Miksi te hyväksytte teininne seksin harrastamisen ja
Kommentit (37)
aion sen tehdä selväksi lapsilleni sitten aikanaan. Vaikka sitten näyttämällä ne pahimmat aborttivideot.
oli se kuin kurjaa tahansa.
On ikävää, jos 15 ikäinen kiintyy vielä keskeneräisempään ja erotakaan ei enää voida. Ei ole kehittynyt vielä oikea arviointi- ja arvostelukyky puhumattakaan koulutuksen kautta tulevaisuuden rakentamisesta. Joskus aniharvoin tällaiset teinirakkaudet voivat onnistua pysyviksi, mutta tilanteita seuratessani olen huomannut, että samalla perheeseen tulee totaalisesti ylimääräinen lapsi vuosiksi. Keskeneräinen on keskeneräinen ja seksin harrastaminen tässä vaiheessa mieluummin hidastaa kuin jouduttaa kehitystä aikuiseksi.
Oman keskustelupalstan tarvitseekin jo se, miksi annamme median ja kaiken saastaan sekoittaa lapsien pään. Peruskoulu hoitaa loputkin sekoitukset, jos vaikka joku luulee onnistuvansa kotikasvatuksessaan. HERÄTYKSEN PAIKKA SUOMELLA!
tiedostan senkin ettei se estä teiniäni harrastamasta sitä seksiä.
Teini tietää, että tulee hän vahingossa raskaaksi nyt, tai 20 vuoden päästä, on ainut vaihtoehto raskauden keskeytys. Johtuu teinin lääkityksestä.
Ei kai teinejä voi estää naimasta. Mutta se ei ole peruste suhtautua leväperäisesti. Monet nuoret tytöt sitä paitsi harrastavat seksiä vääristä syistä. Seksillä pyritään ostamaan tai hankkimaan suosiota, materiaalista hyvää, turvallisuutta jne. Siis asioita, joita heidän vielä pitäisi saada kotoaan. Toisaalta taas teinien rakastuminen ei ole väheksyttävä asia. Vaikka siihen liittyy vähemmän käytännöllisiä asioita kuin aikuisten suhteisiin, eikä nuorella iällä vielä ehdi muodostua samaa kiintymystä kuin vuosien aikana, niin teini-ikäinen ehtii suhteensa aikana käydä läpi samat vaiheet, joissa aikuisten suhteissa harrastetaan seksiä eniten. Siis ihastumisvaiheen. Lisäksi monet ovat kykeneviä seksuaaliseen mielihyvään lapsesta asti, joten kiusaus voi olla aika raju.
Seksuaalivalistus keskittyy suojelemaan tyttöjä ja hillitsemään poikia. Paljon pauhautaan tautien ja raskauden riskeistä. Kukaan ei näemmä saa kerrottua vakuuttavasti, miten seksi vaikuttaa psykologisesti. Raskauksien ja tautien välttely on verrattain helppoa verrattuna niihin ongelmiin, mitä koituu kun seksillä, tunteilla ja sosiaalisilla suhteilla aletaan käydä kauppaa. Se pitäisi ensin aikuisten selvittää ja sitten saada kerrottua nuorisolle. Ja silti saa varautua siihen, että ihminen oppii parhaiten omista erehdyksistään.
-Mikä muuten johtuu teinin lääkityksestä?
Mutta teinien seksielämään ei kylläkään vaikuta yhtään mitään se, hyväksyykö äiti sen vai ei. Vaikutatte todella naiiveilta.
16 vuotiaana ja sen jälkeen vielä montakin lasta ja on yhä edelleen saman miehen kanssa naimisissa. Ei se aina ole onnettomuus vaikka nuori raskaaksi pamahtaisikin.
Mutta teinien seksielämään ei kylläkään vaikuta yhtään mitään se, hyväksyykö äiti sen vai ei. Vaikutatte todella naiiveilta.
Taitaa olla todella monelle vanhemmalle vaikeaa hyväksyä, että oma lapsi ei sokeasti seuraakaan äidin ja isän viitoittamaa tietä, vaan ajattelee itse. Ei vanhemmat voi enää kontrolloida teini-ikäistä samalla tavalla kuin leikki-ikäistä. Teini-ikä on ihmisen elämän se vaihe, jossa irrottaudutaan vanhemmista ja itsenäistyminen alkaa. Itsenäistymiseen ja irrottautumiseen kuuluu myös se, että päätetään omasta ruumiista. Niin hyvässä kuin pahassakin.
16 vuotiaana ja sen jälkeen vielä montakin lasta ja on yhä edelleen saman miehen kanssa naimisissa. Ei se aina ole onnettomuus vaikka nuori raskaaksi pamahtaisikin.
jotka ovat tehneet lapsia yhdessä ja silti en voi sanoa, että onko ratkaisu oikea, että ovat niin tehneet.
Niiin ja ihmetellä sitten " oikeaan aikaan" ja "oikean puolison" kanssa, jos ei perillisiä tule ollenkaan. Vähänkö kaduttaa tehdyt abortit.
Eli elämällä leikkivät valintojen tarjoajat.
Av sai taas minut huomaamaan, että on vain minun kuvitelmaani, että suuri osa suomalaisista jakaa samat arvot.
Siis ihan oikeasti ihmiset vastustavat aborttia? Ja kuvittelevat, että teiniabortit estetään arvokasvatuksella eikä ehkäisyllä?
ehkäisystä. Arvokasvatus ei takaa että nuori ei harrastaisi seksiä. Ja vielä parempi olisi että nuorilla on niin hyvät välit vanhempiinsa että he uskaltaisivat kotona puhua asioistaan. Ei riitä että kerran puhutaan ehkäisystä ja oletetaan että asia on selvä.
Pitäkää ne välit hyvinä lapsiinne!
teini tulee raskaaksi ja tekee lapsen, elää lapsen kanssa ja ei jaksakaan! Ikätoverit opiskelevat ja näkevät elämää, toinen työntää lastenvaunuja ja inhoaa elämäänsä. Ja lastansa.
Abortti ei todellakaan aiheuta kaikille masennusta jne. Ei kannata yleistää. Olen tehnyt teininä abortin eikä mitään masennuksia ole. Kammottavaa olisi, jos olisin lapsen kanssa elellyt, vaikka itse olin raakile. Ja kivittäkää, seksiä oli pakko harrastaa.
Yhdellä abortilla ei ole mitään tekemistä lapsettomuuden kanssa. Useammasta kaavinnasta voi aiheutua vaikeuksia, mutta Suomessa harvalle tehdään useita abortteja.
Olen 20 vuotta toiminut NS: sijais isänä ja tuki /kriisi perheenä ja olen sitä mieltä että meidän asiakas perheistä on NS:teini raskauksia aikavähän .Aikuis iän alkoholi ongelmat on paljon suurempi ryhmä Meillä nuorille vaimoni kertoo miten toimitaan kun kuukautiset alkaa ja miten toimitaan siitä eteen päin iso tyttö 17:V toi koulusta KONDOOMI AJOKORTIN joten kyllä ehkäisystä kouluissakin puhutaan Seksi on todellakin paljon muutakin kuin panemista
Taitaa olla todella monelle vanhemmalle vaikeaa hyväksyä, että oma lapsi ei sokeasti seuraakaan äidin ja isän viitoittamaa tietä, vaan ajattelee itse. Ei vanhemmat voi enää kontrolloida teini-ikäistä samalla tavalla kuin leikki-ikäistä. Teini-ikä on ihmisen elämän se vaihe, jossa irrottaudutaan vanhemmista ja itsenäistyminen alkaa. Itsenäistymiseen ja irrottautumiseen kuuluu myös se, että päätetään omasta ruumiista. Niin hyvässä kuin pahassakin.
Abortti ja lapsen synnyttäminen on molemmat tämän yhteiskunnan mahdollistamia VALINTOJA.
Ei ole OIKEAMPAA ratkasua.
Oikea valinta on se jonka pari tekee siihen elämäntilanteeseen jossa ovat. Jossain eri vaiheessa elämää voisi valinta olla eri, ei se tee toisesta valinnasta väärempää.
Vaimoni alkoi harrastaa seksiä 14-vuotiaana, minä 17-vuotiaana, olisin toki aloittanut 13-vuotiaana jos olisin saanut jostain tyttöystävän silloin :D
Joten en voisi millään tuomita tytärtäni jolla oli ensimmäinen yhdyntä luultavasti 14-vuotiaana.
ja minusta se ei kyllä ollut mitenkään ihanaa. Olisi ollut kamalaa jos vanhemmat olisi vielä kannustaneet siihen, että on ihan ok aloittaa vilkas seksielämä tuossa iässä.
Mutta olin kai vielä aika lapsellinen tuossa iässä. Kyllä meilläkin yläasteen 8-9 luokalla oli tyttöjä, jotka tuli raskaaksi ja teki abortteja ja heillä oli poikaystäviä ja harrastivat seksiä säännöllisesti. Monella sai olla poikaystävät kotonakin ja kouluun tulivat kaula purtuna jatkuvasti ja kehuivat poikakaveriensa kanssa, kuinka oli ollut villejä öitä.
Itse tämän yhden kokeilun jälkeen pidin monen vuoden tauon. Kuten kerroin, olin kai aika lapsellinen. Tykkäsin tyttökavereiden kans viettää tyttöjen iltoja ja kikatettiin ja kokeiltiin meikkejä ja kuunneltiin musiikkia ja käytiin tanssimassa. Tykkäsin myös olla kotona ja lukea ja harrastaa liikuntaa ja vanhempien kanssa olla mökillä yms.
Muistan vieläkin sen murrosiän kriisin kun mietin, että pitäisi jonkun pojan kanssa kyhnätä ja kuinka paljon menettäisi ja ei ehtisi tehdä omia juttuja. Toiseksi en tykännyt siitä tissien puristelusta ja pillun kopeloinnista ja joku suihin otto tuntui minusta karmealta sen yhden kokeilun jälkeen.
Seuraava seksikokemus oli vasta lukion kolmannella 18 vuotiaana. Silloin tuntui jo, että itsekin hallitsen jutun ja tiedän, mitä haluan.