***Maalismammat2011 kesäkuu & heinäkuu***
Kommentit (161)
Tervetuloa Johkuliini kirjoittelemaan "Maalismasut elo-syyskuussa" sivulle.. siellä ajantasalla keskustelut.. Perustettu siis uudempi ryhmä.
Täällä ilmoittautuu toinen onnekas! Eilen plussattu, ovistestillä, raskaustestillä ja vielä digitaalisella raskaustestillä :-) Digi oli viikoista mieltä 4-5 (eli testi sanoo 2-3), mutta sen mukaan olisin raskautunut jo ihan alkukierrosta. Ihanaa, epäuskoista, mahtavaa, outoa. Ihanaa esikoistamme yritettiin yli vuosi ja nyt olen raskaana (?) jo toisesta yrityskierrosta - uskomatonta! Tunsin olevani kyllä raskaana jo ennen testiä, muttamutta, aina on pieni epäilys mukana. Minullakaan ei ole suurempia oireita, pissittää ja janottaa vaan :)
Onnea Minttuliina! Kiva kun pistit ketjun pystyyn. Toivoitteko vauvaa pitkään?
Onnittelut plussanneille!
Viikko sitten mieheni taputteli vatsaani ja sanoi "täällä on elämää", ja hö mä ajattelin ei tunnu siltä.. vaan olihan se testi tehtävä nyt maanantaina kun menkat oli viikon myöhässä, selvä plussahan se, ei kyllä vieläkään kummoisia tuntemuksia, ei tosin ole ollut edellisistäkään, vaan pientä kuvotusta ja, no on noi tissit kyl aika kipeet. Eli kolmatta täällä odotellaan LA 1.3. Vielä ei uskalla kovin hihkuu kun edellinen meni varhain kesken, mutta kyllä nyt kuitenkin tuntuu jotenkin enemmän raskautuneelta että ehkä tämä nyt...
Sussi rv 5+2
Täällä olis yks viidennen odottaja
La 7.3
Oireita ei ole, muutakun sellanen pieni lämmöntunne, se oli muistaakseni kahessa edellisessä raskaudessakin.
Onnea myös Sussi ja wattuwarwas! Tämähän on hedelmällinen kuukausi =) Miten olette aiemmin jaksaneet odotuksen fyysisesti kun hoidettavana on ollut myös toinen tai useampi pieni? Tai ovatko siis olleet silloin pieniä vai onko ikäero suurempi?
Oletteko vielä uskaltaneet kertoa muille kuin miehillenne?
Muistelisin et aika hyvin on jakseltu, toki väsyaikojakin on varmasti ollut, ekan ja tokan ikäero on 5v, tokan ja kolmannen ikäero 1v5kk ja kolmannen ja neljännen 1v4kk nyt nuorin täyttää maaliskuun lopussa 3v, ei ihan ehi ennen vauvan syntymää :)
Me ollaan kerrottu jo joillekin, lapsille ei vielä mut eiköhän niillekin pian kerrota ja ne hoitaakin sit tiedotuksen varmasti hyvin :D
Uuuh, ällötysolo löysi tänne, ei kivaa! Toivottavasti ei kestä kauheen kauaa, viimeks 30 viikolle asti..
wattuwarwas
Maanantaina jo plussasin enkä oikein vieläkään usko todeksi=D
Tämä on sitten meidän kolmas pikkuinen ja näillä näkyminen viimeinen...
Mulla ollut oireina huippausta(ei aiemmissa), ällötystä/heikotusta...
LA olis nettilaskurin mukaan 4.3. tuntuu että siihen on vielä kovin pitkä aika, vaikka loppupelissä aika menee kyllä tosi nopsaan...
...kuumeilijoista..? Oon saanu monta haamua digitestillä (viimeksi eilen)ja oireita on vaikka muille jakaa - järjetön väsymys, etominen, lämmön nousu, hajuaistin terävöityminen, tiukka pinna, rinnanpäät arat, seksihalut yhtäkkiä nousi pilviin ;) Mulla on yleensä mennyt se pari viikkoa, ennenkuin plussa on vahvistunut.
Ja viidettä tässä nyt todennäköisesti ootellaan :) Omat muksut on 96, 07, 08 ja 09 sekä lisäksi perheeseen kuuluu yks 99.
Tervetuloa kaikki masuja kasvattavat!
Vau miten paljon ja varmasti vielä ehtii monta tulemaankin! Kiva siirtyä tuolta odottajista tänne ja kiva nähdä teidät muutkin sieltä siirtyneet!!
Kauaa meidän ei tarvinnut miehen kanssa yrittää, sillä kolmas yrityskerta antoi tuloksen.
Mulla kanssa on etominen nostanut päätään ja hirveä jano! Mun pitäis juoda vettä ihan koko ajan...
AJ: Sun oireet on kyllä melkoisen vahvat ja neljän lapsen äitinä taitaa olla kokemustakin ;)
Olen pohdiskellut mitä ruoka-aineita tässä pitäisi alkaa välttämään? maksa, vakuumipakatut kalat, ulkomaiset juustot, homejuusto... onko vielä muita?
Tarrasukkia kaikille matkaan!
Minttuliina rv4+6
Mulla kanssa toi kamala jano on yks oire, ei ole ollu ennen ja vähän ihmetyttää et mistä se voi johtua, tietääkö kukaan syytä?
Ja tuntuu et pakko juoda senkin takia ku vähän huippaa, mutta on muutenki koko ajan janontunne.
Luultavasti pääsen ekaan neuvolaan vasta n.rv10, meilläpäin on neuvola kiinni koko heinäkuun, joten aikaakin pääsen varaileen vasta elokuun alussa...
Onkin mennyt viikko nopeasti, ensimmäinen työviikko loman jälkeen ja hyvin jaksaa kun on ihana salaisuus! Äitini tosin tietää kun jostain keksi kysyä, en viittinyt valehdellakaan:) Siis muille ollaan ajateltu kertoa aikaisintaan kuukauden päästä, voi tosin olla että arvailevat jo ennen kun muun muassa lopetin tupakoinnin ja tuskin onnistun illanistujaisissa salailla, mun pokka ei pidä jos yrittää vettä juoda siideripullosta tai jotain.
Muakin janottaa koko ajan, mun käsityksen mukaan se johtuu jotenkin siitä että kun veri määrä lisääntyy elimistö tasapainottaa sit, korjatkaa jos oon väärässä!
Mun aikaisemmat raskaudet on aika helppoja ollut, ehkä se toinen oli hieman rasittavampi kun esikoinen valvotti tasan siihen kun sisko laitokselta kotiin tuotiin. Tytöillä 1v6kk ikäero, syntyneet -00 ja -02.
Hyvää viikonlopun alkua ja tarrasukkia mukaan!
Sussi 5+3
Elikä viime viikon torstaina tuli eka plussa ja maanantaina tein uuden testin ja selvä plussa oli vieläkin =) Eli kai se on uskottava. Varovaisesti tosin näin aluksi mennään, edellinen raskaus päättyi keskenmenoon jo todella varhain. LA olisi näillä näkymin 2.3 ja esikoista odottelen. Oireina on ollut rintojen arkuus (todella pahana!) ja just kova jano/vessassa ravaus kierre! Mahallaan pötköttely ei tunnu kans kivalle yhtään. Neuvolaa en ole vielä varannut, ajattelin että jos ensi viikolla..
Emppis ja puikula 5+3
Että millon ajattelitte kertoa tuleville mummoille ja ukeille? Oletteko jo kertoneet ystäville? Milloin TEIDÄN mielestänne on sopiva/turvallinen aika kertoa? Itse en ole kertonut vielä muille kun miehelleni, enkä kyllä uskalla kertoakaan ennenkun joku ammattilainen (neuvolatäti/lääkäri tms) on kertonut, että raskaana ollaan ja varmasti.
Moikka ja onnittelut kaikille! :) Täällä olisi taas yksi lisää. :)
Meille tuli juuri vuosi yritystä täyteen ja aloiteltiin lapsettomuustutkimuksia, kun sitten kuukautisia ei kuulunutkaan jo olo oli outo. Aivan uskomaton yllätys! En enää uskonut, että luomusti onnistuisi, mutta ehkä se oli se jännäämisen lopettaminen, kun kaikki alkoi toimia. :) Piti pariinkin kertaan testata, että nähdäänkö me nyt ihan oikein. Nyt on vasta rv 4+2 ja kuumeinen olo, pientä vihlontaa mahassa välillä, kipeät ja turvonneet rinnat (ja maha) ja tuo sama juominen ja vessassa ravaaminen, mitä muutkin ovat kertoneet.
Emppis kysyi muille kertomisesta ja itse mietin ihan samaa... Meillä on vielä kesälomat ja sukujuhlat edessä, joten ainakin ihan lähimmille kerrotaan ennen neuvolaa. Kunpa vaan tieto pysyisi salassa, kun en jaksa mitään uteluita (nytkin kuulee tarpeeksi niitä "millos te teette vauvan?" -juttuja). :D
tänään testasin ja kaksi viivaahan sieltä ilmestyi! toista odotetaan, laskettu aika olis netti laskurin mukaan kai 8.3..tosin edelliset menkat heitelleet jonkin verran..onnellinen olo vaikka vähän jännittää että meneekö kaikki hyvin. ehdittiinhän tätä jo toivoa melkein puolivuotta. janottaa, pissattaa ja rinnat olleet todella kipeät ja hajuaisti herkempi täällä myös!
onnittelut kaikille muillekkin!
Varovaisesti tulin katsomaan, joko on maaliskuulle tulossa vauvoja. Perheeseemme kuuluu minä 23v nainen, mies 25v ja tytöt 12/06 sekä 07/09. Minulla on ollut takana 2 keskenmenoa, ensimmäinen oli ennen toista tyttöä, toinen tuli nyt tämän vuoden tammikuussa. Km:n jälkeen kierto muuttui todella pitkäksi (40pvää), joten itselle ovulaation havaitseminen oli vieläkin vaikeampaa. Nyt ilmeisesti sitten tärppäsi, tein ensimmäisen haalean positiivisen testin 29.6 ja eilen se varmistui kun tein uuden testin ja siinä luki selvästi raskaana :)
Suurin piirtein on tiedossa milloin ovulaatio on ollut, joten laskettu aika on aikaisintaan 6.3, mutta hyvin todennäköisesti siirtyy siitä vielä eteenpäin. Nyt vain pitäisi odotella vielä pari kolme viikkoa, jotta pääsisi ensimmäiseen neuvolaan ja katsomaan ultralla että onko masussa ketään.
Ihanan monta maalismasua täällä jo! Onnea kaikille meille ja pienille vauvanaluille. Mukana (mukaanlukien meidän) saattaa olla myös juhannusvauvoja, hyvin ovat taiat toimineet :)
Helle vetää aika voimattomaksi, ehkä vetäisi muutenkin, mutta tuntuu että kuumassa ellottaa ja hikoiluttaa normaalia enemmän. Ja on jo pinnakin palanut, ja itkettää helposti, tunteet heittelevät laidasta laitaan. Tämä oli muuten ensimmäisen odotukseni 1. kolmanneksen inhottavin oire, oma mieli ei ollut ollenkaan hallinnassa. Olen kyllä muutenkin tempperamenttinen, mutta jotain kontrollia on yleensä. ..Onko muilla samanlaista?
Onko kukaan teistä menossa varhaisultraan yksityiselle? Millähän viikolla sitä uskaltaisi..
Muutin tuota otsikkoa, kun heinäkuu tuli niin nopesti ketjun aloittamisen jälkeen.
Helle ahdistaa myös täällä. Varsinkin se etominen lisääntyy auringossa. Kuudes viikko on alkanut ja hyvältä tuntuu. Harmittaa vain pitää tätä suurta salaisuutta sisällä. Me ei ajateltu kertoa ennen kuin 12 viikkoa on täynnä.
Varhaisultraa mietittiin, mutta ei varmaan kuitenkaan mennä. Tai sitten käydään ensimmäinen neuvola ja mietitään uudelleen. En tiedä sitten tarvitsisiko...
Joko teillä vaatteet tuntuu tiukoilta? Itse on niin turvoksissa, että kaikki housut ahdistaa ja kuumuus lisää tuskaa.
t. Minttuliina rv 5+1
Mä kyllä tykkään että on vähän kuuma, mutta nyt hikoilee paljon enemmän kuin tavallisesti, ja hiukset tuntuu rasvoittuvan päivässä, kai nää on niitä hormoonien temppuiluja.. Mitään muita oireita ei oikein olekaan, eikä mun mielialatkaan kovin heittele, on enemmänkin jotenkin seesteinen ja rauhallinen koko ajan eikä jaksa mistään stressata.
Varhaisultraan ajateltiin mennä kun on seitsemän viikkoa täynnä, silloin pitäis jo sykkeet näkyä. Neuvola-aikakin pitäisi varmaan kohta varata.. Joko muilla on ensimmäiset ajat tiedossa?
Sussi rv 5+6
Heipä hei..
Eilen oli sitten se kauan odotettu varhaisultra. Sielä se vauva-asukki sätkytteli raajojansa ja sydän sytkytti vauhdikkaasti. Itse en kunnolla nähnyt monitoria, mutta Isä oli onneksi myös mukana ja kertoi minulle.. Kyyneleet vain valui onnesta! =) Vauvan koko täsmäs viikkoja eli nyt ollaan rv 9+4.
Olen nyt sairaslomalla pahoinvoinnin ja liiallisen lahtumisen vuoksi. Siitä edellisestä neuvolakäynnistä olen taas laihtunut 2,5 kiloa eli nyt olen kokonaisuudessaan laihtunut 4,5 kiloa. Kuivunut en kuitenkaan ole, sillä oksentaminen on pysynyt ns. kohtuuden rajoissa. Mutta syömisen suhteen edelleen ongelmia, kun mikään ei meinaa juurikaan maistua. =P Toivottavasti kohta helpottaa..