Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa ammattiyhdistysliikettä minulle!

Vierailija
29.06.2010 |

Koulutus humanistinen FM ja olen alan töissä määräaikaisella työsopimuksella tittelin perusteella suorittavan tason tehtävissä.

Mihin liittoon kannattasi liittyä? Asia on nyt ajankohtainen, koska viime pätkän jälkeen jäin työttömäksi ja peruspäivärahalle, kun en fiksu ollut tajunnut liittoon liittyä.

Apua tietämättömälle :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kuulutko KVTES:n alaisuuteen? Joka tapauksessa kannattaa ajatella niin, että mitä enemmän jäseniä on liitossa, sitä voimakkaampi se on. Luottamusmies on myös liiton etu, se on hyvä muistaa! Jäseneduista löytyy tietoa liittojen sivuilta. Usein esim. lomaosakkeita, vakuutusalennuksia, bensa-alennuksia ym. Tärkeintä kuitenkin että kuulut johonkin liittoon tai ainakin työttömyyskassaan, ettei käy niinkuin aikaisemmin sinulle on käynyt.

Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että kuuluu yleissivistykseen tuntea oman alansa työehtosopimuksen pääkohdat.

Vierailija
2/7 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis tavoitteena vain päivärahat, kassan jäsenyys riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikallasai kuuluvat? Itse kuulun Toimihenkilöunioniin, koska olen toimihenkilö. Huolimatta akateemisesta (alemmasta) korkeakoulututkinnosta.

Vierailija
4/7 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun siihen, sieltä löytyy monen alan ihmisiä.

Vierailija
5/7 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maksa turhasta.

Vierailija
6/7 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo tilasin esitteetkin, mutta ei sitten tullut liityttyä, kun ymmärsin, että pitää olla erityisasiantuntijan, projektipäällikön tms. hommissa, mutta kai se sitten on vaan liiton profiilinkorotusta ja taviksetkin kelpaa :)

Vierailija
7/7 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äskeisen viestin. Loimaan kassaa olen myös ajateelut. Mitä apua aystä sitten saa, oikeus yms. ainakin. Mutta siis jos on pätkätöissä ja työsuhde loppuu, niin ei kai siinä lakimiehet auta :)