Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako asunnoton asettua mihin Suomen kaupunkiin haluaa?

Vierailija
25.06.2010 |

Tampereelle haluisin muuttaa, muttei ole varaa maksaa takuuvuokria ja muuttoautoa. Ajattelin ottaa vaatteeni reppuun ja hakea tampereen sossusta muuttoavustusta.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen huonommin kuin muissakaan kaupungeissa. Laki on sama tampereenkin sossulle. Ja mä voin kyllä majailla yömajassa ihan niin kauan kuin on tarvis, juuri vakinaisesta asunnosta ja normaalielämästähän mä haluankin eroon.

Tai ehkä mä etsin treffipalstalta jonkun poikamiehen tampereelta ja muutan sen luo vähänksi aikaa ja hakeudun sit turvakotiin kun ei sujukaan ja sitten turvakodin sossu järjestää mulle asunnon.

Vierailija
22/42 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri niinkuin se on eli:

"

ETUSIVUKESKUSTELUTNIMETOSTA & MYYVAUVATVE-KORTITUUTISKIRJEODOTTAJAN UUTISKIRJEPALAUTERYHMÄT

UUSIN LEHTI NEUVOLA HEDELMÄLLISYYS RASKAUS JA SYNNYTYS VAUVA TAAPERO PERHE JA PARISUHDE KOTI JA VAPAA-AIKA KILPAILUT KUVAGALLERIAT BLOGIT TOIMITUS YHTEISTYÖSSÄ OSALLISTU TUTKIMUKSEEN TILAA VAUVA-LEHTI

Keskustelut

Aiheet: Adoptio Adoption suunnittelu ja adoptiovanhemmuusÄidit 40+ äidit Etsin ystävää Foreign mothers in Finland Kotiäitiys Nuoret äidit Opiskelijaäidit Svensktalande mammor&pappor Työssäkäyvät äidit Ulkosuomalaiset äiditIsät Äidit kysyvät isiltä Isien palstaKeskustelua palstasta Ohjeita ja opastusta kävijöiden keskenKoti Asuminen ja rakentaminen Kodinhoito ja vaatehuolto Puutarha Ruokaohjeet ja -vinkit Sisustaminen Vapaa-aika, harrastukset ja lemmikitKriisit Muut kriisit ja suru PerheväkivaltaNäille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymät Aihe vapaa Kysy matkailusta - Finnmatkojen asiantuntija vasta Monikulttuurisuuden asiantuntija Anita Novitsky ne Seksi Tarja Sandberg nettivieraana Varatuomari Leena Linnainmaa nettivieraanaOdotus ja vauvakuume Keskenmeno Lapsettomuus Odotus Ovulaatio Plussanneet lapsettomat Sekundaarinen lapsettomuus VauvakuumePerheet Elämänkatsomus Erityislasten perheet Luomuperheet Monikkoperheet Monikulttuuriset perheet Parisuhde, perhe ja suku Sateenkaariperheet Työ, raha, päivähoito, opiskelu Uusperheet Yhteis- ja yksinhuoltajuusSynnytys SynnytysasiaaTaaperot & leikki-ikäiset Leikki-ikäiset TaaperotTerveys Liikunta, terveys, laihdutus Raskaus ja tupakointiVarusteet Hoitotarvikkeet Kantoliinat, -reput ja -rinkat Kierrätys Lelut, pelit, kirjat, cd- ja dvd-levyt Vaatteet ja jalkineet Vaipat Vaunut & rattaatVauvat Imetys Keskosuus Nimet Terveys ja allergiat Vauvat « Takaisin keskustelujen etusivulle

--------------------------------------------------------------------------------

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:10 viestiä 25 viestiä 50 viestiä 100 viestiä » Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu ViestiVierailija - 26.6.2010 19:51 (1/15)

Onko ihmisen pakko olla jossakin osoitteessa kirjoilla?

Vai voiko heittäytyä täysin irtolaiseksi, ei osoitetta, ei edes postilokero-sellaista?

Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viesti Kerro kaverille

Vastaukset

Vierailija - 26.6.2010 19:53 (2/15)

Ei ole pakko olla missään kirjoilla.

Voi ottaa vaikka vaan poste restanten postille, jos tarvis. Irtolaisuus ei todellakaan ole enää rikos. Onneksi. Freedom!!!

Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille

Vierailija - 26.6.2010 19:56 (3/15)

Mihin osoitteeseen työkkäri sit lähettää työhöosoitukset?

Jos minä kuljen irtolaisena kaupungista toiseen?

Vierailija - 26.6.2010 19:57 (4/15)

Siihen osoitteeseen jonka ilmoitat.

Vierailija - 26.6.2010 19:58 (5/15)

Entä jos en halua edes postilokero-osoitetta?

Vierailija - 26.6.2010 19:59 (6/15)

Asunnottomilla ei ole osoitetta.

Vierailija - 26.6.2010 20:05 (7/15)

Jos et ilmoita mitään osoitetta, et tietenkään saa postia.

Vierailija - 26.6.2010 20:07 (8/15)

Joten...

Käytännössä jonkinlainen osoite on pakko olla.

Vierailija - 26.6.2010 20:09 (9/15)

Yleensä vailla asuntoa oleva ja sellainen joka ei

ole missään kirjoilla, ilmoittaa osoitteeksi sukulaisen osoitteen tai sitten poste restanten.

Vierailija - 26.6.2010 20:11 (10/15)

Jos otan poste restante osoitteen helsingistä

olenko sitten helsinkiläinen? Ja saan helsingin sossusta toimeentulotuen?

Vierailija - 26.6.2010 20:14 (11/15)

Niin, ei ole tikos olla koditon!

Jos vaan haluat olla täysin tavoittamattomissa ja "irtolainen", niin avustukset voi loppua... Siis, jos sulle vaikka tarjotaan töitä, etkä ilmaannu työkkäriin/ota yheyttä. Sossun kanssa varmaan saa sovittua, että vierailet siellä säännöllisesti. Niin, voithan toki itsekin oma-aloitteisesti työkkärissä käydä:)

Vierailija - 26.6.2010 20:15 (12/15)

Siis rikos :)

Vierailija - 26.6.2010 20:17 (13/15)

Otan tietenkin töitä vastaan jos tarjotaan

mutten halua jäädä nykyiselle asuinpaikkakunnalleni eikä ole varaa muuttaa muuallekaan takuuvuokrien takia.

Vierailija - 26.6.2010 20:18 (14/15)

Jossakinhan sinä kuitenkin asut siellä toisella paikkakunnalla,

joten mikset voisi ilmoittaa osoitetta?

Vierailija - 26.6.2010 20:20 (15/15)

Ei ole pakko olla

kotiosoitetta, mutta kotikunta on ihan jokaisella Suomalaisella, ja se määräytyy viimeisimmän kotiosoitteen kautta. Poste restanten saat siihen viimeisimpään postiin, mutta huom! vaikka sulla olisi poste restante missä tahansa postissa, sillä ei ole mitään tekemistä kotikunnan kanssa eli KOTIKUNTA EI MUUTU."

Ja kyllä Tampere lakisääteisen työnsä hoitaa, mutta jos et ole kunnan asukas, ei ole mitään velvollisuutta sinua elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjusta toiseen ihan sujuvasti, mutta siis kotikunta maksaa toimeentulotuen ja kotikunta on se, jossa on viimeksi ollut pysynä osoite.

Vierailija
24/42 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele myytäviä asuntoja aamulehdestä ja siirrä kirjasi jonnekin niihin tai johonkin

omakotitaloon ..ja posti poste restanteen..hups ja näin olet Tamperelainen..

Näin olen monta kertaa tehnyt ja sitten sossu laittaa uudessa kotikunnasi

pyörät pyörimään..siis Tampereella.Suomessa on vapaa liikkuvuus ja se koskee kaikkia

kotikunta siirtyy minuutissa kun vaan bonkaat jostain lehdestä uuden kotisi osoitteen..

ei mitään ongelmaa!!! Tsemppiä!

Vierailija
25/42 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele myytäviä asuntoja aamulehdestä ja siirrä kirjasi jonnekin niihin tai johonkin

pyörät pyörimään..siis Tampereella.Suomessa on vapaa liikkuvuus ja se koskee kaikkia

kotikunta siirtyy minuutissa kun vaan bonkaat jostain lehdestä uuden kotisi osoitteen..

Vierailija
26/42 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/42 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/42 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere maksaa kyllä muuttoavustuksen ja takuuvuokran - kun ns. heikompaa ainesta muuttaa sieltä pois, esim. Nokialle tai Lempäälään. Saa näin toimeentulotuet, asumistuet ym. pikkuhinnalla toisen kunnan maksettaviksi... Voithan kysyä samaa omasta kunnastasi, jos vaikka haluaisivat maksaa sinut kerralla pois?

Vierailija
29/42 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi ..kyllä suomessa saa muuttaa mihin haluaa

jos ei ole holhouksen alainen..

itse ainakin muutan ja voin sanoa että esim: Tampere pitää

huolta omistaan mutta Esim:Vaasa pitää huolta VAIN MUSTISTA IHMISTÄ-Turussa

sama homma..jos joku kaupunki pitää asunnottomana valita se on ehdottomasti Tampere..joten sinne vaan ,tulen kohta perässä.

Vierailija
30/42 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä saa osoitteet suomen suurlähetystöön ympäri maailman...

ei muuta kuin siitä vaan osoite ylös ja paperia maistraattiin..

Kelasta saa jopa asumistukea myytävään asuntoon jos siellä ei ole muita kirjoilla kuin sinä ..Toimii edelleen ..ei se niin vaikeeta ole kotikunnan muutto..

jotku ihmiset jotka ei teidä elämästä mitään tekee kotikunnan muutostakin niin

mahtavan vaikeeta että huh huh..kirjoituksen aloittava kyseli neuvoja miten

voi vaihtaa kotikuntaa jos ei ole rahaa takuuvuokriin ym niin sai useita vastauksia

siitä miten heikompi aines voi pysyä kotikunnassaan..riipa raapa .hän ei halunnut

haukkumista vaan neuvoja miten saada uusi kotikunta esim:Tampereelta.

Onneksi saa vaihtaa kotikuntaansa minne haluaa jossain suomen sossuissa ei toimi mikään eikä ole edes yömajoja.

Vierailija
31/42 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kukaan ei vastaa tarkalleen kysyjän esittämään kysymykseen vaan itse esiintyy yksinkertaisena jankkaajana. Itse selvitän saman tapaista keissiä, vaan samalla riskillä saada päälleni sama kysymisen ongelma kun vastausta ei saa mistään eikä keltään eikä kysyjää haluta ymmärtää. Siinä tilanteessa kun vaan joku ratkaisu on tehtävä löytyy jälkeenpäin sitten kommentoijaa.

Vierailija
32/42 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:16"]

Oikeastaan kukaan ei vastaa tarkalleen kysyjän esittämään kysymykseen vaan itse esiintyy yksinkertaisena jankkaajana. Itse selvitän saman tapaista keissiä, vaan samalla riskillä saada päälleni sama kysymisen ongelma kun vastausta ei saa mistään eikä keltään eikä kysyjää haluta ymmärtää. Siinä tilanteessa kun vaan joku ratkaisu on tehtävä löytyy jälkeenpäin sitten kommentoijaa.

[/quote]

Pyydän anteeksi tähänastisen ketjun loppupäähän kirjoittaneilta: alkupäähän oli tämä tarkoitettu, siis niille, jotka ensin ehtivät dissaamaan. Loppupäässä tähän mennessä on jo jotakin konkreettista esitetty.

Jos siis esim. myytävään asuntoon voi laittautua kirjoille, niin mitä jos vaikka laitautuisi jonkin maan suurlähetystön osoitteeseen? Tästä voi olla tiettyä etua.

Vierailija
33/42 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he maksavat sen ja uusi kunta sitten kustantaa elämäsi siitä eteenpäin.

rohkeasti kysymnään!

Vierailija
34/42 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevassa asuinkunnassa takuuvuokraa eikä ekan kuukauden vuokraa?

Vierailija
35/42 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun maksumieheksi!

Vierailija
36/42 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sielta avustusta elamiseen.

Vierailija
37/42 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla. Heti kun pääsen eroon maallisesta omaisuudestani nykyisessä kotikunnassani.

Vierailija
38/42 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun maksumieheksi!

Kuule, enpä usko että on tohon tilanteeseen halunnut. Ja Onneksi tämä ei ole Suomessa vielä käsiin räjähtävä ongelma ja huoli pitäisi pitää siitä ettei näin pääse käymään.

Mietipä omalle kohdallesi, majailla kavereiden/sukulaisten/puolituttujen/ehkä tuntemattomien/majatalojen/katujen nurkissa... Just joo. Apua jaloilleen pääsyssä niin kyllä se siitä! Ketään ei saa jättää avutta. PISTE.

Vierailija
39/42 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra-asunto ja vuokrat ajantasalla. Haluan vain päästä eroon entisestä elämästäni ja aloittaa tyhjästä alusta uudessa kaupungissa.

Vierailija
40/42 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa nyt muuttamassa toiselle paikkakunnalle, tilannettani vaikeuttaa vielä maksuhäiriömerkinnät. Onneksi on vakituiset tulot. Mutta ei vakuusrahoja tai muutakaan.

Homma on niinkin yksinkertainen, että irtisanon itseni tästä osoitteesta, muuttoilmoitusta en toki voi tehdä haluamalleni paikkakunnalle, mutta sen korvaa se, että otan kyseiseltä paikalta postilokero-osoitteen.

Koska olen asunnoton, täälläpäin ei ihmiset ulkona asustele. Veikkaan, että menee muutama viikko ja on katto pään päällä. Sen aikaa bunkaan vaikka kavereiden luona.

Meinasin muuttaa täälläpäin samassa kunnassa 30km:n päähän keskustaan, sain viikon sisällä kaksi tarjousta asunnoista, joista olisin voinut ottaa kumman vaan, hemmetin hyviä kämppiä, mutta väärä sijainti.

Siis, kyllä voi muuttaa, jos luottotiedot menneet, ensin postilokero-osoite ja selvitys, että asustaa kavereiden nurkissa, jos todella ei ole mitään tuloja. Mutta et voi olla vuokrasuhteessa missään muualla sillä hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi