Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammas lohkesi...

Vierailija
28.06.2010 |

Kuinka pian teidän kylässä/kaupungissa pääsee kunnalliseen hammaslääkäriin? Itsellä lohkesi hammas eilen, tänään soittelin hammaslääkäriin ja pyysin aikaa koska lohjennut hammas hankaa pahasti kieleen (nyt jo verillä) ja on kipeä. Ällistys oli suuri kun ilmoittivat laittavansa jonoon ja että voi mennä kuukausikin ennen kuin saa ajan. Onko muualla todellakin samoin? Selitin vielä tarkkaan että koskee ja kieli verillä. Mitenköhän tässä kuukauden selviää, kun yksityisellekkään ei raaski mennä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse menisin yksityiselle. Lohjenneet hampaat tulee hoidattaa mahd nopsaan, varsinkin jos suurikin pala irronnut (on voinut mennä juureen asti ja tulehdusriski suuri). Näin on hammaslääkäri minulle kertonut.

Joko varaat ajan yksityiselle tai soitat sinne kunnalliseen ja valitat helvetillistä särkyä. Kunnalliseen luulisi pääsevän jos on akuutti särky (ehkä)...

Vierailija
2/6 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitapa yksityiselle, maksaa ehkä vähän, mutta saat avun jo vaikka tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ei varmaan auta muu kuin odottaa kuukauden aikaa kunnalliselle.

Mulla kävi joku viikko sitten samoin kuin sulle, mutta mä sain hampaan hoidettua päivässä yksityisellä.

Vierailija
4/6 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos hammaslohkeaa, niin ottavat ainakin yksityisellä akuuttiaikana joko samalle tai seuraavalle päivälle. (Tunkevat vain jonnekin väliin.)

Hoitamaton lohjennut hammas saattaa mennä aika nopeasti juurihoidoksi, joten suosittelen soittamaan uudestaan ja sanot, että hammasta särkee tosi paljon.

Yksi vaihtoehto on mennä yksityiselle, joka laittaa siihen tilapäisen paikan ja hoidatat sen sitten kuntoon kunnallisessa. Soita ja kysy hinta.

Meillä on kanssa pitkiä jonoja kunnalliseen, mutta kun sanoo, että voi ottaa ajan mistäpäin kaupunkia (Espoossa) vaan, niin yleensä pääsee nopeammin.

Vierailija
5/6 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei särkenyt tms. Mutta sitten viime vuonna sitä alkoi särkemään, joten soitin hampilääkäriin ja sain samaksi päiväksi ajan. Ja aina olen päässyt samana päivänä päivystykseen, jos hammas on olltu kipeä.

Näin Kotkassa.

Vierailija
6/6 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meillä saa särkyajan. Muuten menee kuuden viikonkin päähän tuollaisessa tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi