Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipulääkkeen (supon) laittamisesta taaperolle ei tule mitään! Kohta täällä

Vierailija
26.06.2010 |

itkee äitikin...Sairaalan lääkäri määräsi kipulääkkeen annettavaksi 3 krt vuorokaudessa, mutta taapero pistää vastaan, enkä haluaisi pakottaakaan.

Viimeksi yritin laittaa samalla kun vaihdoin vaippaa, eikä onnistunut ollenkaan. Sitä ennen kokeilin nukkuvallle lapselle, mutta heräsi heti ja alkoi huutaa.

Voinko soittaa sairaalaan ja kysyä, antaisivatko lääkeen piikillä. En haluaisi antaa lasta enää tiputukseenkaan...:(

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suppoa vastaavan määrän, vaikka ette asukaan suomessa. Jos siis tavallisesta burana/panadol -tyyppisestä suposta on kyse. Meillä 10kk vauva ottaa tosi mielellään särky"siirappia" semmosesta annostelutruutasta suoraan suuhun.

Vierailija
22/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä sain aiemmin supon laitettua, mutta se aiheutti aina kakkahädän, joten oli helpotus siirtyä nesteeseen, nyt lääke pysyy sisällä ja imeytyy kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä olen tosissani: EN SAA LAITETTUA SITÄ SUPPOA!!!! Taapero on jo 18 kk, tempoo ja huutaa täysin paniikissa, eikä tässä kuule mitkään suklaapalat auta..anna mun nauraa...!

Ja naurakoot mulle vaikka siellä sairaalassakin, mutta mä en enää jaksa...

Onko lääkäri määrännyt suppoja...? Jos näin olisi, niin en voi kuin ihmetellä. Tuon ikäiselle kyllä jo suun kautta annettava pitää olla.

Supon laittaminen voi jopa vauvalle olla todella haastavaa, eikä vanhemman "kyvyistä" kiinni. Lapsi voi punnertaa supon vaippaan takaisin, jos sen ensin saa paikalleen laitettua. Ja vaikka näillä helteillä suppo olisi jääkaapista otettu, sulaa se jo sormiin todella nopeasti.

Nyt ap ehdottomasti suunkautta otettavaa tai sairaalaan piikille, niin ei tarvitse lapsukaisen kivuissaan olla!

Tsemppiä!!!

Vierailija
24/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähisukulaiseni on lastenlääkäri, ja on terottanut meille aina, että heti kun lapselle voi antaa kipulääkettä suun kautta, niin annetaan.

Supot kuulemma imeytyvät vaihtelevasti, on yksilöstä kiinni, miten edes auttaa, ja lapsen kivunlievitys on kuitenkin tärkeä juttu. Joten meille ainakin suositeltiin aluksi nestemäistä Panadolia, ja nyt myöhemmin Pamol F lasten versiona (sulaa suuhun tai tilkkaan vettä teelusikassa) ja järeämpänä lääkkeenä on nestemäinen Pronaxen (jos nyt tuon nimen oikein muistan....) jota voi käyttää esim poskihampaiden tulemiseen jos koville ottaa. Tehoaa n. 12 tuntia putkeen.

Meillä poika samanikäinen kuin sinun lapsesi... Jos teillä on vielä esim Yliopiston apteekki suht lähellä, kipasehan sieltä tuota Pamolia... Tuo Pronaxen on reseptillä...

Vierailija
25/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lähes yhtä tyhjän kanssa esim. kuumeen laskemisessa taaperoikäisellä. Burana suppo tehoaa lähes välittömästi - Panadol suppona tai nestemäisenä on ihan se ja sama antaako vaiko ei.

Joten ennenkuin joku viisas aaveemamma osaa antaa minulle vinkin nestemäisestä muusta kukin parasetamol -pohjaisesta reseptittömästä kuumetta alentavasta särkylääkkeestä niin meidän taaperomuksut saavat Burana-suppoja oli sitten kuinka kauheaa yleisen aaveenäkemyksen kannalta vaan. Itse panostan lääkkeen tehokkuuteen enkä tee päätöstä särkylääkkeestä vain sen perusteella saako lapsi nyt suposta jonkinlaisen anaalifobian.

Vierailija
26/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät asu Suomessa, joten ei taida olla Yliopiston apteekki kovin lähellä.

lähisukulaiseni on lastenlääkäri, ja on terottanut meille aina, että heti kun lapselle voi antaa kipulääkettä suun kautta, niin annetaan. Supot kuulemma imeytyvät vaihtelevasti, on yksilöstä kiinni, miten edes auttaa, ja lapsen kivunlievitys on kuitenkin tärkeä juttu. Joten meille ainakin suositeltiin aluksi nestemäistä Panadolia, ja nyt myöhemmin Pamol F lasten versiona (sulaa suuhun tai tilkkaan vettä teelusikassa) ja järeämpänä lääkkeenä on nestemäinen Pronaxen (jos nyt tuon nimen oikein muistan....) jota voi käyttää esim poskihampaiden tulemiseen jos koville ottaa. Tehoaa n. 12 tuntia putkeen. Meillä poika samanikäinen kuin sinun lapsesi... Jos teillä on vielä esim Yliopiston apteekki suht lähellä, kipasehan sieltä tuota Pamolia... Tuo Pronaxen on reseptillä...

Vierailija
27/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tabletteinakin? Jos ei ole siis nestemäistä tarjolla. Tuon ikäiselle jauhoin sopivan kokoisen palan lääkettä (esim. Burana) murskaksi ja syötin soseen kanssa. Isommalle meni jo isommatkin palat soseen kanssa.

Ja samaan hengenvetoon totean, etten ole MINKÄÄN ikäiselle mitään suppoja tunkenut. Kotosuomessa pärjää vallan hyvin Panadolin mikstuuralla ihan pienestä vauvasta saakka (antoivat sitä myös teholla vastasyntyneelle).

Vierailija
28/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäisen anus on niin tiukka että on syytä sormella ja esim. pienellä dildolla totutella ensin, reilusti rasvaa vaan ja sitten isompaa sisään heti kun mahtuu. Sujuu suppojen laitot helposti sen jälkeen kun on reikä ajettu kunnolla sisään.

mikä vitun idiootti??? mee vittu hyppää kaivoon!!!!!!!!! pedofiili!!!!!!!!!!!!

Vierailija
29/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä voi jo nestemäisenä suun kautta antaa. Meillä tuo on jopa "herkkua". Molemmat tenavat haluaisivat kovasti lääkettä ruiskulla suuhun jos toinen saa (niin ja tiedoksi, en anna lääkettä sille lapselle, joka ei ole sairaana).

Muistan myös itse, etten oikein onnistunut suppoa toiselle tenavistamme laittamaan. Pullahti helposti poiskin. Suunkautta annettava ymmärtääkseni myös tehoaa nopeammin kuin suppo - näin ainakin apteekissa osasivat kertoa.

Vierailija
30/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vitsiä ymmärrä?

Vierailija
31/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän ilmoittaa asiaton viesti?!

Vierailija
32/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais iskeä pelko, kun tajusi, että viestin kirjoittaja pystytään jäljittämään.

Eikö vitsiä ymmärrä?

Vierailija
33/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vitsiä ymmärrä?

mee vittu hoitoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PEDOFIILI PASKA!

Vierailija
34/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaahan taapero jo ottaa sen lusikalla tai struutilla!

Sitä paitsi nestemäinen lääke vaikuttaanopeammin kuin suppo.

Vierailija
35/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun oli pakko antaa melkein 2-vuotiaalle suppoja, kun oksensi kaikki lääkkeet pois (hän oksentaa todella herkästi muutenkin).

Ei se ole kestään kivaa laittaa lääkettä toisen peppuun, mutta kun on itse rauhallinen ja kertoo lapselle mitä tekee, hyvä tulee. Kosteusvoidetta supon kärkeen ja pikkurillillä painaa sen sisään.

Nyt onneksi lapsi ei enää oksenna suunkautta annettavia lääkkeitä ulos.

Vierailija
36/36 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei terve mieli tuollaista heitä edes 'vitsinä' :(