Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi "kaikki" rikkaat luulee, että köyhät kadehtivat

Vierailija
29.06.2010 |

kaikki päivät heidän rahojaan ja omaisuuttaan? Miksi rikas ei voi uskoa, että köyhäkin voi olla elämässään tyytyväinen ja melkeimpä onnellisempi kuin jonain ökyrikkaana?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät luulevat, että rikas ei voi olla onnellinen?

Vierailija
2/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että varakas on automaattisesti onneton?

siksi, koska se olis liian rankkaa, että joku on samaan aikaan, rikas, tyytyväinen, kaunis, hoikka jne.

se vaan on niiiin väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerta tollaiseen johtopäätöksen olet voinut vetää.

Vierailija
4/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että monen mielestä rikas ei voi olla onnellinen ollenkaan.

Vierailija
5/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä köyhien ajatukset heitä kiinnosta. Mistä vetäisit tämän mahtavan johtopäätöksesi?

Vierailija
6/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas voi valita myös elämisen vaatimattomasti. Se on paljon mukavampaa silloin kun tietää että ei ole pakko.

Raha tuo myös turvaa. Koti on ja pysyy ja se on sellainen kuin haluaa, voi harrastaa mitä vain, matkustaa, ei ole riippuvainen julkisesta terveydenhuollosta eikä tarvitse täytellä kelalle mitään hemmetin selvityksiä.

Vierailija
7/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä huolimatta etten edes ole rikas vaan ainoastaan "normaalisti hyvätuloinen".

Tapasin entisen ystävän vuosien takaa, ja vaihtaessamme kuulumisia kävi ilmi että hän on pienipalkkaisessa työssä josta ei pidä vaan jota tekee vain siksi että pakkohan laskut on maksaa. Ja hyvä niin, mikäs siinä. Itse olen hyväpalkkaisessa työssä (emme siis tietenkään puhuneet palkastamme, mutta kyllähän jo työnimikkeestä pystyy jotain päättelemään) josta pidän kovasti. Ja eiköhän tämä tuttava illan lopuksi alkanut ripittää minua siitä että olen myynyt sieluni, lähtenyt jahtaamaan mammonaa ja unohtanut mikä on elämässä oikeasti tärkeää. Mitä helvettiä? Miksi se että minä pidän työstäni, toisin kuin hän, tarkottaisi että minä olen myynyt sieluni mammonalle, toisin kuin hän?

se että monen mielestä rikas ei voi olla onnellinen ollenkaan.

Vierailija
8/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut etteikö rikas voi olla onnellinen mutta ihan oikeasti kun me "köyhät" ei jatkuvasti mietitä teidän rahoja eikä mietitä, että voi voi kun tolla on tota ja tota, että se ei varmaan voi olla onnellinen. Itse olen onnellinen köyhänä, toisille se ei välttämättä sopisi:)

ap

Vierailija
9/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri sanomassa samanlailla, että minusta suurempi ongelma on se että köyhät kuvittelevat etteivät rikkaat voi olla onnellisia ! Tämäkin on mielestäni vähän kadehtimista, että ei voi uskoa, että voi olla onnellinen ja omistaa paljon rahaa. Pakko löytää niistä rikkaista jotain vikaa, sehän kateutta onkin.

Ja ei rikkaat ajattele noin, läheskään aina, joku miniprosentti voi noin ajatellakin, mutta tunnet sittren paljon näitä rikkaita kun noin kismittää ?

Vierailija
10/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin ensimmäisenä tulee mieleen se, että täällä ainakin heti tulee kommenttia, jos kertoo olevansa köyhä ja vielä ihan vapaaehtoisesti, että taidat olla vain kateellinen.

Siitä voisin kuvitella, että Ap on keksinyt tämän aloituksen. Mä olen ainain kohdannut monta kertaa juuri tuon kommentin, kun olen kertonut täällä meidän henkilökohtaisista valinnoista.

Noh, toisaalta täällä tarjotaan kateutta ja kalikkaa vastaukseksi ihan joka asiaan. Enemmän se kertoo siitä, että vastaajalla ei ole oikeastaan mitään järkiperusteita dissata kateelliseksi epäilemäänsä henkilöä, kunhan nyt vaan tuntuu siltä, että pitääpä tuollekin vittuilla.

Vierailija
11/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä köyhien ajatukset heitä kiinnosta. Mistä vetäisit tämän mahtavan johtopäätöksesi?

Eikä minua kiinnosta se, että sinua ei kiinnosta;)

Vierailija
12/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut joskus "köyhä" ja vaikka kaikki muut asiat oli hyvin, niin ei sitä voinut ihan täysin onnellinen olla kun oli rahahuolia ja elämä oli pitkälti kitkuttamista.

Nykyään kun oma varallisuus on jo hyvä vaikka rikas en ole, niin nyt voin sanoa että elämäni on onnellista ja kaikki on hyvin. Ei tartte miettiä minkä laskun maksaa ja minkä jättää maksamatta? miten saa lapsille hommattua uudet kengät tai luistimet, ja entäs ruoka?

Kun katson muutaman kaverin elämää jotka edelleen niin elävät, niin ei mun todellakaan käy kateeks enkä kaipaa enää sitä. Ja usko tai älä, niin kyllä mä välillä saa aikamoista "piikkiä" niiltä kaverilta jotka edelleen kitkuttavat.

Mä olen kyllä siitä tyytyväinen että olen sen ajan elänyt, kyllä se opetti, mutta en mä todellakaan kaipaa niitä aikoja.

Vierailija
13/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut etteikö rikas voi olla onnellinen mutta ihan oikeasti kun me "köyhät" ei jatkuvasti mietitä teidän rahoja eikä mietitä, että voi voi kun tolla on tota ja tota, että se ei varmaan voi olla onnellinen. Itse olen onnellinen köyhänä, toisille se ei välttämättä sopisi:)

ap

miettiä sun kaltaisten tuntemattomien ihmisten ajatuksia? :=) voin kertoa, että ei vois vähempää kiinnostaa. Jokainen elää kuten elää, rikkaana tai köyhänä ja jokainen meistä lähtee silti tästä maailmasta kuten tänne tulikin. Ilman mitään omaisuutta.

Vierailija
14/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailla tähän ketjuun X)

Ja voi voi kuule kun meillä "köyhillä" ei ole aikaa miettiä jotain typeriä tyyppejä jotka yrittävät päteä ja vaikuttaa tärkeiltä "no ei mua kiinnosta" "ei kiinnosta" "no ei muuuuua kiiinnosta" häikäisevän omaperäisellä argumenteillaan:):D

:D:D:D

Vierailija
15/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan nyt ylipäätään on "rikas"? Suomessa on oikeasti rikkaita todella vähän.

Me olemme ns. hyvin toimeen tulevia, vaikka lainaakin on. Kyllä minusta on erittäin mukavaa, ettei tarvitse miettiä joka euroa, voidaanko lähteä lasten kanssa lomareissuun tai ostaa sellaista ruokaa kun haluamme. Samaten on mukavampi ajella uudella turvallisella autolla ja asua omassa talossa, jossa voi tehdä mitä haluaa (kokemusta on kt-vuokra-asumisestakin opiskeluajoilta, ja huonoa sellaista). Raha tuo ennen kaikkea _valinnanvapautta_ mutta onneahan se ei tietenkään takaa. Ihmissuhteet ja terveys ovat minulle ainakin kaikkein tärkeimmät.

Ja kokemusta on myös "penninvenytyksestä", senpä takia sitä osaakin nauttia nykyisestä tilanteesta.

Vierailija
16/16 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä ei tullut apuja, kun ei ollut, opiskeluaikana en voinut aina ostaa ruokaa riittävästi ja alle köyhyysrajan elin sen jälkeenkin. Nyt, vihdoin, olen, en rikas, mutta hyvinvoiva, kiva talo ja voi matkustaa. Mä vaan olen onnellisempi nyt.

Ongelmat ovat samat kuin silloin, läskiä tulee helposti, ukko on pöljä toisinaan, mutta nyt, jos nälättää, niin eikun kauppaan ja hintalappuakaan ei tarvitse katsoa.

En mä mieti, että näennäisesti köyhemmät kadehtisivat minua, mutten hetkeäkään kadehdi heitä, vaan kiitän luojaa, että mua on onnistanut elämässä. Siis omasta mielestäni onnistanut, olen kai sitten materialisti. Täällähän muutamat uskovat olevansa onnellisempia köyhänä kuin rikkaana. Mä olen nähnyt molemmat puolet ja mun henkkoht mielipide on, että on kivempaa olla masentunut, kun tilillä on rahaa.

Toistan, ymmärrän, että kaikki eivät ajattele näin.

Ja vielä toistan, en kuvittele kenenkään kadehtivan elämääni. En tosiaan mieti sitä kauheasti, kuin omasta näkökulmastani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi