Kummalle antaisit minun tilanteessani lapsesi hoitoon?
Viikonlopuksi. Lapsi on 1,5 - vuotias.
Toinen on nuorempi kaverini, lapseton. Kovin tykkää pojasta ja tuleevat erittäin hyvin toimeen. Monesti on kysellytkin, että milloin tuon sen söpöliinin hänen luo kylään. :D En vaan tiedä uskallanko antaa hälle jos ei oo kokemusta lapsista silloin kun heittäytyvät vaikeiksi. :p
Toinen vaihtoehto ois sitten eräs sukulaisnainen, mutta sillä on omasta takaa jo kolme lasta. Sanoi tosin, että siinähän se seassa menee kun viskaat joukkoon vaan. Suhtautuu lapseen neutraalisti ja ei tykkää tai ole tykkäämättä hänestä. Kova komentamaan.
Kummalle antaisit lapsesi? Itse olen kallistumassa tuon sukulaisen puoleen, mut vähän tuntuu pahalta tuon kaverin suhtautuminen siihen. Se oikeasti tykkää mun pojasta ihan mielettömästi ja on suunnilleen suunnittelemassa niille jo kaikkea. :p Huoh.. Hankkisi oman lapsen.
Kommentit (50)
1,5-vuotias on jo usei "vieraskorea" eli ei heittäydy vaikeaksi. Ja kyllä se yksi vuorokausi menee vaikka päällään seisten.
Lapsi saa jakamatonta huomiota koko vierailun ajan. Silloin kun itselläni ei ollut lapsia, niin kaverit tunkivat omiaan meille hoitoon, kun perheellisten hoidossa pienet todella jää sinne joukkoon. Nuorimmainen pe-su hoidossa ollut lapsi oli 1/2 vuotias.
Jos sinulla on matkasänky niin sen laittaisin kaverille mukaan, jotta hänkin saa nukuttua. 1,5 vuotias voi lähteä yöllä vaeltelemaan.
Kokenut hoitaja ja lapsella kavereita! Jos on kotona ainut lapsi niin sitä jakamatonta huomiota saa muutenkin lähes 24/7.
Kaverilla antaisin hoitoon esim. iltapäiväksi, niin että pääsisin hakemaan lapsen jos homma meneekin eritavalla kuin lapseton on mielessään haaveillut.
Hoida itse ja pane sitten oikeaan päivähoitoon kun on tarpeeksi vanha siihen.
Kyllä mä ainakin antaisin kaverille, ei se lapsenhoito nyt mitään ydinfysiikkaa ole kumminkaan, ja kyllähän sun kaveri nyt on varmasti muutenkin ollut lasten kanssa tekemisissä kuin sun lapsen kanssa, vaikka ei hänellä omia lapsia olisikaan vielä.
lapsenhoito ei ole ydinfysiikkaa. Miten muka ei terveellä järjellä ja ohjeistuksella pärjää? Ja miksi jonkun mielestä AP:n kaveri on outo?
Terv. lapseton, joka on hoitanut kaverien, sukulaisten ja naapurien vauvoja ja isompia lapsia
haluaa olla. On uskomatonta, että miten äidit ja isät pärjäävät itse esikoistensa kanssa.
Vaikuttaa siltä tämän palstan mukaan, että kaikki esikoiset ovat täysin pilalla. Heitähän hoitavat ihmiset, joilla ei ole ollut vielä ennen sitä omia lapsia.
tietoisia siitä, että esim. Supernannyllä ei ole omia lapsia?
Itse hoidin myös kavereiden ja sukulaisten lapsia ennen kuin oli omia lapsia ja hyvin pärjäsin joka kerta!
Oletteko muuten tietoisia siitä, että esim. Supernannyllä ei ole omia lapsia?
Onko hänellä mitään kokemusta lapsen hoitamisesta ja miten tuttu hän on lapselle?
Minä valitsisin perheellisen sukulaisen, jolla on lapsia sinun lapsellesi seuraksi, jos kysymys ei ole lapselle aivan vieraasta ihmisestä.
lapsettomien vastainen- provo. Tuo viimeinen lause paljastaa kaiken. Aika säälittävää, ap!!
Lapsenhoito ei ole niin vaativaa hommaa, ettei kaveri yhtä päivää selviäisi. Ehdottomasti antaisin mielummin lapsen hoitoon ihmiselle, joka häntä _haluaa_ hoitaa, kauheata olisi tyrkätä lapsi hoitoon ihmiselle, joka viis veisaa hänestä.
Ja olisit iloinen että kaverisi haluaa hoitaa lastasi.
Kuka tahansa normaali ihminen pärjää 1,5-vuotiaan kanssa pari päivää. Ei ne kylässä uhmaa ja tuhmaile samoin kuin kotona...
Ootko vähän outo, kun suhtaudut kaveriisi noin (hankkisi oman lapsen...), olisit onnellinen, että hän pitää lapsestasi ja on valmis uhraamaan aikaa ja energiaa tämän kanssa!
alan koulutus ja onhan hänellä kokemusta lapsista.
Ja minusta hän muuten hehkuu sellaista lapsettoman paremmuutta. Tulee vaatteet prässättyinä sinne kotiin ja rupeaa selittämään, kuinka niin ja kuinka näin... Ja palaa sitten kotiin nukkumaan levollisesti - ja prässäämään syvässä hiljaisuudessa niitä vaatteitaan...
alan koulutus ja onhan hänellä kokemusta lapsista.
Ja minusta hän muuten hehkuu sellaista lapsettoman paremmuutta. Tulee vaatteet prässättyinä sinne kotiin ja rupeaa selittämään, kuinka niin ja kuinka näin... Ja palaa sitten kotiin nukkumaan levollisesti - ja prässäämään syvässä hiljaisuudessa niitä vaatteitaan...
Supernanny on TV-sarja. Supernannyn vaatteet ovat puvustusta, ei hän oikeasssa pukeudu niin.
"I know it's true cause I saw it on TV..."
Toisaalta kaveri kuullosta lapselle mukavammalta paikalta, ainakin näiden kuvauksiesi perusteella.
En mmärrä miksi aikuinen järkevä ihminen (lapseton) ei tulisi toimeen lapsen kanssa noin pineta aikaa?
Toisaalta aika kovan kuvan annat tästä perheellisestä. "joukon jatkoksi ja komentelee paljon elkä ole kovin kiinnostunut edes lapsestasi". Mitäpä kun lapselle tulee teitä ikävä? Lohdutellaanko häntä?
ehdottomasti!
En edes harkitsisi noin pienelle muuta. Ehkä isompana sitten.
Onko vika minussa, vai vaikuttaako kaverisi vähän oudolta?