Lapsen kohtelusta..?
Tilanne on tämä: siskollani on 5v lapsi aiemmasta liitostaan. Lapsi oli vahinko ja saanut usein mielestäni sen mukaista kohtelua. Puhtaat vaatteet ja ruokaa aina mutta helyyttä vain silloin kun vanhempia on huvittanut. eli jos äiti koneella tai vaikka tiskaa niin vauvan olisi pitänyt olla hiljaa tai äiti tiuskii ja on äreä. 2-4 vuotiaaksi heillä meni hyvin mutta nyt taas tilanne huonontunut. isäänsä lapsi tapaa noin kerran kuussa eikä häntä näytä asia häiritsevän.
Olin viikon lomalla siskon, tämän lapsen sekä kahden omani kanssa ja huomasin kuinka hän huutaa, repii kädestä, ottaa korvasta ja läpsäisee kun lapsi alkaa riehua, kiusata tai käyttäytyä rumasti. muuten kyllä halii, antaa pusua ja selvästi nauttii lapsestaan. Lapsi sanoi minulle: "olet parempi äiti kun komennat hiljaa etkä satuta." otin asian puheeksi siskon kanssa ja hänkin myönsi ongelman ja koitetaan että otan hänen lasta kerta viikkoon hoitoon jotta saa omaa aikaa noin 3 tunniksi. kun johtuu kuulemma oman ajan puutteesta ja väsymyksestä että niin hermostuu.
Kommentit (3)
Sitä ei vaan itse välttämättä tajua olevansa niin väsynyt, että tarttis tehdä jotain. Hyvä että olette puhuneet asiasta ja voit auttaa.
Sun arvaus on yhtä hyvä kuin mun arvaus. Mutta yhtäkaikki tilanteeseen pitää saada korjaus.
kuinka nopeasti lapsi toipuu huonosta kohtelusta? jos ja toivottavasti kun äiti saa omaa aikaa ja lepoa ja osaa kurittaa ilman kovakouraisuutta?