***Maalismammat2011 kesäkuu & heinäkuu***
Kommentit (161)
Minäkin ajattelin tulla varovasti kurkkaamaan,josko täällä maaliskuisten ryhmää jo olisi..tänään plussasin,Clearblue-viikkonäyttö kertoi,että viikkoja 3+ ja raskauslaskurin mukaan on 4+3. En voi uskoa tätä todeksi! Toukokuun puolessa välissä jätin pillerit pois. Esikoisen kanssa kävi kyllä aikoinaan ihan samalla tavalla. Oireina on ollut huonotuulisuus,vilunväreet,rintojen arkuus,lievä huonovointisuus ja huimaus sekä turvotus. Ei mitään pahoja,ei ollut esikoisestakaan. Vasta kun liitoskivut alkoivat,niin tiesi olevansa raskaana!
Toivottavasti kaikkien kaverit pysyvät matkassa!
Miaea 4+3
Tyttöjen aikaan säästyin pahalta ololta, nuoremman aikaan oli hiukan etova olo, mutta nyt se myrskyn lykkäs. Tein toissa päivänä hirvipaistia, joka oli ensin yön yli olutmarinaadissa. Jäi paisti syömättä ja melkein paistamattakin. Ei ollu enää kaukana oksennus ja keittiöön ei voinu mennä kun heti rupes yököttämään. Nyt on lisäks ruennu tisseihin koskemaan tai no oikeastaan nänneihin, kohta ovat niin arat ettei kärsi ees koskea. Tuleehan näitä oireita vihdoin minullekin :)
Issias tosin on vaivannut jo monta viikkoa, ihmettelen kyllä miten mietona se vaivaa, aiemmin on ollut niin paha, että hyvä kun pääsee sängystä ylös saati nostamaan jotakin.
Tilasin jo reilut 2vk sitten netistä raskaustestejä, mutta ehdin käydä apteekista ostamassa kun ei testejä alkanut kuulua ja epätietoisuus vaivasi. Noh maanantaina ne kolahti postilaatikkoon ja huvikseen ajattelin kokeilla, että mitä näyttävät. Olivat vielä extraherkkiä. Hyvä että ehdin edes koko pissiin niitä laittaa kuu testiviiva jo ilmestyi tikkuun ja en oo kyllä aiemmin nähny yhtä tummaa testiviivaa, oli vielä tummempi kuin kontrolliviiva. Joten kait sitä on uskottava että raskaana ollaan.
Jostain syystä päässäni kummittelee, että jos mahassa onkin 2 asukasta. Suvussa ei ole kaksosia muilla kuin miehen siskolla. Varmaan sieltä se pelko/kuvitelma on peräisin.
Täällä tarkenee edelleen, nytkin mittari näyttää 30 astetta eikä kello oo ees puolta päivää. Mulle kyl riittäis nää helteet, vois sataa välillä ja sit olla korkeintaan 25 astetta lämmintä. Olis ees vähän siedettävämpää. Eilen pahimmassa kuumuushoureessa päätettiin isännän kans, että vuoden päästä tää talo menee myyntiin ja ruetaan rakentamaan omaa taloa järven rantaan. Pitäs vaan se järvenrantatontti eka etsiä ja ostaa :D
Ninppa ja asukas rv 7?
Enpä kovin kauaa ehtinyt tästä raskaudesta nauttimaan, sillä eilen meni kesken :(( Todella paha mieli, mutta toisaalta onneksi nyt näin alussa, ettei sitten viikkojen päästä :(
Noh, uuteen yritykseen.
Extrapaljon tarrasukkia muille maalismasuille!!!
-surullinen Qtpie
Heippa! Minä plussasin maanantaina 12.7., sain toisin haalean haamuviivan. Mutta sitten tiistaina näkyi jo ihan selkeä viiva! =) Olen onnellinen ensimmäisen vauvelin odottaja, rv 4+4. Vielä niin alussa, ettei oikein uskalla juhlia ja iloita.
Oireet tosi vahvana jo päällä, etovaa oloa ja järjetöntä väsymystä. Äippäneuvola varattu elokuun 11. päiväksi.
Onnea ja peukkuja kaikille muille maalisvauvojen odottajille!!
Tässä tiedot
LA 21.3. minä 28v. mies 32v. esikoinen tulossa
Tässä tiedot
LA 21.3. minä 28v. mies 32v. esikoinen tulossa
Tietoihin lisäys vielä, paikkakunta Lahti
Ikävää että noin kävi, tsemppiä kovasti!
Johkuliinille onnittelut plussasta!
Oma olo on ihan ok, pientä ällötystä on ja väsymystä mut ihmeen hyvä olo on jo nytte.
Oltiin lasten kanssa jo aamupäivästä rannalla ja virkisti mukavasti, en todellakaan tykkää näistä helteistä. Ja ei, en valittanut ollenkaan viime talvena mut en nyt talvee silti toivo, hiukan pienempiä lämpöasteita vaan :)
wattuwarwas rv 6+3
Kylläpä on tuskainen olo näin helteellä. Todellakin, suomalaisille parasta olisi varmaan joku 20-25 astetta. Ei siinä, etteikö ulkomailla olisi kivaa, kun on 30 astetta, mutta siellä sentään on hotellihuoneet ilmastoituja eikä minkäänlaisia arjen velvotteita...
Soitin tänään neuvolaan, ja sain ensimmäisen ajan 4.8.2010. Silloin viikkoja olisi 7+6. Ekalla käynnillä mulle tehdään lähete äitiyspolille syvälaskimoveritulpan riskin takia. Itselläni sellainen oli 1,5 vuotta sitten, ja nyt varmaan jossain vaiheessa täytyy alkaa pistämään tulpan ehkäisemiseksi napapiikkejä.
Raskausoireita on vielä melko vähän. Vatsaa lähinnä turvottaa iltaisin, ja pieniä kipuja on alavatsalla, ehkä enemmän vasemmalla. Sit mulla kun on aurallinen migreeni, ja raskaus lisää kohtauksia, niin ensimmäinen kohtaus pitkään aikaan mulla olikin toissa päivänä.
Onnea kaikille plussanneille ja toivotaan kaikki pysyy matkassa mukana!!
T:vikli80 rv 5+0
Mukana ollaan vielä, kuumuus vain vie voimat (piti miettiä pitkään mm. mitä on tuossa alla kysytty 3+1..). Välillä voi unohtaa melkein olevansa raskaana, mutta helteessä nousee aamupala kurkkuun ja tämä siunattu tila palautuu mieleen :)
Olen vielä hoitovapaalla esikoisen kanssa, enkä toivottavasti palaakaan töihin ennen tämän toisen pikkuruisen syntymää, jos se siis tapahtuu maaliskuussa. Vaikka ajoitus onkin näin onnekas, toivon välillä voivani mennä töihin vain pariksi päiväksi nauttimaan ilmastoidusta toimistosta :D
Neuvola on nyt varattu elokuun alkuun ja varhaisultra yksityiselle heinäkuun loppuun. Voi kun kaikki olisi hyvin ja näkisimme pienen sydämen sykkivän. Sitten uskaltaisi myös laajentaa hieman piiriä, joille kertoa raskaudesta.
Virkistävän kesäsateen virvoittamana Minttuliinalle: Sallimasu 29v, rv 6-7?, esikoinen -09, Vantaa
Voi Qtpie, halaus ja voimia uuteen yritykseen.
LA, sanotaan alustavasti nyt vaikka 7.3. niin pääsen mukaan listalle :)
Yllätys oli suuri, kun raskaustesti oli positiivinen ensimmäistä kertaa elämässä. Alustavasti LA 12.3. Raskausoireita on, väsyttää koko ajan ja nukahtelen vähän väliä sohvalle. Etova olo on etenkin aamuisin. Pakko syödä muutaman tunnin välein, että olo pysyy siedettävänä. Huimaa ja vatsassa menkkamaisia kipuja. Mutta siis eihän nää haittaa, kun tietää, että niihin on ihana syy.:)
Ihme2011 rv 5+5
josko uskaltautuis..?!LA 12.3 ainakin näin alustavasti..toista odotellen, esikoinen on jo 5-vuotias..huih..kaikki tulee alotettua alusta..hurjaa, mutta ihanaa
Kävin eilen ultrassa ja sain nähdä pienen sydämen vinhasti sykkivän, kooltaan "hän" oli juuri mitä pitikin. Voi onnea! Olo on niin huojentunut kun kaikki on hyvin, ehkä tämän voi jo todeksi uskoa.
Sussi rv 7+3
Tässä tiedot minusta:
* molemmat miehen kanssa 28 v. (täytetään syksyllä 29 v.)
* pikkukakkosta odotellaan toivottavasti maaliskuussa saapuvaksi,esikoinen tyttö 10/08
Täällä kanssa oireet vahvoina päällä, pahoinvointia,turvotusta,lievää väsymystä...mieli silti korkealla :))
Neuvola varattu elokuun puoleen väliin.
Tsempit kaikille meille! ja iso rutistus Qtpielle :'(
Miaea 4+6
Pitkästä aikaa...
Voi Qtpie, halauksia ja pahoittelut!
Tervetuloa uusille!!
Päivittelin tuota listaa, ilmoitelkaa arvioituja laskettuja aikoja kun tiedätte tai niiden korjaamisia.
Kiva kuulla Sussi ultrastasi! Lisää ultrakokemuksia!
No kahden viikon päästä on sekä ultra että neuvola (rv8+4). Sitä odotellessa. Alan uskoa siihen, että jokin makaroni mahassani asustaa. Koko ajan kuvotusta, alavatsassa painontunnetta, oksentelua, rintojen arkuutta... Eli oireita on. Vatsa on turvonnut niin, että olisin viidennellä kuulla jo. On ihanaa olla raskaana, mutta on myös raskasta olla koko ajan huonossa kunnossa. Kai se tästä. Niitä kipuja on yhä, mutta ehkä vähemmän, enkä jotenkaan pelkää niitä enää niin paljoa.
Onnellista odotusta!
Minttuliina* rv6+6
Uutena tulisin joukkoon. Eli viidettä toivotaan syntyväksi abaut 17.3.
Varovaisesti ollaan, ei ole oikein raskausoireita ja keskenmenoja ja kohdunulkoinen tässä reilun vuoden sisällä ollut :( Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Sain neuvolaan ekan ultran 30. tätä kuuta, samalla viikolla on jo eka neuvola. Voi että mä toivon että kaikki olis pikkuisella kunnossa! Sitä vois melkein unohtaa, että on raskaana. Olenko ainoa vähäoireinen/oireeton täällä??? Mulla on ollu kyllä aiemmissa raskauksissa rintojen arkuutta, pahaa oloa, väsymystä ja hajuherkkyyttä. Nyt pelkäänkin tuulimunaa tms. ja vuotoa tai kipuja. Huoh...
Terkka sanoi, että pitää olla mahdollisimman stressitöntä, se on lääkärin määräys. Suosittelen sitä muillekin vaikka välillä onkin vaikeaa.
Vielä ens viikko duunia ja sitte ois parin viikon loma. Ei huvittais mennä huomenna enää... Tää kuumuus on niin tappavaa!
Voikaahan paksusti!!!
Sanna rv 5+4 (neuvolassa mennään päivää vähemmän)
Täällä sitä nyt sitten ollaan. Keskenmenosta tasan 4+1 aikaa, ja taas raskaana. Testasin plussan perjantaina, mutta aika varovaisin mielin vielä... vaikea uskoa että tällä kertaa menisi kaikki hyvin, vaikka tilastollisesti mahdollisuudet pitäisikin olla vielä ihan mainiot.
Minttuliinalle tiedot:
Zoey, 27v, mies 33v, Helsinki, ensimmäinen lapsi, km 06/10 rv5+, plussa 16.7.2011, la 28.3.2011
Heathille ja Santsulle terkkuja ja tosi kiva nähdä tällä puolella. :)
Sallimasulle pakko kommentoida, että mulla on myös mielialat ihan sekaisin. vko 3+6 alkoi aamuvollotus, jota on ollut nyt sitten viimeset 3 päivää. Eli kauhea hätäännys ja huoli ja kyyneleet virtaa suihkuna kuin akuankalla konsanaan... eikä kuitenkaan näennäisesti pitäis olla syytä mihinkään muuhun kuin riemuun. :)
Ihan kauheasti oireita ei oo ollut, tosin viikkojakin vasta se 4+1. Toi yllä mainittu vollottelu tosiaan, ja sitten jotain jomotuksia, nippailuja, kiinnittymisvuotoa, mahdollisesti ehkä kuviteltuja muutoksia rinnoissa. Mut ei mitään sellaista joka olisi selkeästi vain ja ainoastaan raskaudesta johtuvaa.
Varhaisultraan haluaisin, tosin käsittääkseni sen hyöty on aika minimaalinen... tietää sen ultraushetken tilanteen, mutta mikään ei estä etteikö asiat voisi mennä heti perään pieleen. Mutta menen varmaan silti. Jotenkin se ajatus että syke löytyisi, olisi mun mielestä jo niin positiivinen uutinen...
Hei taas kaikille. :) Täällä on tilanne sama kuin ennenkin, eli lieviä oireita on vaihtelevasti ja mitään muuta kuin valkovuotoa ei helpotuksekseni ole tullut. :) Tuossa viikko sitten sain jonkin ihmeellisen hysteerisen kohtauksen pienen koiran käytyä kimppuuni, vaikka se ei melkein edes näykkinyt. Kai siitä muistui jotakin lapsuudenaikaisia tilanteita mieleen. Se ei kuitenkaan aiheuttanut sen kummempaa kuin lisäsi alavatsatuntemuksia noin puoleksi vuorokaudeksi. Onneksi! Ehdin silloin jo pelätä pahinta. Omistajat toki antoivat lemmikkinsä hyökkäillä ihan vapaasti...
Huomenna on varhaisultra. Vähän on jännittänyt. :)) Mies ei oikein ymmärtänyt, miksi hänen pitää tulla mukaan, mutta suostuu silti. Minusta on parempi, että hän on mukana, koska jos siellä ei olekaan ketään (elossa), niin minun ei tarvitse itse kertoa hänelle. Ja toisaalta hän on varmaankin enemmän tunteella mukana tässä, jos näkee oman jälkeläisensä. Toki tämä saattaa mennä kesken minä hetkenä hyvänsä senkin jälkeen, mutta onpa sitten ainakin tarkistettu, ettei ole väärässä paikassa. En hirveästi kuitenkaan haluaisi esim. rikkinäistä munanjohdinta... Se onkin suurin syy koko ultraan.
Zoey: Ihanaa, että pääsit näin pian takaisin. :) Pidän sormet ja varpaat pystyssä, että tällä kertaa osuu kaikki kohdalleen!
Huh, sitten lähden varmaan yrittämään päiväunia. Ei tule nukuttua öisin kovin levollisesti kuumassa asunnossa. Onneksi kohta viilenee, niin pystyy paremmin pitämään itsensä ja toukan kunnossa. :)
Kesäterveisin, ivilla rv 7+6
Muuten en siis (vielä) tänne kuulu mutta löysin Zoen täältä ja oli pakko kirjautua onnittelemaan. Olen etsinyt viime hetken uutisia tuolta kuumeilijoista. Paljon Onnea jatkoon sinulle! Toivotaan että itsekin pääsisi tänne pian..jos tärppi sattuisi niin la olisi 30.3.
Ja muille tietysti kanssa paljon onnea!
terkuin
Haaveilija82/yk 7.
Moikka Qtpie ja onnea! Meillä kävi vähän sama juttu eli ovis meni omasta mielestä ihan selkeästi hukkaan, mutta yllättäen raskaus alkoikin siitä kierrosta. Takana vuosi yritystä ovulaatiotikuilla ja ilman, mutta kai se on se kun ei ole koko ajan jännäämässä miten käy, niin alkaa tulla tulosta. :)
Mala rv 5+4