Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka korkealla teillä on liesituuletin?

Vierailija
30.06.2010 |

Huomenna pitäis se vehje asentaa ja nyt pitäis päättää mille korkeudelle se tulee. Eli kuinka korkealla teillä on liesituuletin lieden pinnasta mitattuna?

Meille tulee sellainen nykyajan tavallinen teräksinen liesituuletin, eli ei yläkaapin sisällä oleva, vaan sellainen näkyvä. Jos se nyt mitenkään vaikuttaa siihen korkeuteen.

Jos joku jaksaa mitata, niin saatais vähän käsitystä. Sähkömies sanoi, että 50 cm on vähintään oltava väliä lieden ja liesituulettimen välissä.

Kiitos, jos joku jaksaa auttaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nykyisessä kämpässä liesituuletin sellainen perinteinen kaappimalli. Sen korkeus on liedestä 57 cm. Olisin vain mielelläni kuullut, että millaisia vaihteluja noissa korkeuksissa on.

ap

Vierailija
2/6 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin sellainen teräksinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiötason yläpuolella.

Taso on standardi 90cm korkea ja siitä ylöspäin tuuletin on 65,5cm päässä yläpuolella.

Vierailija
4/6 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuntuu et on jopa hieman liian matalalla. Ruokaa tehdessä tuntuu et pää kolisee tuulettimen reunoihin :)

Tuulettimen napit ovat etureunassa ehkä otsan korkeudella. Voitte ehkä sillä mitata sitä, että kumpi teistä enemmän ruokaa laittaa niin sen mukaan sitten asennatte. Meillä on pituuseroa huimat 2cm, joten ei ole väliä :)

Vierailija
5/6 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistähän on paljon hyötyä, kun erot on kymmenen sentin luokkaa meidän vanhaan tuulettimeen. Lähden kohta rakennukselle mittailemaan sitä, niin osaan ja rohkenen nyt kokeilla sitä vähän korkeammallekin!

Kiitos vaivannäöstä, niin on jotain vertailupohjaa, että minne sitä sijoittaisi :-)

Vierailija
6/6 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka jatkaa neloselle ja muillekin. Että itsekin ajattelin noin, että siihen ei saisi otsa lyödä. No minä oon lyhyt, joten mun otsa ei osu tuohon meidän 50 cm korkeudella olevaankaan. Mutta mies onkin sitten mua 30 cm pidempi, joten pitää senkin otsa jotenkin ottaa huomioon. Mutta toisaalta mun täytyy ylettää säätimiin.

Meillä on tuon keittiön kanssa ollut vähän säätämistä, kun tasot ja yläkaapit ja kaikki on joko mulle liian korkealla tai miehelle liian matalalla. Joten ollaan päädytty standardikorkeuksiin, joka on meille kompromissi. Mun kannalta vähän epäreilua, koska minä kuitenkin hoidan keittiöhommat valtaosalta. Mutta toisaalta ei mieskään voi niinä harvoina kertoinaan siellä kyykyssä työskennellä...