Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Maalismammat2011 kesäkuu & heinäkuu***

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oon vähän yrittänyt seurailla ja lukea teidän pinoa ja monethan ovat tavallaan tuttuja jo kuumeilijoiden joukosta. :) Kiva "nähdä" täällä taas. :)

Eli lauantaina plussasin, ja nyt sit olis 4+2. Mutta aika varovainen olen vielä tässä vaiheessa koska on keskenmeno takana ensimmäisestä yrityksestä, ja tämähän oli vasta toinen yritys ja sekin tärppäs. Mutta pidän siis peukkuja että tämä pikkuinen pysyisi matkassa mukana loppuun asti. :)

Tässä muuten tietoni:

Heath, 30v, Helsinki, ensimmäinen lapsi, KM 05/10 rv6, plussa 3.7.2011, LA 12.3.2011

Jos vaikka Minttuliina* oot jossain vaiheessa laatimassa/muokkaamassa listaa odottajista tähän ketjun aloitusviestiin...

Mulla ei muuten ole ollut juuri oireita ollenkaan vielä, pikkasen rintoja aristaa mutta muuta ei ole. Voin ihan hyvin. Viimeksi alkoi vessassa juokseminen näihin aikoihin, mutta jää nähtäväksi miten käy nyt. On tätä kyllä vielä vaikeaa uskoa todeksi, eteenkin kun pelko km:stä on aika valtava tässä vaiheessa. Mutta päivä kerrallaan... :)

Neuvola-aikaa en uskalla vielä ajatellakaan, mutta jos hyvin käy haluisin mennä varhaisultralle yksityiselle n. 7+? ja varmaan siinä samoihin aikoihin vois jo varata neuvola-ajankin... Mutta varaan varmaan vasta parin viikon päästä. Jos hyvin käy.

Paljon onnea muuten teille kaikille muillekin!! Hauskaa että meitä on näin monta jo! :)

- Heath & Hope - (4+2)

22/161 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuskanen olo koko ajan ja huono olo, aamu oli ihan järkyttävä ja mietin et mitähän sitä sais kurkusta alas tungettua, no kylmä porkkana oli jees ja hiukan helpotti. Sais mun puolesta olla jo syksy.

Neuvolaa en oo vielä varannut, mut kai sen vois jo varata ja varhaisultraki olis kiva mikäli neuvolassa ei ultrata (ollaan muutettu alkuvuodesta uudelle paikkakunnalle niin en tiä mitkä systeemit täälä on)

Tervetuloa uusille!

wattuwarwas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea tuo listan laittaminen.

Laittakaahan kaikki maalismammat lasketun ajan, ikänne, kaupungin ja sen monesko lapsi tulossa. Laittakaa vaikka nimeni siihen eteen, niin saan bongattua helpommin!

Täällä ei uutta etomista, turvotusta ja janoa. Ihanan kamalaa! ;)

Minttuliina rv 5+4

Vierailija
24/161 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttuliina*

Tässä meijän tietoja, elikkä

LA 4.3, minä28 ja mies 28, tampere,3. lapsi tulossa.

Vierailija
25/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ivilla ja 28-vuotias, esikoista toivotaan. :)

Plussasin reilut kaksi viikkoa sitten kahdella haamulla. Toissapäivänä eli kaksi viikkoa ensimmäisen plussan jälkeen tein laatikossa odotelleen viimeisen raskaustestini ja sain hienon, vahvan plussan. :) Oli pakko tehdä selvistä oireista huolimatta, koska pitäähän nyt kunnon plussa saada. ;)

Halusin odotella pari viikkoa ennen tänne ilmoittautumista, koska olen sen verran taikauskoinen, että pelkäsin sen kostautuvan, jos lähden julistamaan raskauttani liian aikaisin. Ei nytkään kyllä ole menossa kuin vasta noin rv 6+0, mutta ehkä tämä jo riittää. Sukulaisillehan voi kertoa sitten joskus rv 13 (jos sinne asti päästään!), ja olisi kyllä mukava puhua tasan samassa vaiheessa olevien kanssa jo ennen sitä.

Oireita on ollut vaihtelevasti. Pahoinvointia on ollut yleensä vain iltaisin väsyneenä, mutta tänään se on iskenyt pahemman kerran. Ei meinaa löytyä mitään sopivaa syötävää, mutta syömättäkään ei kestä.

Toinen kohtalaisen paha oire on ollut kuumotus. On muka koko ajan kuuma, vaikka miestä palelisi. Ja yleensä olen vilukissa. Erityisesti se on tuntunut näin helteillä, mutta kyllä niitä "kohtauksia" saattaa tulla viileälläkin säällä. Taitaa olla aineenvaihdunta muuttunut hormonien myötä.

Väsymystä on ollut hyvin monena päivänä, mutta sekin on vaihdellut. Ihan kohta taidan mennä pitkäkseni ja koittaa nukkua päiväunet. Muutama päivä sitten se auttoi, eikä väsyttänyt loppuiltana. :)

Tulipa pitkä viesti. Toivotan kaikille ihanaa odotusta. :)

Vierailija
26/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 2.3., ikäni 28 v, 1. lapsi odotuksessa :)

Niin ja sanoin vähän oudosti edellisessä viestissäni, olenhan minä julistanut, mutta tämä odotus-osio tuntui pelottavalta sen taikauskon takia.

Nyt sinne päikkäreille. :)

Vierailija
27/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin pillerit kesäkuun alussa pois ja nyt tänään plussasin!

Jännittää, hirvittää, kauhistuttaa, ilostuttaa, ihastuttaa.. tunteet menee vähän laidasta laitaan.

En osannut odottaa tätä näin pian. Ajattelin, että kyllä nyt muutama kuukausi joutuisi ainakin venailemaan, mutta täähän kävi todella nopeaan tahtiin. Huomenna pitää soitella neuvolaan ja varata aikaa. Laskettu aika taitaapi olla maaliskuun puoeles välissä.

Oireina muutaman viime päivän ajan menkkamainen vatsakipu. Eipä oikein muuta vielä.

Ihanaa, kun voi jakaa tätä tietoa täällä.... sukulaisille ja ystäville kun en vielä viitsi iloita, jos jotakin meneekin pieleen...

Vierailija
28/161 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois tämä helle jo loppua! Oltiin mun äidin luona käymässä ja ei herranjumala sinne meinas kuolla! Koko ajan paha olo ja kuumuus ei auta, päinvastoin tuntuu että siihen tukehtuu. Mitään oikeesta ruokaa ei voi syödä, salaatti menee jotenkuten. Että näin täällä :D Ihanan kamalaa tämä on tosiaan. Mä ajattelin huomenna varata ensimmäisen neukkuajan, ja viikkoja on nyt se 6+0!

Ja sit niitä tietoja:

Minttuliina*

Emppis; rv 6+0, LA 2.3, minä 19v, mies 23v, P-Karjala, ensimmäinen kultapieni tulossa ?

Jos noi on väärässä järjestyksessä niin laita oikein! En meinannut enää muistaa mitä kaikkee piti kirjottaa, he.

Vierailija
29/161 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Tässä meidän tiedot:

Minttuliina*

LA 10.3., minä 26 ja mies 28, helsinki ja ekaa odotellaan

Mullakin on nyt alkanut pieni kuvotus jos on useemman tunnin syömättä, mutta ihan hyvä on vointi ainakin vielä. :) Kunhan tosiaan noi helteet loppuis!

Mala rv 5+0

Vierailija
30/161 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Aloitin tuon meidän listan päivittämisen.

Ne joiden tiedot ovat puuttellisia, laitatteko nimelläni tähän ketjuun, niin saadaan päivitetyksi!

Olen vähän huolestunut. Minulla on kovia mahakipuja. Osa niistä on menkkamaisia, mutta ei kaikki. Voi kunpa kaikki olisi hyvin. Olen jälleen miettinyt sitä varhaisultraan menemistä.

Toivottavasti te muut voitte hyvin!

Minttuliina

Vierailija
31/161 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttuliina*

tässä puuttuvat tiedot: LA 1.3, minä 30, mies 30, Helsinki ja kolmatta odotellaan, osa siellä taisi ollakin jo. Ja kiitos kun jaksat listoja väsätä!

Mä olen niiin väsynyt, joka päivä useamman tunnin päikkärit ja silti vaan haukotuttaa, ja nyt on parina aamuna ollut ihan äklö olo, menee kyllä ohi kun syö jotain. Siis mä syönkin kokoajan, ja kohta taas kiloja ropisee, edellisistä raskauksista tullut kiloja yli 20...saanut tosin poiskin.

Mä varasin varhaisultra-ajan viikon päähän, valmiiksi jo jännittää!

Sussi rv 6+2

Vierailija
32/161 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttuliina: Varhauisultrassa on varmasti hyvä käydä katsomassa, että kaikki on hyvin, mutta mitä olen lukenut, niin kovemmatkin mahakivut tuntuvat olevan ihan normaaleja alkuvaiheessa. Itsellänikin on vähintään pienenpientä vihlontaa melkein koko ajan ja välillä se voimistuu kivuksi. Pari kertaa säikähtäessa ja suuttuessa on myös tullut todella kovat poltot alavatsaan ja -selkään ja ne kestivät n. 5 minuuttia ennen kuin hiipuivat pois. Toisen kerran (tapahtui yöllä kun hermostuin ulkona huutaviin teineihin) jälkeen näin unta keskenmenosta, mutta kaikki oli silti hyvin.

Vierailija
33/161 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Sussi tiedoista. Yritän näitä ehtiä päivittelemään. En ole joka päivä netissä, mutta aina kun kynnelle kykenen.

Voi Mala, kiitos tuesta. Sitä on vain todella herkkänä jokaisen tuntemuksen kanssa. Ensi viikolla varmaan varaan sen varhaisultran, jos nämä kivut eivät pysy poissa. Ensi viikolla mennään jo 7. viikkoa, niin voisi sydänäänetkin kuulua. Mietin, että voisivathan nämä hyvinkin olla kohdun kasvukipuja, sillä välillä kipu on sellaista "repivää".

No mutta 7. viikkoa kohden...

Minttuliina* rv 5+5

Vierailija
34/161 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä ilmoittautuu ehkä myös tuleva maalismamma jos kaikki menee hyvin. Raskausviikolla 4+5 mennään tällä hetkellä. Ensimmäistä odotellaan, yrityskierrosta 8 tärppäsi. Ollaan vähän vanhempia ensikertalaisia N 31v ja M 37v. Kummallekin siis ensimmäinen olisi.

Hieman on epätodellinen olo, mitään muuta alkuraskauden oireita ei ole muuta kuin vatsan juiliminen välillä mutta sekin jo laantumassa. Eli voin loistavasti, ainakin toistaiseksi. Mutta kiva lukea muidenkin vastaavassa tilanteessa olevien tuntemuksia ym. Jaksamista kaikille!

Minttuliina: ei kai siitä haittaakaan ole että käyt varhaisultrassa, ja saat mielenrauhan että kaikki on hyvin. Oletko soittanut neuvolaan ja kysynyt mitä mieltä siellä ollaan?

terv. Mari

Vierailija
35/161 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin tänään neuvola-ajan. Henkilö, jonka kanssa puhuin puhelimessa, vaikutti tosi mukavalta. :) Sen lisäksi yritin varata yksityiseltä aikaa varhaisultraan, jotta varmistettaisiin, ettei kyseessä ole kohdunulkoinen. Ensimmäinen tarjottu aika olisi kuitenkin ollut rv 10, joten eipä siitä oikein olisi ollut siihen apua. Harmittaa, kun en nyt sitten pääse ollenkaan. :(

Miten te muut olette saaneet noita aikoja, onko ollut vapaata myös heinäkuulle?

Ai niin, neuvolan tädin mukaan olen nyt rv 6+2. :)

Vierailija
36/161 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään toiselle yksityiselle ja heiltä löytyikin ultra-aika noin rv 8+0. Ihanaa! En soittanut eilen hetiperään, koska joskus on käynyt toisenlaisten firmojen kanssa nolosti, kun eri puhelinnumeroista onkin vastannut sama henkilö. Se oli aika noloa, koska kyselin hintoja. Aamun jälkeen olikin muuta menoa ja vasta tänään pystyin soittamaan uudestaan. Mutta onnistui! :)

Tarrasukkaterveisin, ivilla rv 6+3

Vierailija
37/161 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin toissa iltana haalean plussan ja tänä aamuna hieman vahvemman Apteekin omalla raskaustestillä. Kyseessä olisi sitten neljäs lapsi perheessämme, kolmas oma. Mulla on jotenkin kauhea pelko nyt keskenmenosta. Mitään erityistä syytä ei ole, kun ei ole koskaan aiemmin ollut, mutta ehkä juuri siksi... Siksi en varmaan uskalla iloita, ennen kuin 12 viikkoa on täynnä tai np-ultrassa käyty! No, varovaisesti mennään.

Ikäerot meidän lapsilla on 7, 2 ja nyt tulisi 3 vuoden ikäero. Jotenkin ihan normaalisti nuo vauva-ajat ovat menneet. Jonkin verran mustasukkaisuutta on ollut, ja etenkin nyt on melko rankka aika menossa, kun nuorimmalla on valtava uhmis päällä. Toivotaan, että se lievenee kolmeen ikävuoteen mennessä, kun/jos uusi vauva tulee...

Oireita: Välillä nippasee toiselta puolelta, pelkään koko ajan menkkojen saapuvan... Vatsaa turvottaa helposti, mutta johtuu ehkä syömisestä.

Minttuliina:

la 17.3.2010, 30v, Helsinki, 4. lapsi (3. oma)

Vierailija
38/161 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hellettä pitäny, mut oon yrittäny nauttia täysin siemauksin, jotta jaksaa taas pitkän ja kylmän talven yli. Sain vihdoin varattua ensimmäisen neuvolankin,joka on 26.7. Olisin ajan saanu aiemmaksikin, mutta tuolloin tulee tuttu neuvolatäti takaisin ja haluan mielummin hänen vastaanotolleen. Lisäksi kun ei ole varmaa tietoa, milloin on asukas alkunsa saanut, niin otin varman päälle, että pitäisi olla viikkoja niin paljon että syke näkyy ultrassa. Meillä on siinä mielessä hyvä neuvola, että joka neuvolakerralla ultrataan ja pääsee pikkuista näkemään useammin. :)

Ja tässä tietoja tuohon esittelyyn eli N23/M25, Pohjois-savo ja 3. lapsi tulossa. Ennestään tytöt 12/06 ja 07/09

Vierailija
39/161 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidettä täällä odottelen ja ajattelin tulla mukaan tänne, paljonhan väkeä täällä jo onkin...

Itselläni tämä raskaus tuntuu menevän samalla kaavalla kuin toinen ja neljäs eli vessanpönttö on paras ja lähin ystävä tällä hetkellä... Toisella ja neljännellä raskaudella oksentelu oli todella rajua ja kesti viikoille 24 ja vähän ylikin...

Mutta kyllähän se kaikki on ollut sen arvoista...

Onnea teille kaikille kovasti, jotka vatsaanne olette alkamassa kasvattamaan! Maalisvauva on ihan mukava, ensimmäisenä on syntynyt myös maaliskuulla... Ison vatsan kanssa talvella olo on tukalaa, mutta kyllä se on kesähelteelläkin... Kaikessa on puolensa ja puolensa!

Vierailija
40/161 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testattu aamuyöllä Pregcheckillä haamu ja hetki sitten Clearbluella Raskaana 1-2 ja kp 31/28-30, yk5.

Aika epäuskoinen olo, sillä tässä kuussa ei edes yritetty raskautua, sillä oviksen aikoihin oli kaikenlaista :O

Kävelen varmaan ainakin viikon ajan suu auki :D :O Oon ihan ihmeissäni ja niin onnellinen!!

Rv:sta mulla ei oo mitään tietoa, koska mun laskujen mukaan toi 1-2 ja oviksen lähellä tapahtunut pupuilu ei mätsää? Et en sit tiiä :D Eiköhän se viimeistään neuvolassa selviä.

Kovasti toivon, että pieni pysyisi matkassa :)

ONNEA myös muille plussanneille!!!

-Qtpie rv?