Mies vei juhannusfiilikset
Kumpikohan meistä nyt on oikeassa minä vai mieheni? Jokatapauksessa juhannustunnelmat olleet aikalailla latteat.
Eilisen päivän ja illan suunnitelma oli, että vietämme aattoa sukulaisteni kanssa, keiden kanssa olin asiasta sopinut hyvissä ajoin. Mieskin oli suunnitelmasta innoissaan. No eilen sitten n. 5 min. ennen sukuloimaan lähtöä miehen kaveri soitti ja pyysi mökille, jossa paljon meidän ystäviä. Kivat juhlat varmasti, sitä en kiellä... mutta. En suostunut lähtemään mökille 1-vuotiaan pojan kanssa ihan tosta noin vaan. Mä haluan, että tuollaiset yönyli reissut suunnitellaan etukäteen. Miehen mielestä oltais voitu käydä ekaks mun sukulaislla ja jatkaa sitten matkaa sinne mökille, eikä ymmärtänyt ollenkaan mun kantaa asiasta. Olis yhtäkkiä vaan pitänyt alkaa pakata pakata ym. ym.
No eilinen vietettiin alkuperäsen suunnitelman mukaan, mies tietty murjotti kohtaloaan mulle. Ja tänään se sitten lähti ittekseen sinne mökille, en viittiny lähteä mukaan... fiilikfet niin lateat, ettei innostanut yhtään.
Kommentit (20)
Olen tosi pettynyt. Mies oli kännissä kuin ankka lasten nähden ja käyttäytyi erittäin vastuuttomasti, epäaikuismaisesti ja tyhmästi. Olen pettynyt mieheen ja sen käytökseen. Tämä juhannus teki ison loven siihen arvostukseen mikä minulla on ollut miestäni kohtaan... Tunnen halveksuntaa, jota en ole koskaan ennen tuntenut.
:(
ap oli sopinut sukulaistensa kanssa juhannuksenvietosta siellä. Miten moukkamaista olisi ollut perua reissu viime tipassa.
ellei molemmat halua muuttaa suunnitelmia.
Mitä olisit tehnyt toisin jos olisit etukäteen tiennyt teidän lähtevän yöksi reissuun? Olisitko pakannut eri tavaroita mukaan kuin nyt olisit joutunut pakkaamaan? Vai miksi asia olisi pitänyt tietää niin paljon aiemmin? Eihän miehesi luvannut kaverilleen teidän tulevan vaan keskusteli asiasta sinun kanssasi (ainakin näin ymmärsin tekstistäsi) joten olisit aivan hyvin voinut suostua, kun itsekin sanoit että kivaa olisi ollut.
Mietipä nyt ite asiaa uudestaan, niin huomaat että vähän hassusti kyllä toimit. Ei se elämä niin kovin vaikeaa ole kun vähän helittää pipoa pään ympäriltä!
ja sieltä kavereille. Joten kukaan ei olisi loukkaantunut. Mutta pointti oli se, että ap ei halunnut tehdä päätöstä yön yli reissusta niin nopeaan koska hän olisi halunnut suunnitella asian jotenkin muutoin?
Ap olisi voinut ihan hyvin lähteä ja pakata kamat yöreissua varten mukaan eikä olla niin takakireä.
vaan sukuloinnin jälkeen olisi jatkettu mökille? Vai olisiko sukulointi jäänyt lyhyeksi uusien suunnitelmien myötä? Jos olisi vaikuttanut alkuperäisiin suunnitelmiin, niin niitä ei tiettykään olisi enää lähdetty perumaan, se olisi ollut todella törkeää. Mutta jos ei olisi vaikuttanut, niin mikä ettei olisi voinut ex tempore jatkaa matkaa mökillekin JOS molemmat haluaisivat. Mutta ehkä ap ei vaan halunnut mökille ylipäätään känniläisten seuraan lapsen kanssa, oli väsynyt, tiesi että sukulointi kutistuisi pikavisiitiksi jne.
Se mökki on sen verran kaukana, että sinne olisi kannattanut ajaa lapsen päikkäreiden aikana ja sillon oli juuri herännyt jo niiltä. Olisin voinut varata mökkievastä ja tuliaisia isäntäväelle, musta ei oo kiva vaan pöllähtää paikalle ja odottaa vamista... Tässä nyt esimerkkejä mun selityksistä.
Saattaa se pipo välillä vähän kireällä ollakin, mutta lapsen parasta mä kuitenkin ajattelin, oon varma että se ei olis sielä kunnon yöunia nukkunut.
Ainaka meillä,just vuoden ikänen reakoi kaikkeen uuteen ja outoon jus nukkuessaan,en todellaka lähe yllättäen minnekkä yö kylään.
Jos MIES ehdottaa, mennään yykaa yllättaen jonnekin, niin naisen pitää suostua, muutten on tiukkapipo ämmä. Jos nainen ehdottaa samaa ja mies ei suostu, MIEHEN ei kuulunutkaan suostua, kun ihme ämmää yks kaks sotkee suunnitelmia.
Tämä palsta on todistanut minulle, sen mitä olen ounastellutkin. Naiset pitävät miesten puolia. Miehet pitävät miesten puolia. Olisko jossain ihan normaalien tasa-arvoisten naisten palsta?
muistan kun yks ystävä oli tulossa kylään ja viime tipassa ilmoitti sai kutsun parempaan paikkaan.
Olis ollut tosi noloa sukulaisia kohtaan. Ja pääsihän se mies sinne mökille.
Juhannus + mökki + 1 v + paljon porukkaa. Asiat voi mennä ihan miten vaan.
Paljon on tuttavapiireissä ollut ongelmia kun on ollut vastaava yhtälö ja sitten miehet ovat unohtaneet täysin vaimon + lapsen perille päästyään. Mökillä on sitten vaimo ollut ihan kiinni lapsissa, kun mies viettänyt iltaa muitten kanssa. vuoden ikäinen mun tarvitsee aikuisen silmät, varsinkin mökillä, koko ajan.
Ainaka meillä,just vuoden ikänen reakoi kaikkeen uuteen ja outoon jus nukkuessaan,en todellaka lähe yllättäen minnekkä yö kylään.
Miten sitten valmistelet vuoden ikäistä etukäteen yökyläilyyn? Kerrot että huomenna lähdemme mökille yöksi ja sitten lapsi on rauhallisempi kunon tiennyt etukäteen tulevasta?
Jos vanhemmat ei hermoilisi niin paljon niin ehkä sitten lapsetkaan ei hermoilisi. Oikeasti elämä ei ole niin kauhena vakavaa ja hankalaa vaikka lapsia onkin, niiden kanssa pystyy myös reissamaan ja tekemään myös yllätysmenoja. Ei ole ihme että vanhemmat on jo yhden lapsen kanssa niin poikki ja uupuneita kun he tekevät ite elämän niin vaikeaksi, ja ihan turhan takia!
t. kolmen äiti
se homma olis mennyt juurikin noin kun 12 kuvaa...
Olisin juossut lapsen perässä, ei sinne , älä koske siihen jne. ja sitten nukuttanut ja nukuttanut, kun vieraassa paikassa ei uni niin vaan tule. Ja mies olis tietty saunonut ja viilettänyt kavereitten kanssa.
Olisin varmaan sanonut miehelle, että mene ihmeessä pojan kanssa ystävien kanssa mökille, olenkin kaivannut vapaata viikonloppua. Muistuttanut lisäksi, että et oikein tiedä, mitä poika mökillä tarvitsee, joten mies voi pakata.
Yleensä ne tuossa vaiheessa älyävät, että ei ehkä hyvä idea.
Niin, mutta jos kokee ettei ole valmis lähemään yllättäen minnekään lapsen kanssa, niin kai siitä pitäisi pystyä yhdessä sopimaan. Ei meillä ainakaan kumpikaan vanhemmista voi yks kaks päättää että nyt tehdäänkin näin. Jos molemmat ovat valmiita ekstempore-ratkaisuihin, niin ok, mutta aina vaan ei tunnu siltä.
T. 5 lapsen äiti.
oon sellanen joka ei noin lyhyellä varotusajalla lähde ku kauppaan.
Yö reissuille haluan valmistautua ainakin edellisenä päivänä,niin tavaroiden osalta kuin ajatustenkin.
Mulla menee pää ihan pyörälle jos joudun yhtäkkii alakaa pakkaa ja lähtee johki ehtimättä ajattelemaan suunnilleen edes mihin:)
Oli lapsia tai ei ja varsinkin lapsen/lapsien kanssa,saatikka noin pienen.Ja jos molempiin paikkoihin samana päivänä ois pitäny mennä,liian rankkaa MINUSTA noin pienelle ja mullekkin:)Mä oon tämmönen pöllö:)
mikset sitten tänäänkään lähtenyt mukaan mökille?
Olisi niin ihanaa, jos edes joskus tapaisi/lukisi naisista, jotka ihan oikeasti pitävät naisten puolia, eivätkä aina kulje miesten perässä häntä heiluen kuin koiranpennut, mainostaen sitä miten he ovat niin "hyviä jätkiä"...
noin pienen kanssa koska siellä otetaan viinaa ja mekastetaan.olisin itsekkin jäänyt kotiin pienen kanssa.
niinkun myös nyt olen 5 lapsen kanssa kotona ja mies hevon kuusessaviettämässä juhannusta.ei vaan kiinnosta mitkään ryyppyjuhlat.
mökille ja sinä sukulaisiin. Kummankin toiveet olisivat toteutuneet. Niin meillä olisi tehty.
elämä ON välillä just sitä spontaania lähtemistä; josta nauttii jopa enemmän kuin hirveän suunnitellutsta jutusta. Ei ole ehtinyt tulla turhia odotuksia, saa vaan mennä :) Mä olisin tehnyt miehesi ehdotuksen mukaan.
pakannut kamppeet äkkiä autoon valmiiksi (kauanko tuota nyt joutuu pakkaamaan, kahdelle aikuiselle ja vauvalle? Puoli tuntia?). Ensin olisi käyty sukulaisilla, sitten kavereiden kesken mökille.
Olisi ollut varmsit huippujuhannus.
SINÄ pilasit itse juhannuksen, omalta ja miehesi kohdalta.
Typerät "mä haluan suunnitela etukäteen yöreissut" kommentit voisi joskus unohtaa ja innostua vain lähtemään :) MIKSI ne pitäisi suunnitella etukäteen?