Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua kaveriin, joka on juuri saanut tietää kuolevansa pian?

Vierailija
29.06.2010 |

Luonnollisesti, normaalisti, kuunnella ja tukea. Tietenkin, mutta miten...

Jotain pitää sanoa, että syntyy keskustelua.

Mitä voi sanoa, kun toinen toivottaa hyvää kesää tai hyvää lomaa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain syöpätuomion pari vuotta sitten ja eräs läheinen ihminen menee edelleen joka ikinen kerta vaikeaksi kun näkee minut. Voitte vain uskoa kuinka ärsyttävää se on. Vähän aikaa sitten toinen läheinen sanoi ettei tuo 1. osaa suhtautua sairauteen eikä minuun enää millään tavalla.

No tuskin ihan heti olen kuolemassa, vaikka en hoitoihin suostunutkaan, mutta silti.

Ole suora, sano mitä ajattelet (oletan että kyse on jostain sellaisesta joka on läheinen sinulle) ja puhu siitä jos sille tuntuu.

Sääli on ainakin omalla kohdallani viimeinen asia mitä tarvitsen ja aikalailla näihin säälijöihin olen välit katkaissutkin.

Vierailija
22/25 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän toivottaa hyvää lomaa sinulle hän todella tarkoittaa sitä.

Kiitä. Ole läsnä. Kysy mitä hänelle kuuluu.

Tee mitä haluaisit että sinulle tehtäisi jos olisit hänen asemassaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itseäni pelottaa tuollainen tilanne aivan valtavasti. En melkein uskalla edes lukea näitä ketjuja kun pelkään että kuolemantauti hyppää minuun, mutta toisaalta on pakko lukea etten karttele ja sitten se iskee yllättäin.. olen idiootti.

Noh, eli miunsta vastaava tilanne olisi hyvin pelottava. Kuolema pelottaa minua ja olisin varmaan yksi niistä jotka sanovat, että "olen niin pahoillani mutten osaa sanoa mitään"..

Jotkut ovat onnekkaampia kuollessaan yllättäin, sillä se tieto tulevasta voi olla joillekin liikaa. Sukulaisellani oli ilmeisesti pitkälle edennyt syöpä, joka sitten erään kerran hänet tappoi. Muistan silloin pohtineeni, että miksi sitä oltu huomattu, että oltaisiin tiedetty, mutta tajusin että ehkä se vain olisi ollut paljon pahempi.

Vierailija
24/25 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te saurastuneet missä kunnossa nyt?

Vierailija
25/25 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 23:11"]Oletteko te saurastuneet missä kunnossa nyt?

[/quote]

Kuolleena tässä olen ollut jo pari kuukautta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi