Olen kiinnostunut buddhalaisuudesta. - Äitini uhkasi tehdä lastensuojeluilmoituksen
Ei helkkari kun nyt naurattaa. Menin vahingossa mainitsemaan kiihkouskovaisen äitini kuullen (kahvikekkerit sukulaisten kanssa), että voisihan sitä perehtyä vaikkapa Buddhalaisuuteen, kun tuntuu olevan "uskonnoista" kaikkein fiksuin.
Ja auta armias, äitihän veti siitä hirveät ongelmat. Tänään aamulla se sitten soitti ja sanoi että jos minä sellaiseen hömppään ja saatanan johdatukseen lankean, niin tekee lastensuojeluilmoituksen ja pitää huolta siitä, että lapseni pelastetaan sellaiselta paheelliselta ilmapiiriltä.
Mitenhän tuohon voisi suhtautua mitenkään vakavasti. Vieläkin naurattaa tuo äidin hermoilu, mutta osittain tuntuu pahalta että se olisi valmis menemään noinkin pitkälle näin pienen asian takia. :p
Mitenhän äiti olisi reagoinut, jos olisin kertonut hänelle, että olen tutustunut jopa Koraaniin!
En siis kuulu kirkkoon ja olen ollut ateisti jo useamman vuoden.
Nyt saan kuitenkin syytteitä siitä, miten välinpitämätön ja kamala olen äiti-raukkaani kohtaan. Mutta onko äidilläkään oikeutta sanoa tuolleen? Enkö minä nyt kuitenkin saa elää ihan miten vaan haluan.
Kommentit (25)
jos kaikki on munkkeja. Jakaantumalla?
Viikon valopää -palkinto tän ketjun vain seiskaa lukeneelle ennakkoluulijalle.
kun rupesi suorastaan naurattamaan. :DD Kiitos päivän pelastuksesta!
Miksi kristinusko ei kelpaa sinulle, arvon "ateisti"?
Kristinusko on perseestä.
Ahdasmielisempää ja synkempää touhua saa kyllä hakea -no, islam tietty myös-......
Jos tietää jo etukäteen että vanhaa ihmistä ahdistaa ja pelottaa kaikki uusi ja outo, niin miksi pitää tahallaan pelotella kääntyvänsä budhalaiseksi, jos ei sitä siis kumminkaan tee.
Ymmärtäisin tämän jos ap. olisi oikeasti kääntymässä buddhalaiseksi, mutta huvin vuoksi vain kiusata vanhaa äitiään...
Mun mielestä ap:llakaan ei ole kaikki muumit laaksossa.
Jos tietää jo etukäteen että vanhaa ihmistä ahdistaa ja pelottaa kaikki uusi ja outo, niin miksi pitää tahallaan pelotella kääntyvänsä budhalaiseksi, jos ei sitä siis kumminkaan tee.
Ymmärtäisin tämän jos ap. olisi oikeasti kääntymässä buddhalaiseksi, mutta huvin vuoksi vain kiusata vanhaa äitiään...
Mun mielestä ap:llakaan ei ole kaikki muumit laaksossa.
Julmaa tuollainen vielä vanhalle ihmiselle! :( Ihan pahaa tekee, että maailmassa on ap:n kaltaisia ihmisiä.
Munkit käyvät kerran päivässä keräämässä kuoriutuneet poikaset, joita pyhät lehmät imettävät.