+2

Vierailija
42/147 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis yhdessä mentiin aamulla, mutta yksin se sinne jäi. Ihan vain tämän yön yli. Oli ä-polikäynti, ultrat ja mittaukset ja vauvan sydän- ja liikekäyrät ja supistuskäyrät. Hoitsujen mielestä poika ei liikkunut tarpeeksi (nukkui) joten ottivat avokin osastolle yön yli. Uusi käyristely oli heti ultran jälkeen, illalla toinen ja ilmeisesti aamulla vielä yksi, sitten pääsee kotiin.

Ja maanantaina harkitaan käynnistystä!

Painoarvio oli yllättävän hyvä, 3900 g eli joudun maksamaan ruoan Subwayssa, kun löin vetoa yli neljästä kilosta :D

Mutta toisaalta, arvio...

Ai niin, ja yllättävää oli myös se että vauva ON laskeutunut! Vaikka se tuntuu tulevan niin kovin ylös joka kerta kun istuukin... Ei se kiinni ole vielä, mutta parempi kuin ei mitään.

Kohdunkaula... en muista paljon jäljellä mutta aika kiinni kuitenkin. Hoitsu mutisi ettei ainakaan vielä kannata yrittää käynnistellä, ettei siitä mitään tule tuolla kypsyysasteella.

Mutta maanantaina sitten ehkä!

On muuten laskettu päivä, eli jollei nyt äkkiä keksi karata masusta niin tulee hyvin täsmällinen vauveli :)

...mutta joudun olemaan yksin tämän yön D: Ei olla oltu murun kanssa yötä erossa kokonaiseen vuoteen, eikä kyllä paljon päiviäkään!

Tai enhän mä ihan yksin ole, onhan aina anoppi, huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä tais lähteä se limatulppa.. kävin vessassa ja yhtäkkiä kuulu sellanen "plop" ja katoin pönttöön niin siel oli sellanen rusehtava limaklöntti.. ja nyt tänää on koko aamun tullut sellasta kellertävää limaa pyyhkiessä. Ehkäpä tämä enteilee jo et ei mee enää montaa päivää ;)

Sori vähä ällö kirjotus mut normaaliahan toi kuitenkin on.

Sais kyl tulla jo.. mä oon jo asennoitunut ettei se tuu ollenkaan, vaikka kyllähän ne aina on ulos sieltä tullut, mut oon vaan nii kärsimätön. :/

Huomen aamulla olis taas neuvola, toivottavasti ei tartteis mennä, ku siel on taas joku uus kesäsijainen, joka ei tajuu taas mistään mitään,

paitsi selittää kuinka iso maha mulla on.. :O

mutta eipä tänne muuta, supistuksia/lapsivesiä odotellen! :)

britney 40+3

Vierailija
44/147 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis edelleen. Onkos Chili80 vielä kasassa? Älä yritäkään ohitella minua :P

Neuvolassa siis käyty. Kaikki oli kunnossa eikä mitään ihmeellistä. Ruuhkaa tuntuu tuolla neuvolassa olevan, olin eri tädillä tänään joka oikeasti on lasten puolen neuvolatäti. Tosi kiva se kyllä on ei sen puoleen. Supistuksia ei vaan kuulu, tai tuleehan niitä mut ei niissä ole mitään tehoa. Ihan vain harjoitussuppareita. Tämä oli 2,5v sitten se päivä kun esikoinen alkoi ponnistella maailmaan ja syntyi sitten 41+0. Nyt ei kyllä ole mitään merkkiä mistään synnytyksestä.

Ja hermot vaan kiristyy entisestään tän touhun kanssa. Maanantaille sain uuden neuvola-ajan ja torstaina onkin sitten reissu KYS:lle yliaikaiskontrolliin jos/kun mitään ei ole siihen mennessä tapahtunut.

Ja hiki kaatuu päältä kirjaimellisesti. Täällä Savossa on vajaa 30'C hellettä, aurinko paistaa ja on niin seisova ilma että huhhuh.... ei minkäänlaista tuulenvirettä käy mistään suunnalta. No mutta pahemminkin voisi olla joten täytyy vaan yrittää nauttia tästä kesästä. Talvea ja loskakeliä kun riittää sitten taas useammaksi kuukaudeksi.

Hauskaa pian alkavaa viikonloppua ja pikku hiljaa sais jo enemmän heinävauvoja syntyä. Minusta meitä on yllättävän vähän purkautunut :)

T:HanniS + paputar 40+6

Vierailija
45/147 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsen kertomaan kuulumisia! En nyt ehdi lukea kaikkia viikon aikana tulleita viestejä... Mutta jouduin viime viikon torstaina sairaalaan korkean verenpaineen vuoksi ja makasin kaksi päivää lepohoidossa. Paineet eivät laskeneet ja tämän vuoksi synnytys käynnistettiin lauantaina. Ja samana iltana alkoikin tapahtua! Voin myöhemmin kirjoittaa synnytyksestä tarkemmin, mutta

POIKA syntyi 4.7 klo4.42, 52cm ja 3585g :) Rv oli silloin 39+3.

Pääsimme tänään kotiin ja nyt on todella väsynyt ja onnellinen olo.

Palailen kertomaan sairaala-ajasta tarkemmin, kun olen saanut kerättyä voimia.

Fanni JA tänään ois laskettu aika! :)

Vierailija
46/147 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fannille paljon onnea pojan syntymän johdosta! :) Ihanaa vauva-arkea sinnekin suuntaan! :) Tule myöhemmin kertomaan lisää kuulumisia! Lisäilin sinutkin nyt tuonne synnyttäneiden listalle. :)

Tänään tultiin mökiltä kotiin ja neuvolaan sieltä sitten suoraan. Verenpaine hyvä, pissa puhdas, paino oli vaihteeksi laskenut kilon verran, sf-mitta 34cm ja raivotarjonnassa neiti edelleen. Sitten meidät tietty huolestutettiin, kun kuunneltiin sydänääniä ja olivat terveydenhoitajan mukaan laskeneet, joten hän lähetti meidät varmuuden vuoksi äitiyspolikliniikalle käyrille. Tässä vaiheessa ei kuulemma oteta mitään riskejä ja olin tietysti itsekin helpottunut päästessämme varmistamaan että pikkuisella on kaikki hyvin. TYKSiin päästessämme olimme sitten puolisen tuntia käyrillä ja sitten menimme lääkärin vastaanotolle. Käyrät olivatkin lääkärin mukaan ihanteelliset ja supistelujakin näkyi käyrillä. Lääkäri kurkkasi sen jälkeen kohdunsuun tilanteen ja olivat supistukset edistäneet tilannetta. Kohdunsuu oli pehmeä, kaulaa jäljellä 1,5cm ja sormelle auki. Lääkäri hieman ärsytti sormellaan kohdunsuuta, jos vaikka saataisiin supistuksiin voimaa. Vauvan päänkin kuulemma sormella tunsi. Arveli, että lähipäivinä voitaisiin päästä tositoimiin! :) Saapi nähdä! Ja lopuksi vielä teki ultralla painoarvion, joka oli 3,3kg. Istukka ja napanuora toimivat hyvin ja lapsiveden määrä normaali. Oli tytöllä kuulemma pitkät kintut, ihan isäänsä tullut! ;) Eli tällaisesta surullisesta käynnistä muuttuikin hetkessä aivan ihana käynti ja tuli hyvä mieli kun pikkuisella oli kaikki hyvin! :) Toivottavasti pian päästäisiin niihin tositoimiin. On tässä päivittäin supistellut, ehkä pian tapahtuu... Huomenna on se maaginen päivä! Toivottavasti tällä viikolla pääsisi jakautumaan.

Vaniliini 39+6

Vierailija
47/147 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alkaa pikkuisen tympiä joka viikko ramppaaminen. Hyvähän se on tietää, että kaikki on kunnossa, mutta...! Tiistaina seuraavan kerran, jos vauva ei ota viikonloppuna vauhtia. Saisi kyllä ottaa, kun sääennuste lupaa tiistaista eteen päin yli 30c hellettä tänne. Muuten kyllä malttaisin odotellakin... :)

Mulla oli painoa tullut yli kilo viikossa, hui. Onpa tullut kyllä herkuteltuakin, kun on ollut muutamat kakkukahvit sukulaisilla ja jätskiäkin piti ostaa viikonlopun hellettä helpottamaan...

Memm!, onnea pikkuisen kotiin saamisesta :) Hienosti on teidän pikkuiselle painoa tullut.

Toivottavasti Jancelinin ja murun vauvelilla on kaikki hyvin.

Minäkin ihmettelin, että onpa meitä vähän jakautunut. Kaksplussan heinäkuisten pinoa olen lueskellut myös, siellä tuntuu tulevan vauvoja kauhealla vauhdilla!

Fannille paljon onnea pojasta :D

Suppareita Tanille, Britneylle, Hannikselle, Chilille, Vaniliinille ja kaikille muillekin, jotka niitä toivovat :)

shira 39+6

Vierailija
48/147 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojasta! Ja kiitoksia kaikille vauvaonnitteluista :))

Tyttö syntyi tosiaan sectiolla perjantaina ja maanantaina pääsimme kotiin, kun tyttö on niin reipas. Itse olen toipunut leikkauksesta hyvin, kunhan muistaa syödä vain tarpeeksi särkylääkettä. Pikkuinen pääasiassa nukkuu mutta jaksaa päivä päivältä valvoskella vähän pidempään. Vähintään kolmen tunnin välein täytyy syöttää, kun syntymäpaino oli alle kolme kiloa. Mutta onneksi rintamaitoa tuntuu tulevan, joten ei tarvitse ainakaan vielä noiden pullojen kanssa taiteilla.

Vauva-arki on niin ihanaa, olen aivan endorfiinipöllyissä...

Oikein kovasti tsemppiä teille odottajille! Kyllä ne vauvelit sieltä tupsahtavat maailmaan, kun ovat valmiita :D

T:Toukokuu

Vierailija
49/147 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtaa ei oikeastaan ole, mutta kun ei unikaan tule niin ajattelin tulla nyt sitten heti kertomaan synnytyksestä. Kysykää vaan sitten ihmeessä lissää, vastaan kyllä mielelläni, koska näin voin auttaa teitä vielä pallomahaisia valmistautumaan tulevaan :)

Vauva syntyi tosiaan la-su yönä rv39+3, sillon launtaina käynnistettiin ja onneks lähti heti samana iltana tulemaan. Synnytys lähti käyntiin klo22 säännöllisillä supistuksilla (sitä ennen supistuksia satunnaisesti noin 1,5tunnin ajan). Kärvistelin siinä kaurapussin ja särkylääkkeiden avulla. Klo23.30 meni lapsvedet ("multa tais tulla pöksyihin jotain"). Mut siirrettiin sit heti synnytyssalin puolelle ja puol yks sain epiduraalin, joka todellakin helpotti oloa! Avautuminen kesti noin 6,5 tuntia. Viiminen tunti oli helvettiä, kun mulle tuli niin voimakas ponnistamisen tunne, mutta olin auki vasta 8cm eli oli pakko pidätellä ja vastustaa tunnetta. Sain siihen sitten ilokaasua, mitä oli kyllä vaikea hengittää siinä tuskassa. No lopulta olin auki ja sain alkaa ponnistaa. Siinäkin pieni harjoittelu ois auttanut, aluks oli vaikea tajuta se ettei sitä ilmaa saa päästää keuhkoista pois vaan ihan oikeesti pidätettävä ja ponnistettava. Vauvan sydänäänet alkoivat laskea ja lopulta lääkäri sitten auttoi pientä imukupilla ja syntyikin sitten heti ekalla vedolla klo4.42. Sanoivat, että olisin saanut vauvan ponnistamallakin ulos, mutta siinä vaiheessa oli pakko auttaa kun sydänäänet laskivat. Sain vauvan heti mahan päälle ja hän makoili siinä hetken aikaa, ja sitten vietiin punnittavaksi. Siinä ne sitten huomas, että tarviin vähä enemmän parsimista repeytymisen vuoksi.

Imukuppisynnytyksessä on aina suurempi riski saada repeytymä ja mulla sit kävi just niin. Repesin niin pahasti sisältä, että veivät mut sitten parsittavaksi leikkaussaliin nukutuksessa. Isä sai siinä synnytyssalilla antaa pullosta maitoa pojulle ja sitten he siirtyivät vuodeosastolle. Heti kun tulin osastolle sain vauvan viereeni :) Ja pystyin kyllä heti antamaan rintaa, hoitajat sitten vaihtoivat vaippaa isän kanssa. Sain antibioottia kanyylin kautta, niin kahtena ekana päivänä en voinut pestä vauvan pyllyä, mutta sitten sekin otettiin pois.

Ihan hyvät kokemukset mulle jäi, vaikka siinä tulikin vähän tollasta ylimäärästä sählinkiä. Kuitenkin heti synnytyksen jälkeen ajatteli vaan, että kunhan vauvalla on kaikki hyvin. Itse pystyy ottamaan ihan mitä vaan vastaan synnytyksen jälkeen, ei enää kyllä tunnu mikään kipu tai muu miltään ;D Ja olin myös todella ylpeä miehen antamasta tuesta ja voih oli ihanaa nähdä hänet syöttämässä vauvaa pullosta!

Tällainen stoori. Kätilö oli kyllä tiukka nainen, toisaalta hyvä kun oli niin "vaativa", mutta toisaalta ois kaivannut hieman inhimillisempää otetta, sellasta sympatiaa :D

Vauva on aivan mahtava pakkaus ja on kyllä nyt niin onnellinen ja helpottunut olo, kun olemme päässeet kotiin.

Vierailija
50/147 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvan saaneille! Ihanaa lukea myös synnytyskertomuksia, kiitos niistä myös :)

Meillä vauva on ilmeisesti nyt ihan oikeassa asennossa tuolla odottamassa syntymistään, huh helpotusta. Kääntäminen kuulostaa niin inhottavalta että hyvä kun vauva on itsekseen mennyt ihan oikeaan asentoon.

Mulla on tässä pari-kolme päivää ollut tuntemukset jotenkin voimakkaampia. Supistukset ja sukkapuikkovihlonnat ja muutkin tuntuu nyt olevan ärhäkämpiä kuin ennen, joten vähän tuntuu siltä että olisikohan se synnytys nyt jo tosi lähellä. Myös maha on ollut kumman toiminnallinen tuon saman kolmisen päivää. Tietenkin synnytys lähenee päivä päivältä muutenkin, mutta tosiaan olen ollut nyt näinä muutamina aamuina ihan pettynyt kun yöllä onkin nukuttu eikä oltu synnyttämässä.

Nukkumisesta puheen ollen, yöunet on ihan onnettomia nykyään. Lonkat alkaa puutumaan ja särkemään helposti, ja kylkeä pitää kääntää yhtenään. Sekin on operaatio, sillä liitoskivut on aikamoiset, joten kääntymisessä saattaa kulua useampi minuutti että kärsii kääntyä. Väsyttää vähän päivisin kun nukkuminen on huonohkoa nykyään.

Mutta eiköhän tässä pian päästä tositoimiin. Toki pitää muistaa että saattaahan se mennä elokuun puolelle jos niikseen tulee. Toivotaan ettei sentään menisi sinne saakka :)

Kovasti supistuksia toivon kaikille niitä odottaville, ja koitetaan jaksaa vielä vähän tässä helteessä! :)

-ariella 38+2

Vierailija
51/147 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä aamua.

Neuvolassa jo käyty ja kohta äpolille kunhan ukko tulee töistä.

Lähete tuli kun tässä muutamana päivänä on tuntunut et olis lapsivettä tihkunut. Neuvolan täti sano et voisin mennä sinne ilman lähetettä mut tuntuu paremmalta mennä kun on joku kirjallinen lappu. Eivät ehkä niin helposti lähetä heti pois.

Suppareita on tullu pitkin viikkoa, ei kuitenkaan mitään kipeitä vaan sellasta menkkakipuilua. Jos ne nyt sorkkis niin et pääsis tositoimiin.

Niin ja pääsis eroon tästä turvotuksesta. Aivan kauheeta kattoa sormia ja jalkoja. Kaulakin on turpeena.

Ihania vauva uutisia on tullut, mutta aikasta hitaalla tahdilla. Taitaa kaikkien vauvat viihtyä yksiöissään ;)

Vähän jännittää mitä tämä päivä tuo tullessaan, mun tuurilla oon kotona takas ja vasta ens viikolla tapahtuu. Toivossa on hyvä elää....

Tani 40+6

Vierailija
52/147 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hirmuisesti Toukokuu ja Fanni! Ajatella, teillä tuhisevat ihanat nyytit kainalossa. :o)

Ariella: Uskomatonta, mutta ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon viestisi. Mulla aivan samanlainen olo liitoskipujen ja lonkkien kipeytymisen osalta. Ja tosiaan tuo mahankin toimiminen. Mulla tulee menkkamainen supistus ja sitten kauhea kiire vessaan, voi tulla montakin kertaa päivässä sama olo. Ja kuopuksen synnytyshän lähti noin käyntiin, että jomotti menkkamaisesti ja maha meni sekaisin. Jotenkin sellanen olo mullakin, että muutaman päivän sisällä tapahtuu.

Mulla oli kovat odotukset keskiviikkona, kun pääsin sinne äippäpolille kokoarvioon. Ajattelin, että jos he oikein "runnoisivat" sisätutkimuksen aikana, niin joskohan se synnytyskin siitä käynnistyisi. Mutta vielä mitä, eivät edes tehneet sisätutkimusta vaan vaan ultrasivat. Vauvan painoarvio tällä hetkellä oli 3,8kg joten ihan sopivan kokoinen typykkä sieltä on tulossa. pelkäsin nimittäin vauvan nyt olevan jo yli neljäkiloinen, sf-mitta kun huitelee pilvissä.

Nyt sitten olen pessyt ikkunoita tämänkin päivän ja nyt tulin kunnon hikilenkiltä koiruuden kanssa. Kävellessä tosi tukala olo ja vihloo niin pirusti, mutta nyt taas jo ihan hyvä olo, kun huilin paikallani.

Sitten kysymys: Mulla kun on vaan noita talvivauvoja ollut, niin olen tosissani miettinyt mitä vastasyntyneelle pukea tällasilla superhelteillä. Kotiutumisvaatteita on muutettu kerran jos toisenkin. Eli mitä olette ajatelleet vaatteiksi?

Sairaalakassia en ole vielä edes aloittanut pakkaamaan ja vauvan ensisängyn verhouksetkin on vielä asettamatta silityksen jäljiltä. Näin kolmannesta olen huomannut itsessäni, ettei sitä hirveästi enää ressaa. Viimeksi en synnyttämässä tarvinnut kassista oikeen muuta kuin hammasharjan ja pesuvehkeet kun seuraavana päivänä pääsin jo kotiin. Olin tuolloin (2,5v sitten) muuuten ensimmäinen joka aloitti SatKs:ssa tuon Lyhyt Synnytys- kokeilun (eli kotia pääsee nopeasti jos kaikki ok). Mutta kaipa sitä voisi sen kassin tuosta pakata, niin olisi valmiina. Eipä sitten tarvitse ihmetellä, mihin se sairaalaa varten ostettu tuubi hammastahnaa meni.

Eipä mulla muuta. Ihanaa kun alkaa taas viilenemään. Päivisin mua ei pahemmin pihalla enää näy. Ei vaan kykene ei. Ja ensi viikollahan pitäisi lämmetä vaan entisestään... :o/

Muksaa viikonloppua ja suppareita meille kaikille!

Elisabet 38+4

Vierailija
53/147 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän prinsessa syntyi tänä aamuna 6:50 luomuna ilman suurempia kivunlievityksiä. Painoa 4200g, py: 37cm, pituus mitataan myöhemmin.

Synnytys käynnistyi lapsivesien tihkuttelulla eilen illalla. Yön aikana kohdun suu ei lähtenyt avautumaan 3cm enempää, joten yö meni kipeiden supistusten kourissa klo 5 asti mutta mitään ei tapahtunut. Ilokaasu ilmeisesti rentoutti lihakset ja kohdunsuu avautui 10min sisään 3->10cm. Kätilö ei uskonut synnytyksen etenemiseen ja olin niin kipeä että suunniteltiin epiduraalin laittoa. anestesialääkäri tuli 6.40 saliin ja huusin itkun ja raivon seasta että pakko ponnistaa johon kätilö jo turhautuneena mun kiukuille totes vaan että hengitäppä syvään, laitetaan tuo puudute. Samassa pää olikin jo asemissa ja tyttö syntyi siis 6.50. Ponnistus vaihe kesti 5min. Jälkeiset olikin tiukemmassa mutta lopulta ilman leikkaussalireissua tulivat ulos.

Aivan kauhea kokemus, edellisen kauheuden perään mutta nyt on onnellinen ja rauhallinen olo.

Tsemppiä muillekin heinämassuille :)

T:HanniS + paputar-tyttönen reilut 12h

Vierailija
54/147 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea muillekin vauvautuneille! On se vaan niin ihanaa, että me heinäkuiset saamme vauvoja ja pääsemme nauttimaan vauva-arjesta ja kesän lämmöstä!

Elisabet: Sairaalassa neuvottiin kotiutumisvaatteiksi kahta ohutta kerrosta vauvalle. Eli mullakin oli mukana vauvalle body ja puolipotkarit, potkupuku, myssy, tumput ja sukat. Ne kelpasivat hyvin. Meillä automatka kotiin oli vain 15min ja se meni vaavin nukkuessa.

Ensimmäinen yö vauvan kanssa kotona meni ihan hyvin. Alkuyöstä klo24-02 imi, imi ja imi ja siinä välissä oli puolisen tuntia tosi virkeä silmät ammollaan. Seuraava hereillä oli lyhyempi ja sitten saimmekin nukkua puoli kymmeneen asti. Myös tämä päivä on sujunut hyvin. Päivälläkin tuli sellainen kahden tunnin jakso, jolloin vauva vaan halus imea rintaa ja oli tosi virkeä. Taitaa olla vauvalla nyt sellainen rytmi, että pari kertaa vuorokaudessa tarvitsee kunnon satsauskierroksen ja muilla kerroilla sitten riittää 15-45minuutin imetys.

Edessä taas varmasti pitkä yö, mutta vielä ainakaan ei tunnu siltä, etteikö jaksaisi ;)

Fanni ja Poju 5vrk

Vierailija
55/147 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo paljon ilmoilla merkkejä tulevasta koitoksesta. Mitä nyt pientä vihlontaa häpyluun seudussa.. Ens viikon aikana olis kyl syytä syntyä et ehdittäis kotiutua ennen muuttoa joka on 21.7. Toivossa on hyvä elää :D Saa nähdä haluaako Raipe suoraan omaan kotiin vai kelpaako alkuun mummulan nurkat. Olis kauheen kätevää jos sais ens vkolopun viettää laitoksella koska miehen lapset on sillon meillä ni saisivat iskän kans omaa aikaa ja tulla vaik pikkusisarta laitokselle katsomaan. Tämmösiä siis suunnittelen kun ei oo muutakaan tekemistä :D

Onkos muilla kokemusta peräpukamista. Häviävätkö synnytyksen jälkeen vai ovatko pysyviä? Tuleeko niitä synnytyksessä mahdollisesti lisää?

Onnea kaikille vauvan jo saaneille. Ja tsemppiä vielä odottaville! Odotellaaaaan...

-raksu- & raimoeetwartti 39+0

Vierailija
56/147 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa, että pieni syntyi, vihdoinkin!

Täällä neitokainen syö säntillisesti kolmen tunnin välein. Tosin eilisiltana oli kunnon maitotsembalo, kun tissi olisi pitänyt olla suussa koko ajan ja lopultahan sitten tulikin se maitopulautus. Eli ylimääräiset pois. Puolenyön aikaan sitten sanoin neitokaiselle, että nyt me nukutaan. Otin liiat vaatteet pois ja laitoin neidon kapaloon ja tutin suuhun. Siihen hän sitten rauhoittuikin ja herättelin prinsessan sitten kolmelta syömään.

Heräsimme tänään yhdeltätoista, joten univelat on kuitattu :)

Toivottavasti olette mahd. monet synnyttämässä, kun täällä palstalla on aika hiljaista... Tsemppiä masua vielä kantaville!!!!

Odottelen täällä vauvauutisia ;) Neito itkee, joten nyt on mentävä...

Vierailija
57/147 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvautuneille!

Meidän tyttö syntyi 8.7. (40+4) 51cm, 3950g, myssy 34cm :)

tuun kertoilee myöhemmin lisää.. tänää kotiuduttiin! :)

T: britney ja tytteli

Vierailija
58/147 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksikin onnittelut kaikille jakautuneille ! =)

ja sitten omaa napaa,tää helle,on aivan kamalaa mulle ainakin.. oon niin turvoksissa ettei edes crocsit mee jalkaan enää :/ iso ja kankea olo.. vauvan melkein kaikki liikkeet sattuu ja vihloo ikävästi,oisin niiiin valmis jo synnyttään =) vieläkun ois kuitenki pari viikkoa laskettuun. hohhoijjaa..

noh,mutta hyviä uutisia sentään senkin verran,että mekin päästiin anopin nurkista pois!JIHAA. muutettiin tänne Eiranrantaan,ihan lähelle nosturia siis.. ja voi kuinka rauhallinen alue tää on ! ei mitään turhia ääniä eikä juopottelijoita lähelläkään. :)

kivuista: täälläkin kovasti vihloo häpyliitos,ja lonkat ihan tajuttoman kipeet jos liian kauan makaa samalla kyljellä,saati sitten se että lonkka menee "sijoiltaan" kovin helposti,ja sepä vasta sattuu !

supistustuulia puhaltelen kaikille,ja toivon vähän vähemmän lämpimiä kelejä PIAN,sillä tää helle vie kaikki voimat..

t. sunniee ja turoaurora 37+3

MUOKS* piti vielä kommentoida tota RAKSUN kysymystä.. oon kuullu että pukamia todella voi tulla lisää vielä synnytyksen aikanakin. ja eivät välttämättä häviä sen jälkeen.. pitää vaan ottaa kaikki järeet aseet käyttöön,kuten pukamavoiteet,peräpuikot jne.. itelle tällänen ihana pukama kans ilmesty tossa jokunen päivä sitten :s ei mukavaa ollenkaan !!

Vierailija
59/147 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi tänään (40+0) klo 10.55 poika, 4080 g ja 52 cm, pipo 35,5 cm. Synnytys oli melko nopea, ensimmäisestä tuntemastani supistuksesta 7 h ja 10 min. Luomuna mentiin, veden ja jumppapallon avulla ja yllättävän hyvin se meni näinkin.

Nyt poika on nukkunut jo nelisen tuntia yhteen kyytiin, joten eiköhän kohta heräillä syömään. Kotiin mennään varmaan parin päivän päästä, nyt saan rauhassa tutustua pikkumieheen, kun isä viettää esikoisen kanssa kotiaikaa.

Tästä synnytyksestä jäi paaaljon parempi maku suuhun kuin esikoisen synnytyksestä, paikan valinnalla on iso osa siinä, nyt Vammalassa, esikoinen TAYSissa, mutta varmaan myös sillä, että nyt tiesi paremmin, mitä on odotettavissa.

Paljon onnea muille synnyttäneille ja kovasti voimia ja tsemppiä teille, joitka vielä odottavat tai ovat päässeet tositoimiin!

iinea ja pikkumies reilu 7h

60/147 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meille syntyi pieni poika 6.7.2010 klo 8:47 mitoin 3560g ja 52 cm, pipo 36 cm. Synnytys meni kivasti, olin pelännyt jotain paljon kamalampaa ja nyt muutama päivä synnytyksen jälkeen olisin jo valmis menemään uudestaan. :D

Kotiin päästiin kun poika oli 2 vrk ja vauva-arki on lähtenyt rullaamaan varsin mukavasti. Helteet vaan huolettaa vauvan puolesta, mutta onneksi saadaan kämppä pysymään suht viileänä. :)

Viikkoja oli pojan syntyessä 39+4