te äidit joiden lapset ei syö puuroa!!
eli mitä annatte ns. puuron tilalla? meillä 1-vuotias muksu ja puuro ei oo mitenkää lempparia. Ennen tykkäs mut nykyään ei oikein enää uppoa. Annetaanko esim. päiväkodissa aamupalalla vain puuroa? Tosta asiasta just oon huolissani, että pakottaako ne sitten siel päikyssä syömään puuroa vaikka ei tykkää?
Kommentit (30)
..aamupalana on joko turkkilainen jugurtti marjoilla tai munakas. Paljon parempi vaihtoehto:)
Muistathan, että kasvava ja liikkuva lapsi tarvitsee myös hiilihydraatteja.. ja tämä ei ole provo.
..aamupalana on joko turkkilainen jugurtti marjoilla tai munakas. Paljon parempi vaihtoehto:)
MÄ en ikinä tule ymmärtämään tätä. En ikinä!
kotona ainoa puuro joka tekee kauppansa, on mannapuuro. Leipä on toki hyvä vaihtoehto, 1-vuotiaalle olen antanut Weetabixejä tai talkkunamuroja. Teen usein myös itse mysliä, joka kyllä uppoaa lapsiin tosi hyvin. Jogurtti, hedelmät jne - ei se puuro mikään elinehto ole :)
on yleensä pikkujogurtti/hedelmäsose ja banaania/omenaa/mandariinia ja leipäpala/sämpylä/näkkileipä.
Puuro uppoaisi mutta olen sitä mieltä että edellämainittu on monipuolisempi.
kotihoidossa ja puurot meni hienosti aina kun oli tarjolla( oli usein koska äitikin tykkää) , mutta päivähoidon aikana sai sitten puurokammon mm. helmipuuro ja klimppimannapuuro kokemuksien kautta niin että yökki pian kaikesta puurosta ja nyt 9 vuotiaana ainut puuro mikä menee elovenan pikapuuro marjamausteella :(
ja päiväkodista tuli suorastaan painajainen, kun aina oli puuroa ja siihen laitettiin aina voisilmä.
Meidän neidin pelasti oma työpaikanvaihdos, jonka jälkeen aamupala syötiin kotona. Tämän jälkeen päiväkotikin alkoi sujua.
Nykyisin, 9 v, syö heikosti puuroa edelleen. Keitän useasti suurista hiutaleista, niin silloin kelpaa marjojen/hillon kera.
Kokeile mahdollisimman monipuolisesti eri hiutaleita.
Tietysti voi tulla päiväkodissa kyllä tilanne, että siellä ei sitten suostu syömään ollenkaan puuroa, kun on lähes aina ylikypsäksi liisteriksi keitettyä pikahiutalepuuroa.
Voi syödä esim. jo leipää, hedelmiä, jogurttia jne. Mitä lapsi yleensä syö?
Päiväkodissa ei yleensä pakoteta syömään (ei ainakaan yleistä enää), mutta aterioilla on tarjolla juuri sitä, mitä sattuu olemaan tarjolla eli aaminen on aika usein, mutta ei aina puuroa.
Ja joka aamupalalla on leipää ja ruokajuomaksi maito tai jopa piimää tai joskus mehu.tuorepaloja on sekä juustoja,makkaraa,maksamakkaraa,riisipiirakkaa vaihdellen.muroja,voileipäkeksejä mitä nyt sattuu olemaan tai mitä koululta lähetetään.tietenkin erilaiset puurot ja vellit.kyllä siellä ap on vaihtoehtoja jos ei pelkkä puuro maistu,ketään ei jätetä nälkäiseksi. t.keittiötäti ;)
Muistathan, että kasvava ja liikkuva lapsi tarvitsee myös hiilihydraatteja.. ja tämä ei ole provo.
No eikös marjoissa ole niitä hiilareita??
meidän puoltoista vuotias syö jogurttia,leipää tai piltin mysliomenaa. en minä rupee pakottamaan,jos ei pidä puurosta,niin sitten ei pidä.