Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** HEINÄKUU! (OMA KUUKAUSI!)

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa, että tänään on siis 1.7.2010! Kaikilla on lasketut ajat tässä kuussa, eli ei ole kenelläkään enää pitkä aika! Kohta on nyytit kaikilla sylissä!

Edelleen odotellaan, mutta tuntuu hyvältä sanoa, että viimeistä viedään jokatapauksessa!

Voimia kaikille loppuviikkoihin ja itse synnytykseen tietysti, joka on lähempänä kuin osaamme aavistaakaan! Ja tietysti voimia kaikille jo poksahtaneille vauva-arkeen!

Vaniliini 38+6

Vierailija
2/147 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla oli ikävä olo ja tasan puoliltaöin paukahtivat supistukset käyntiin. Alavatsaa poltti, selkä oli kipeä ja oksetti, kunnon hiki päällä. Supistukset olivat lyhytkestoisia, noin 20 sekunnin mittaisia, mutta tulivat ihanan tasaisesti 4 minuutin välein. Ihan kunnollisia supistuksia, joiden aikana sai ihan tosissaan hengitellä. Kahden tunnin päästä soitin päivystykseen ja sieltä sanottiin, että jos supistukset alkavat tulla minuutin mittaisina, niin voi soitella synnytysosastolle. Puoli tuntia myöhemmin lopahtivat kuin seinään ja pääsin lopulta nukkumaan puoli kolmen aikoihin.

Nyt on olo kuin jyrän alle jääneellä ja aika hämmentynyt. Esikoisen synnytys käynnistyi pelkällä vesien menolla, eikä minulla ole kokemusta tällaisesta hässäkästä. Viikkojakin on vasta 36+4, eli katse on siellä heinäkuun loppupuolella. Voipi tulla mielenkiintoinen heinäkuu tällä menolla. :O

Keräkurmitsa (36+4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, pääsen vielä tänään äitiyspolille tarkastukseen! Tänään neuvolatäti soitti sinne ja koska mun paineet on edelleen korkeat ja painoa vaan tulee, niin menen päivystyspotilaana sinne tarkastukseen. Elikkä jos musta ei tänään kuulu enää mitään, niin ne on ottanut mut osastolle tarkkailuun tai synnyttämään (peukut pystyyn!), mitä tosin en itse usko. Enkä mä sinne sairaalaan halua vaan lepäilemään, toivon mukaan pääsen takasin kotiin tai sitten synnytys käynnistetään.

En tie olisko merkki tulevasta synnytyksestä, mutta mulla on ollut maha pari päivää aivan sekaisin. Pari tuntia ruokailun jälkeen suoli tyhjenee ja viime yönä kello 1 istuin vessassa..!

Palailen kertomaan kuulumisia, kun...

Fanni rv39 (poks!)

Vierailija
4/147 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun oli tullut vauvauutisia! Paljon onnea teille kaikille. Ja lisää jäädään odottelmaan... :)

En vielä kesäkuun puolivälissä olisi uskonut, että heinäkuulle asti pysyisi vauva masussa, mutta niin vain täällä edelleen ollaan odottavissa tunnelmissa.

Tänään oli neuvola, ja taas uusi terkka ottamassa vastaan. Oli jotenkin tosi mukava ihminen tällä kertaa. Ja jos vielä ensi viikolla ehtii neuvolareissu tulla, niin sitten on taas uusi ihminen... Kaikki oli edelleen ok, painoa tullut kilo viikon aikana, nyt yhteensä 10 kiloa raskauden alusta. No, niistä huolehdin sitten enemmän, kun näen, mitä pari kuukautta synnytyksen jälkeen vaaka näyttää.

Onneksi oma vointi on ihan hyvä, sikäli jaksan kyllä odottaa vielä, mutta mielelläni jo ottaisin nyytin syliin. Ja hiukan malttamattomana jo odotan, että pääsisi synnyttämään. Jos ei vielä ensi viikollakaan synnytys tule, niin pitää suunnitella esikoisen hoitokuviotakin uusiksi, kun ykköshoitaja on sitten viikon muissa maisemissa. Jonkun verran on ollut jo ennakoivia supistuksia myös säännöllisiä, mutta ei kovin paljoa, eikä koskaan kestäneet kovin montaa tuntia. Jatketaan odotusta, ja yritetään nauttia upeasta kesästä. :)

iinea 38+4

Vierailija
5/147 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu et ei pysty istumaankaan ja tuon kaverin polvet on kohta mulla leuassa. Tekis mieli vaan maata mut ku selällään ei voi maata ku ei saa henkee ja kyljellään tulee maattua kaikki yöt..huoh. Eli sopis raipen jo pikkuhiljaa laskeutua.

Onko kukaan kokeillu homeopatiaa apuna synnytyksessä? Olis kiva kuulla kokemuksia. Mun kätilökaveri suositteli arnicaa..http://www.babyidea.fi/aidille/homeopatiasta.html

Akupunktioo haluisin kans kokeilla, jos se sairaalassa sillähetkellä on mahdollista ja kaveri lupas reikittää mua etänä ;) Eli kaikki hokkuspokkus keinot vaan käyttöön.

Onko kukaan muuten välilihan hierontaa harrastanu? Onko ollu apua? http://www.babyidea.fi/aidille/valiliha.html Kaikkea sitä löytyykin kun on aikaa netissä surffailla. Tää nyt on tällästä hömppää. "Oikeesta" tiedoista en sit tiiäkkään onko mulla niitä. En esim tiä mitä ponnistusvaiheessa kuuluu tehä, muuta ku ponnistaa. Mut tavallaan et miten se olis helpointa tai tehokkainta. Vai neuvooko ne sit sielä? Hengitystekniikoistakaan mulla ei oo mitää käryä..

Onko muuten muita "poppakonsteja" synnytyksen käynnistymiseen kuin seksi&sauna&siivous? Eikö se vauva kärsi jos sitä liikaa saunottaa? Luulis et olis sillekin kova stressi?

Muuten täälä vaan odotellaan, ei ihmeitä

-raksu- & raimoeetwartti 37+4

Vierailija
6/147 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mua supisteli koko päivän! oli aivan tuskasta.. soitin pari kertaa synnärillekin, mut ne sano et ei mitään hätää viel. ja mä jo aattelin et jes nyt se tulee sieltä, mutta sitten illalla ne loppu!! voi että harmitti. :(

tänää kävin sit neuvolassa, kaikki oli ok. verenpaineet oli hyvät ja painokin oli jopa -200g/viikko :D kerrankin tippunut paino..hehe.johtu kyl varmaan eilisestä ku ei mun tehnyt mieli syödä yhtään mitään kun supisteli niin kovasti. no niin siis neuvolassa kaikki ok, paitsi siis sf-mitta on nyt jo 38!!!!!!!!! ja vasta maanantaina pääsen sinne ä-polille! voi apua! neuvolatätikin oli vähä ihmeissään että miksköhän mä en saanut sitä aikaa tälle viikolle.. hmph.. en tiiä. :/ mut se voikin sit olla et ne sanoo mulle maanantaina et "käyppäs kotona hakemassa tavarat ja tuu takas, nii käynnistellään" toivon mukaan! :)

eipä tässä muuta ihmeellistä.. tsemppiä kaikille!

Mul on muuten enää 3 yötä laskettuun aikaan! :)

britney 39+4

Vierailija
7/147 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa olla voimaannuttava synnytysilo-tunne. Jossain vaiheessa oli vähän kauhunsekaiset fiilikset, kun muisteli edellisiä synnytyksiä ja varsinkin kuopuksen aikaan tullutta paniikki-oloa ”enhän mä saa sitä ulos”, kun toinen hidasteli käsi poskella ihan lopussa ja olin aika väsynyt 17 tunnin kärvistelyn jälkeen, uneton yö takana. Nyt on taas luottavainen olo, että voimat riittää loppuun asti ilman puudutuksia.

Eilen sain kuvattua videolle vauvamasun poukkoilua. Lapset oli ”leikittämässä” vauvaa, masun päällä käveli kaikenlaista pehmo-örkkiä ja toinen möyri sen näköisenä, kuin olisi masun läpi yrittänyt päästä leikkiin mukaan :)

Kesäkurmitsa, mullakin meni viime yön alku supistusten kanssa valvoessa. Ensin oli koko päivän alaselkä tosi inhan tuntuinen, poltteli, kuin olisi kovat menkkakrampit... Ja vatsa oli sekaisin, yh. Napakoita supistuksia tuli epäsäännöllisesti pitkin päivää. Eipä tehnyt mieli muuta kuin lepäillä. (Aiemmissa raskauksissa ei mullakaan tosiaan ole ollut mitään ylimääräisiä kuvioita.) Illalla sänkyyn päästyä supparit koveni ja niitä tuli tiheämmin... ja joskus aamuyöllä lopahtivat. Tänään olen taas elämäni kunnossa :D 5km kävelylenkki taittui kevyesti neuvolareissulla.

Neuvolassa ei mitään uutta. Sf-mitta on enemmän, kuin esikoisen koko odotuksen aikana (32,5 tänään). Ei pitänyt olla iso vauva silloin tulossa... Nytkin sanoi, että ei tämä kovin isolta tunnu, hmm... Minkähän kokoinen kaveri mahtaa tulla. Itse olen ollut ollut pientä vajaa 5kg ja mieskin on ollut yli 4kg, eli mitään kirppua en oleta olevan tulossa :)

Britneyn 38cm kuulostaa kyllä tosi hurjalta!

Fannille tsempit äitipolireissulle.

Ja kaikille hyvää loppuviikkoa :)

shira 38+6

Vierailija
8/147 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoitin vielä tonne kesäkuun pinoon, että supistuksia ei ole nyt ollut.. Nyt sitten viime iltana/yönä tuli juuri niitä kipeitä supistuksia muutaman tunnin ajan säännöllisesti, sekä taas verenvuotoa! Mulla kans loppui supistukset siinä klo.2 yöllä :) hauska oli lukea, että samoihin aikoihin viime yönä on kärvistellyt täällä muutikin :) No nyt vaan täytyy toivoa jatkoa.. Eli saunaa ja vaikka vähän seksiä tänään illalla ;) Huomenna aamulla neuvolla.

Mutta nyt täytyy alkaa neidin kanssa iltapuuhiin!

Toivotaan kaikille niitä KIPEITÄ supistuksia :) Harmi vaan, että ne sitten muuttuu järkyttäviksi ennen synnytystä ja ne ei enää ole mukavia!!

Mysweetie

Vierailija
9/147 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulis niitä pitkäkestoisia kipeitä suppareita ja päästäis kaikki tositoimiin.

Olin tällä viikolla vikassa lääkärissä ja kohdun mitta oli kasvanut kahdessa viikossa viis senttiä ollen nyt 38. Lääkäri sanoi, ettei usko koon johtuvan paljosta lapsivedestäkään, vaan tuntuu koko vatsa olevan ihan täyttä tavaraa. Kuopuksesta, joka painoi syntyessään 4,2kg, mitta oli sairaalaan lähtiessä 36,5, viikkoja sillon 40+3. Sainkin nyt lähetteen äitiyspolille josta olin kyllä tosi kiitollinen. Mua on niin stressannut tuo koko, kun tuntuu itsestäkin, että on tosi suuri vauva tulossa. Eihän niihin paino-arvioihin ole niin luottamista, mutta jos vaikka sais käynnistyksen sen nojalla, niin aina parempi. Vaikka uskon synnyttäväni sen 4,5 kiloisenkin, koska kuopus tuli niin vauhdilla vaikka iso olikin.

Nyt on sitten suunnitelmissa kaikkea puuhaa, jotta synnytys alkaisi itsessään, äitioyspoliaikaa kun kuitenkin saa varmaan viikon verran odotella. Huomenna pitäisi pestä matot ja imuroida. Ja viikonloppuna haluaisin pestä kaikki ikkunat.

Verenpaineet oli matalalla, joka selittää entisestään helteillä huonontuneen olon, 100/58. Tietysti parempi, että matalalla saati korkealla, mutta huonovointisuus pistää mielen ärtyisäksi.

Ihanaa, meillä on menossa oma kuukausi! Kyllä tätä massua tulee ikävä, tiedän sen. Koitan siksi nauttia tästäkin loppuajasta.

Hyvää mieltä kaikille!

Elisabet ja masutyttönen 37+3

Vierailija
10/147 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjottaa kun muutkin viime yönä valvonu. Mulla vissii vauva painoi palleaan ja en saanu henkee. Yhdentoista aikaan alkoi ja puolen yön jälkeen soitin Kättärille. Ne ei oikeen osannu sanoo muuta kuin et mee terkkariin jos ei mee ohi. Ai terkkari ois ottanu mut vastaan... Olisivat varmasti käännyttäneet mut ovelta kun olisivat nähneet mahan. No kävin sit kävelyllä yhden jälkeen ja kahden aikaan olo helpotti.

Tänään olin äpolilla kun maanantaina neuvolasta laittoivat lähetteen. Paineet oli koholla, mutta ei oikeen muuta.

Eipä ne oikeen osannu mitään sanoa siel muuta kuin et odotellaa, no sitähän tässä on tehty jo pitkään. Painoarvio oli 3,4kg et ihan passeli. Kohdunkaulaa vielä jäljellä sen 3cm mut väljästi sormelle auki. Et hissukseen, hissukseen.

Toivottavasti pian tulee vauva uutisia lisää.

Tani 39+5

Vierailija
11/147 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni kyllä kelpaisi meillekin. Mitään vauvakuulumista ei ole kerrottavana (ei supistuksia, ei vuotoja, ei mitään muuta kuin pyllyn heilutusta) mutta anoppi osasikin yllättää...

Oltiin sossuilla toissapäivänä ja mulla ja murulla tietysti toiveet korkealla, että nyt selviää nää hommat... no selvisipä vain se, mitä mieltä rakas anoppi musta oikeasti on -.-

Siis kuulemma olen lapsellinen, laiska ja tyhmä luuseri, jolla ei ole mitään tekemistä vauvan kanssa ja jonka ei oikeastaan edes tarvitsisi muuttaa murun ja lapsen kanssa sinne Saloon. Jne jne ja tänä aamuna heräsin samaan haukkumiseen. Tosin tällä kertaa anoppi haukkui vain murulle, ei sentään suhteellisen ventovieraille sosiaali-ihmisille.

Niin, onhan sekin ihan hirveää, että nukun 9 tunnin yöunet, jopa putkeen. Anoppi (muuten vain) ja muru (raskauden takia) kun nukkuvat jotain 4-5 tuntia yöllä, ja sitten kolmisen tuntia päivällä (ja muutenkin vetelehtivät sohvilla ja sängyllä)

Mä sentään yleensä valvon aamusta iltaan, vaikka mun "aamu" onkin kello 10 tai 11 aikaan.

Mutta juu... aika paskat fiilikset tuon takia nyt ollut. Olisipa vain sanonut päin naamaa ensimmäistä kertaa nuo jutut, kuin että siellä sossuilla. Saivat nyt tosi ihanan kuvan musta. Tai siis entistäkin ihanamman.

Taidanpa kysyä anopilta päivänä eräänä että mitä se olisi valmis maksamaan siitä hyvästä, että eroan murusta? (en aio erota mutta hinta olisi kiva tietää)

Vierailija
12/147 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauva-uutisista Sanjuska, Vimpula ja Apsideisi! Hieman yllätyin, että enempää uutisia ei vieläkään ole ilmaantunut.

Mahaan ei kuulu mitään uutta, ei supisteluja eikä muutakaan. Mies on paljon töissä, joten oon ollut porukoiden luona lomailemassa, täältä sairaalaan kun pääsee reilussa tunnissa. Oon nukkunut varastoon ehkä liikaakin ja nyt mennään 3,5h yöunilla, kun ei vain enää väsytä.

Mä oon ihan intona, eilen mies sai työnantajaltaan allekirjoitetun vuorotteluvapaasopimuksen eli vauvan isä on kotona elokuusta seuraavan vuoden marraskuuhun. Ite palailen huhtikuussa töihin, jos kaikki menee kivasti. Talvella olis tarkoitus olla espanjassa 3kk. No siinä ne hyvät uutiset, tämä järjestelyhän tietää ihan älytöntä säästökuuria ja lainan laittamista koroille, mikä on vastoin mun periaatteita. Mut tää oli sellainen kerran elämässä -mahis, niin päätettiin käyttää se.

Raksu

Mulla oli häntäluu tosi kipeä 3kk, luultavasti johtui puoli-istuvasta ponnistusasennosta, en haluaisi tällä kertaa siinä ponnistaa, viimeksi ei annettu vaihtoehtoja, enkä siinä pöpperössä muuta osannut pyytääkään. Kyykyt ja muuut tosin tuntuu ajatuksena raskailta, sängyssä ponnistaessa kun saa olla rentona, saas nähdä miten käy.

Shira

Toivottavasti en aiheuta sulle lisää painajaista. Oon vaan halunnut pitää tuota asiaa esillä, koska itelle se tuli niin yllätyksenä täydellisesti menneen raskauden lopussa. Vaikka liikkeet väheni, niin ite (ja moni muukin on tuudittautunut siihen), että kaikki on ollut loistavasti niin mitään paniikkia ei ole. Loppujen lopuksi loppuraskauden kohtukuolemia tapahtuu vain parisataa suomessa vuosittain, joten todennäköisyys on kovin pieni. Ite mietin sitä, että kuinka sen vauvan saa syntymän jälkeen pysyyn hengissä. Ekassa raskaudessa oli ihan erilainen itsevarmuus kuin nyt.

Enkelinäiti rv 38+1

Vierailija
13/147 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla jotenkin menetin hermoni niin täysin, kun mikään asento ei tunnu hyvältä, ei istuminen ei makaaminen, pissalla saa juosta jatkuvasti ja särkee milloin mistäkin. Kyllä tämä raskaus alkaa todenteolla rasittaa. Tuli siinä sitten itkettyä miehelle pahaa oloa, ja eihän toinen tiennyt mitä siinä sitten tekisi kun eihän mitään voi asialle tehdäkään. Kannusti sitten vaan että jaksaisin vielä hetken aikaa, ja sanoi että on tukena ja kohta on kaikki ohi. Kyllä on ihanaa kun on ihminen kenelle voi itkeä silloin kuin siltä tuntuu ja saa tukea aina kun tarvitsee. Minusta ei varmaan olisi odottamaan vauvaa yksinäni. Kyllä tässä raskausaikana on tarvinnut niin paljon enemmän tukea ja kannustusta kuin koskaan muulloin.

Fanni: Toivottavasti olet nyt sitten jo tositoimissa! ;) Tule heti kertomaan kun pääset, että mikä on tilanne.

-raksu-: Kyselit noista käynnistyskonsteista, itse olen kaikkea kokeillut eikä ole vauvaa näkynyt. Neuvolassa sanoivat, että mikään ei auta vaikka niin väitetäänkin. Tulee kuulemma sitten kun on valmis tulemaan. Neuvolatäti sanoi myös, että miksi mikään raskaus menisi sitten yli aikojensa jos olisi helppoa vain käynnistää kotikonstein. Seksi on minulle kyllä vähän antanut supistustuntemuksia, mutta se vissiinkin onkin ainut tutkittu, että sperma kypsyttää kohdunsuuta. Luulenpa itsekin ettei mitään ole oikeastaan tehtävissä, vauva tulee kun on valmis tulemaan.

britney87 ja Elisabet: Hurjilta kuulostavat nuo sf-mitat, onneksi olette molemmat saaneet ajan ä-polille niin saatte mielenrauhan kun kuulette miten asiat ovat.

Jancelin: Jaksamisia sinne kaiken sotkun keskelle! Toivotaan nyt edelleen että pian helpottuisi ja asiat järjestyisivät.

Täällä tosiaan vieläkin odotellaan, tulee yksittäisiä, ei kovinkaan kipeitä supistuksia ja välillä pieniä sukkapuikkoja. No kaikki tuntemukset mitkä viittaavat kypsymiseen niin hyvä, mutta hermothan tässä pian pettävät, elleivät ole jo pettäneet. No tasan viikkohan tässä vielä laskettuun päivään, joten vielä pitäisi riittää vähän malttia.

Vaniliini 39+0

Vierailija
14/147 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa meitä tosiaan monta ollut valvomassa heinäkuun vaihtumista :D Jospa joku pääsisi pian tositoimiin. Itse meinasin pitää viikonlopun yli jalat ristissä, kun on niin kovia helteitä luvattu, heh. Ja pakkasin muuten sairaalakassiin varalta kevyet, puolipitkät lököhousut ja t-paidan + yöpaidan, kun ne sairaalan vaatteet on tuskaisen kuumat. En ole aikaisemmin näin kesällä edes osastolla ollut. Voi vaan arvata, miten tukahduttavat ne on nyt, ainakin Mikkelin pitkähihaiset koltut... Ellei siellä ole kevyempiä vaatteita tarjolla kesäaikaan!? Mulla iho kutisee ja ärtyy helposti hikoillessa.

Enkelinäiti, en tarkoittanut, etten olisi halunnut lukea sun kokemuksista. Mun mielestä vaikeistakin asioista pitää puhua. Omassa tuttavapiirissä on muutaman vuoden aikana kuollut neljä vauvaa muutaman päivän ikäisinä, osa keskosina, osa täysiaikaisina. Esikoista odottaessa työskentelin päiväkodissa ja yksi lapsista kuoli pitkän sairauden jälkeen (oli toki sairaalahoidossa silloin, ei tapahtunut kesken hoitopäivän). Kuopuksen odotusaikana kaveri menetti oman vauvansa muutaman päivän iässä. Sillä tavalla tuntuu pieneltä suurelta ihmeeltä aina, kun kaikki menee hyvin ja vauva syntyy terveenä. Paljon olen pyöritellyt mielessäni, miten erilaiselta tuntuisi odottaa uutta vauvaa, jos aiemman vauvan/ lapsen olisi menettänyt, tavalla tai toisella. Sun puolesta olen sitten kovasti jännäillyt, että meneehän kaikki tällä kertaa hyvin :)

Lisää vauvauutisia odotellessa,

shira 39+0 poks

Vierailija
15/147 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan huomaan väkisin yrittäväni huomata jotain merkkejä josko synnytys pian käynnistyis. Onko masussa ollu tänään rauhallisempaa? Tai oisko toi maha sittenkin jo vähän vajonnut alaspäin? Taitaa olla vaan harhakuvitelmaa ja toiveajattelua. Ja mikäs tässä on ollessa. Ei sillain oo mainittavasti vaivoja. Kai sitä vaan jo odottaa vauvan syntymää niinkuin lapset joulupukkia. Ettei viimesiä kahta viikkoo jaksais odottaa sitte millään! Ja kun tässä tapauksessa ei voi edes olla varma koska se "joulu" edes on :)

Toisaalta kyl vähän pelottaa et mitä pitemmälle menee sitä isommaks toi vauvaa ehtii kasvaa! Millä sellanen jättiläinen sitten ulos pungerretaan? Ja toisaalta toivon ettei tarttis ens vkolla enää mennä neuvolaan niin en olis sit koskaan todistettavasti painanu yli 80 kg :D

-raksu- & raipe

Vierailija
16/147 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylihuomenna olis sitten laskettu aika! :)

Mua rupee kyllä jo jännittämään, kun kaikki soittelee ja kyselee et joko se on tulossa. ja sit et kaikki kuulemma jännittää mun puolesta.

Nyt oon ruvennut aattelemaan sitäkin että jos/kun vauva on joku jätti, ja sitten se ei mahukaan syntymään jne. jne. inhottavaa! olis jo se maanantai et sais selvyyttä asioihin, tai tietty toivon ettei tartteis odottaa ees sinne asti! ;)

Mulla on nyt ollut selkä tosi kipee, et en tiiä enteileekö se jotain, vai alkaako toi maha painaa sen verran paljon jo että se vetää selän liian notkolle.. :/ no jaa.. toivon mukaan kohta helpottaa! sit alkaakin vaunu reippailu! oujee!

mä kans puhuin yhen mun kaverin kanssa et odottaa ihan samalla tavalla kuin lapsena joulua! :D ja tosiaan nyt ei vaan tiiä millon se joulu sitten on..heh.. huomenna oliskin sitten kotona suursiivousta ja mattojen pesua.. tosin mies pesee suurimman osan matoista ;D ellei nyt sitten tule lähtöä sairaalaan ensyönä, tuskinpa!

britney 39+5

Vierailija
17/147 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku sirpukka neitimme syntyi eilen perjantaina 2.7. Mitat ovat 45 cm ja 2570g. Synnytys oli suunniteltu sectio, joten päivä oli tiedossa jo kuukausi sitten, mutta jännitys oli kyllä vuorokausi sitten huikea :) Onneksi kaikki meni kuitenkin hienosti. On tämä vauva-arki vain ihanaa!!!!

Tsemppiä loppurutistukseen kaikille heinäkuun odottajille!

T:Toukokuu ja tyttö, 1 vrk.

Vierailija
18/147 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä osastolla on muuten tuskaisen kuuma, joten kannattaa ottaa tosiaan viileämpiä vaatteita mukaan, kuten Shira tuossa kirjoitti. Maitolämpö ja muut hormonimullistukset sekä seisova ilma täällä osastolla ovat kyllä melkoinen yhdistelmä. Mutta onneksi tuo nyytti saa kaiken muun tuntumaan niin toissijaiselta :)

T:Toukokuu Kysiltä Kuopiosta

Vierailija
19/147 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.6. Han, 1

30.6 Elma *85*,1,K-HKS(Hml)

1.7. emmizle, 2, Turku

1.7. Tyttå89, 1

1.7 Tassu 1, Jorvi

2.7. HanniS, 2, 21, KYS, tyttö (uä)

2.7. Zajka, 1, Porvoo

2.7. Chili-80, 3, Kättäri

3.7. ek, 2, 20, Jorvi

3.7. Ihme, 1

3.7. pikkunelonen, 4,

3.7. Tani, 3, Kättäri

4.7. Britney87, 1, 22, tyttö (uä)

4.7. Nupsu, 4, TAYS

5.7. Nestor, 2

5.7. vauvva, 1,24, KYS

6.7. Vanukas, 1

6.7. Hilla78, 4

6.7 ApsiDeisi

6.7 Tuikku, 2

7.7. Insku83, 2

7.7. NM-90

7.7. Salsa9, 2

8.7. Fanni, 1, 22, Satks

9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto

9.7. shira, 3, 25, MKS

9.7 vaniliini, 1, TYKS, tyttö (uä)

9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS

9.7 MaijaB, 1, 24,ks-ks, tyttö (uä)

10.7 Tridian, 1, 25

10.7. miruliini, 2, tays tai phks

10.7 -Tuikku-, 2

10.7. toukokuu, 4, Kys

11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala

11.7. Petruska, 1

11.7. Heldels, 2, 34, kättäri

12.7. irma

12.7. iinea, 2

12.7. Jancelin, 1

12.7. Cicu, 3

12.7. kettu, 1

13.7. onnenkantamoinen

13.7. Bonnie 83, 2

14.7. Karkki, 1, 23, OYS

14.7 Miukkis, 1

15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala

17.7. Tuuli, 1

17.7. Hexuli, 5

18.7 -raksu-, 1, 26, Satks

19.7 tur-koo-si, 1

19.7. Whitecat, 3

19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi

19.7. Elisabet, 3, tyttö (uä)

20.7. tuittu82, 3

20.7. Tähti, 2 ,

20.7 ariella, 3

22.7. Banfigo, 1, KYS

22.7 Basin, 2

23.7 Illuvatar, Lohja

23.7 Kivi 3

25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri

25.7. HK, 1, 28, Kättäri

26.7. pikkuvarpaat,1

26.7. Keräkurmitsa, 2

27.7. nasuste, 2, koks

27.7 Maijuemilia, 4, Nkl, tyttö

28.7 Poksu, 1

29.7 mama87, 2

29.7 mertza, 2

30.7 Sunniee, 1, 21, Kätilöopisto

30.7 äityli-76, 3, EKKS

30.7 Kuhalainen, 1,19, vammala,poika (uä)

31.07 Suvi83, 1, Kättäri

pikkanen09, 30

Geminimama, 3, PHKS

Kajo, 1

SYNTYNEET:

2.5.2010 (28+5) Asteri: poika, 960g, 36,5 cm

11.5.2010 (28+5) Olivia (Memm!): tyttö, 875g, 34cm

22.6.2010 (?) Vimpula: tyttö, 3860g,52cm

22.6.2010 (38+5) Sanjuska75: poika, 4020g,50,5cm

29.6. Han, 1

30.6 Elma *85*,1,K-HKS(Hml)

1.7. emmizle, 2, Turku

1.7. Tyttå89, 1

1.7 Tassu 1, Jorvi

2.7. HanniS, 2, 21, KYS, tyttö (uä)

2.7. Zajka, 1, Porvoo

2.7. Chili-80, 3, Kättäri

3.7. ek, 2, 20, Jorvi

3.7. Ihme, 1

3.7. pikkunelonen, 4,

3.7. Tani, 3, Kättäri

4.7. Britney87, 1, 22, tyttö (uä)

4.7. Nupsu, 4, TAYS

5.7. Nestor, 2

5.7. vauvva, 1,24, KYS

6.7. Vanukas, 1

6.7. Hilla78, 4

6.7 ApsiDeisi

6.7 Tuikku, 2

7.7. Insku83, 2

7.7. NM-90

7.7. Salsa9, 2

8.7. Fanni, 1, 22, Satks

9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto

9.7. shira, 3, 25, MKS

9.7 vaniliini, 1, TYKS, tyttö (uä)

9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS

9.7 MaijaB, 1, 24,ks-ks, tyttö (uä)

10.7 Tridian, 1, 25

10.7. miruliini, 2, tays tai phks

10.7 -Tuikku-, 2

10.7. toukokuu, 4, Kys

11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala

11.7. Petruska, 1

11.7. Heldels, 2, 34, kättäri

12.7. irma

12.7. iinea, 2

12.7. Jancelin, 1

12.7. Cicu, 3

12.7. kettu, 1

13.7. onnenkantamoinen

13.7. Bonnie 83, 2

14.7. Karkki, 1, 23, OYS

14.7 Miukkis, 1

15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala

17.7. Tuuli, 1

17.7. Hexuli, 5

18.7 -raksu-, 1, 26, Satks

19.7 tur-koo-si, 1

19.7. Whitecat, 3

19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi

19.7. Elisabet, 3, tyttö (uä)

20.7. tuittu82, 3

20.7. Tähti, 2 ,

20.7 ariella, 3

22.7. Banfigo, 1, KYS

22.7 Basin, 2

23.7 Illuvatar, Lohja

23.7 Kivi 3

25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri

25.7. HK, 1, 28, Kättäri

26.7. pikkuvarpaat,1

26.7. Keräkurmitsa, 2

27.7. nasuste, 2, koks

27.7 Maijuemilia, 4, Nkl, tyttö

28.7 Poksu, 1

29.7 mama87, 2

29.7 mertza, 2

30.7 Sunniee, 1, 21, Kätilöopisto

30.7 äityli-76, 3, EKKS

30.7 Kuhalainen, 1,19, vammala,poika (uä)

31.07 Suvi83, 1, Kättäri

pikkanen09, 30

Geminimama, 3, PHKS

Kajo, 1

SYNTYNEET:

2.5.2010 (28+5) Asteri: poika, 960g, 36,5 cm

11.5.2010 (28+5) Olivia (Memm!): tyttö, 875g, 34cm

22.6.2010 (?) Vimpula: tyttö, 3860g,52cm

22.6.2010 (38+5) Sanjuska75: poika, 4020g,50,5cm

2.7.2010 (38+4) Toukokuu: tyttö, 2570 g ja 45 cm

Vierailija
20/147 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala hellepäivä taas tulossa, nyt on tosiaan alkanut olla raskaita nuo kuumat päivät, kun ei tee mieli yhtään oleskella suoraan auringossa. Miehellä alkaakin tämän päivän jälkeen loma, joten nyt saa sitten vauva tulla ihan mielelläänkin kun on mies tukena vierellä, eikä karkaa mihinkään kauas. :D

toukokuu: Paljon onnitteluja pikkuisen prinsessan johdosta! :) Kiva jos kaikki meni hyvin, täälläkin odotellaan kovasti ihanan vauva-arjen alkamista, mutta eipä näytä neidillä olevan vielä kiire tähän maailmaan. Lisäilinkin jo tuon sinunkin pikkuneidin syntyneiden listaan. :)

Pakkasin yksi päivä tuossa sairaalakassin, tai en tiedä voiko sitä kassiksi sanoa, oikeastaan on matkalaukku. :D Mieskin sanoi että ei näytä siltä että meinaan vaan sen kolme päivää siellä osastolla viettää. :D No tärkeimmät siellä vaan on kuitenkin, eli omia olohousuja ja toppeja ja sitten imetysliivejä pari kappaletta. Hygieniajutut pakkaan sitten kun lähtö tulee. Kamera, laturi ja kännykänlaturikin on pakattu mukaan. Meinaatteko muuten meikkiä ottaa mukaan? Yllätyin ihan kun luin netistä listaa mitä pakata mukaan, ja meikit oli listassa mainittuna. Toki jokainen ottaa sen mitä itse näkee tarpeelliseksi, mutta rupesin pohtimaan, että jaksaako siellä edes ehostautua kauheasti ja kukapa sielläkään katselee... :D

Viime yönä oli taas lieviä supistustuntemuksia ja odottelin että kovenisivat, mutta ei... Kuinka kauan täytyy vielä odottaa?

Ärsyttääkö muita se kun kysellään jatkuvasti että joko on syntynyt ja eikö vieläkään ole syntynyt. Mua se alkaa jo vähän pänniä, mutta tottakai ihmiset ovat kiinnostuneita. Tulee vaan itselleen niin epätoivoinen olo, että eikö se todellakaan koskaan meinaa syntyä. Ei voi edes pihalla kävellä ilman että naapurit kommentoivat, että vieläkö olet yhtenä kappaleena... Huoh.

Vaniliini 39+1