Ihanaa olla työtön :)
Suunnitteilla ensi viikolle ainakin huvipuistoreissu,hillojen tekoa,pihan laittoa jne jne.Näin kesällä ei työttömyys haittaa kyllä yhtään!Taitaa ensi viikolla ilmatkin suosia
Kommentit (15)
Jaksaakin kotona paljon paremmin kun saa välillä käydä töissä! :) Pitkä kesäloma olis kyllä plussaa, siinä mielessä olen kyllä kade ap:lle. Onnea muuten töitten hakuun, toivotaan että syksyllä tärppää!
lomalla. En kestäisi ap:n tilannetta ollenkaan, kun vaan stressaisin koko ajan työnhausta.
mua taas työttömyys ahdistaa, koska työtilanne on niin epävarma ja olen ollut jo kaksi vuotta kotona lapsen kanssa (nyt siis toista kuukautta työtön). Toisaalta, just tässä elämäntilanteessa on koko perheelle parasta että olen kotona, sillä muuten meidän perhen ois aika tiukilla,kun mies on matkatöissä eikä koskaan kotona. Hirveä ristiriita kun toisaalta näkee, että kotona olo on arvokasta koska nyt me kaikki voidaan hyvin (lapsen hyvinvointi on kaikkein tärkeintä, meidän lapsi ei sairautensa vuoksi jaksaisi pitkiä hoitopäiviä vielä) ja kuitenkin tuntuu että jos en nyt saa töitä niin saankohan sitten ikinä.
Mut tosiaan, ihania nämä kesäpäivät on, lapsen ja ystävien kanssa on paljon tekemistä eikä ehdi niin sääliä itseään.:)
Toivotaan ap että syksyllä alkais töitä löytyä, siihen asti hyvää kesää!
Syksyllä työtkin jo jatkuu eli ei huolta senkään puolesta :) ap
Vaihdoin vuosibonukset ja lomarahat lomaksi, joten sen 5 viikon lisäksi tänä vuonna onkin 11 viikkoa lomaa. Pidän nyt kesällä 6 viikkoa lomaa putkeen. Ja mikä parasta, täysi palkka tietysti juoksee.
Meilläpäin hilloja tehdään vasta elo-syyskuussa. Vai onko teillä hirveet määrät raparperia?
Joulun aikaan pidän pari viikkoa ja sitten viikko vielä hiihtoloman aikaan. Eikä työkään hassumpaa ole, tapaa mielenkiintoisia ihmisiä ja välillä on jopa hauskaa:-). Aion kyllä hillota, ja puutarhakin voi hyvin:
Suunnitteilla ensi viikolle ainakin huvipuistoreissu,hillojen tekoa,pihan laittoa jne jne.Näin kesällä ei työttömyys haittaa kyllä yhtään!Taitaa ensi viikolla ilmatkin suosia
kyllä mua haittais jos ei olis rahaa...
Mutta on kiva että tilille kolahtaa noin 4200 euroa joka kuussa. Voi sitten tehdä niitä lomareissuja. Eikä tarvi itse hilloja tehdä, voi ostaa valmiina :)
Oli aikaa kuntoilla, ihan ilmaiseksi, kävelin suurin osa matkoista, kun ei ollut kiire minnekään. Kävelin kaikki lähiseudun kaupat läpi ja hain sieltä ruuat jotka oli tarjouksessa.
Samalla paino tippui ja kunto koheni.
Oli aikaa hoitaa jalatkin kuntoon, ei ollut kovettuneita kantapäitä vaan ihanan pehmoiset hoidetut jalat.
Kotona tuli siivottua kaikki kaapit ja raivattua turhat tavarat pois, sekä pyöritettyä mittavaa huutonet bisnestä kun myin kaikki ylimääräiset roippeet pois.
Olihan se tavallaan kivaa, oli aikaa tehdä kaikenlaista, mutta toisaalta, oli myös ahdistavaa että rahaa ei juuri ollutkaan. Lisäksi ei voinut tietää milloin löytää taas töitä (vaikka etsin koko ajan) vai loppuuko ansiosidonnainen ennen sitä.
on kivempi olla työtön kuin työssä, jota inhoaa, ja johon pitää kuitenkin käyttää noin 10 h matkoineen, eikä iltaisin jaksa tehdä mitään kun stressaa vaan taas seuraavan aamun herätystä. Mutta jos olisi työ mistä oikeasti nauttii lähes joka päivä, niin silloin mieluummin työssä.
500 päivää ansiosidonnaisella. Ja pakkohan siihen työttömänä oloonkin on positiiviesti suhtautua. Mitä siitä tulisi jos pilaisi kauniin kesän surkuttelemalla työttömyyttään. Ennemmin nauttii niin paljon kuin mahdollista.
olla opiskelija. Koko kesän saa lomailla. :)