Kaveri ei ymmärrä "bailaamistani"
Ystäväni on yhden 2vuotiaan lapsen äiti ja hän käy töissä lapsen ollessa päiväkodissa n.klo7-16.30 ja lapsi menee iltaisin nukkumaan klo19. Minä olen kotiäiti(lapset 10kk ja 3v.)Nyt ystäväni "avautui" yksi päivä siitä ettei ymmärrä kun käyn n.kuukauden välien bailaamassa. Hänen mielestään on väärin että se aika on lapsilta pois koska lapset ovat niin vähän aikaan pieniä.
Yritin selittää että minä olen kotiäiti ja lasten saatavilla joka päivä kokoajan ja kun olen "dokaamassa"(niin kun hän sanoi) sen kerran kk niin ei lapset ole edes erossa minusta kun sen muutaman tunnin illasta ja aamulla olen taas kotona. Tosin seuraava päivä menee miehen hoitaessa heitä mutta kumminkin.
Lopuksi hän sanoi minun olevan huono äiti! silloin hermostuin ja sanoin ettei hänellä ole mitään asiaa käydä arvostelemaan minua äitinä kun itse näkee omaa lastaan n.4h/pvä! sanoin et minä sentään itse hoidan pentuni enkä aseta kasvatusvastuuta muille!
Nyt on maailman loukkaantunein eikä puhu minulle enää.En sanonut välttämättä hirveän nätisti mutta mielestäni hän arvosteli ensin minua vääristä asioista katsomatta omaa tilannettaan ensin. olenko nyt ihan väärässä??
Kommentit (13)
että miten sitä sitten ehtii ottaa itselleen ja parisuhteelleen aikaa, kun palaa töihin? Nyt kotiäitinä sitä aikaa on todella runsaasti lapselle, joten voi hyvillä mielin pitää shoppailupäiviä tai käydä miehen kanssa ravintolaillallisella.
Olet ihan oikeassa mielestäni.
Taitaa kaverisi peilata vain omia tunnontuskiaan sinuun. Typerää.
mutta sinun tilanteessasi olen kuitenkin sinun puolellasi. Kyllä sinulla on oikeus olla pois kotoa, ihan kuin kaikilla muillakin, jossakin rentoutumassa. Voisihan se poissaolo olla mikä vain harrastus. Ja ei tuo kerran kuukaudessa tosiaan paljon ole, minusta voisi olla joka viikkokin muutaman kerran.
Juot aivan liian usein ja liian paljon! Olet siis toimintakyvytön ryyppäämisen jälkeen kokonaisen päivän. Miten miehesi selittää tilanteen lapsille? Sanooko sinun olevan kipeä vai mitä??? Juotko jo pohjia kotona, joutuvatko lapsesi kestämään kerran kuussa "hiprakkaan" iloisen äidin joka on lähdössä jonnekin josta seuraa ettei kykene nousemaan sängustään koko seuraavana päivänä vaan oksentelee ja löyhkää omassa houneessaan...
Osaatko "bailata" (tanssia) ilman humalatilaa? Tai voitko mennä tyttöjen kanssa ulos ilman että juotte itseänne humalaan? Kokeilkaa joskus olla selvänä. Huonon mallin annat lapsillesi =ilo ilman viinaa on teeskentelyä.
Sinun kaverisi ei tarte ymmärtää sun juomistasi. Se on sun ongelma, ei hänen!
että voiko kyse olla kateellisuudesta kun itse ei oikeen pääse mihinkään kun mies ei suostu lasta hoitamaan..? Ja kun käyn ulkona se ei tarkoita sitä että juon itseni änkyräkänneihin ja halailen vessanpönttöä baarissa vaan menen tanssimaan ja tanssin yleensä koko yön. Liittyy siihen myös alkoholi mutta ihan hyvällä tavalla :)
En ota itseeni helposti mitään taikka ole ilkeä muille yleensä mutta toi että sanoi"musta sä olet huono äiti" oli liikaa..harmittaa kyllä jos ystävyys tässä menee kun ei nyt voikkaan mulle enää antaa anteeksi vaikka koen ite ettei mun tarvitse anteeksi edes pyytää.
poissa kotoa! Onx se teistä ihan sama onko miehenne dokaamassa tai punttisalilla?? Not!!!
Miten kummasti kuvittelette, että 10 kuiselle se on yx ja sama dokaako äiti kerran kuussa tai useita kertoja viikossa???! Ei ymmärrä.
Apllä on ongelma, siksi hän niin verisesti loukkaantui kun kaverinsa asiasta mainitsi.
ymmärtää, että käyt juomassa kerran kuussa ja seuraavana päivänä et kykene hoitamaan lapsiasi, josta toinen on vielä sylivauva. Nyt yrität selittää että käytkin vaan tanssimassa ja juomassa "hyvällä tavalla".
Ystäväsi oli vaan rehellinen! Et ole virtahepo olohuoneessa, kyl sun dokaamisesta pitää voida puhua ja kritisoida. Ei kukaan ole kateellinen siitä, että sun täytyy juoda kerran kuussa rentoutuaksesi!
Juot aivan liian usein ja liian paljon! Olet siis toimintakyvytön ryyppäämisen jälkeen kokonaisen päivän. Miten miehesi selittää tilanteen lapsille? Sanooko sinun olevan kipeä vai mitä??? Juotko jo pohjia kotona, joutuvatko lapsesi kestämään kerran kuussa "hiprakkaan" iloisen äidin joka on lähdössä jonnekin josta seuraa ettei kykene nousemaan sängustään koko seuraavana päivänä vaan oksentelee ja löyhkää omassa houneessaan...
Osaatko "bailata" (tanssia) ilman humalatilaa? Tai voitko mennä tyttöjen kanssa ulos ilman että juotte itseänne humalaan? Kokeilkaa joskus olla selvänä. Huonon mallin annat lapsillesi =ilo ilman viinaa on teeskentelyä.
Sinun kaverisi ei tarte ymmärtää sun juomistasi. Se on sun ongelma, ei hänen!
vaan siitä etten saisi käydä baarissa. Kaveri tykkää itsekin juhlimisesta,ei vaan sitä enää tee.
En juo kotona lasten edessä. Menen aluksi aina jollekkin kaverille missä ei ole lapsia. En myöskään makaa seuraavaa päivää sängyn pohjallaoksentamassa mutta mies ottaa ystävällisenä hoitovastuun niinä päivänä viemällä lapset ulkoilemaan yms.Ei sitä ole koskaan tarvinnut lapsille selittää että miksi isi hoitaa ja äiti ei :O ollaan molemmat niiden vanhempia.
ymmärtää, että käyt juomassa kerran kuussa ja seuraavana päivänä et kykene hoitamaan lapsiasi, josta toinen on vielä sylivauva. Nyt yrität selittää että käytkin vaan tanssimassa ja juomassa "hyvällä tavalla".
Ystäväsi oli vaan rehellinen! Et ole virtahepo olohuoneessa, kyl sun dokaamisesta pitää voida puhua ja kritisoida. Ei kukaan ole kateellinen siitä, että sun täytyy juoda kerran kuussa rentoutuaksesi!
en sanonut etten kykene hoitamaan lapsia seuraavana päivänä. Mun mies nyt vaan sattuu olemaan niin ystävällinen että hoitaa mielellään silloin ja antaa minun levätä jos haluan.
Nyt tääkeskustelu lähti johonkin ihan eri aiheeseen :O
jostain ihan muusta! Tyhmäkin tajuaa...
no mä olen sit varmaan tosi tyhmä kun en tajua. Olen siis alkoholisti kun juon noin 5-8alkoholiannosta kuukaudessa. Tää mulla ei käyny mielessäkään mutta näin asia taitaa sitten olla. ap.
jotka ei koskaan pääse rentoutumaan ja tapaamaan kavereita.. liekö sellaisia edes onkaan.
Toi oli tietty paha veto sinulta, heittää tuo kommentti töissä käyvälle äidille -- se on tasan tarkkaan totta, että taatusti suurin osa tietää, että ei tosiaankaan ole niin kauan aikaa lapsensa kanssa kun pitäisi... Mutta että jos kaverisi sanoi sua ensiksi HUONOKSI ÄIDIKSI, niin se on kyllä niin pöyristyttävää, että ihan aiheellinen tuo heitto kyllä oli.
Nauti siitä, että sinulle on sellaisia kaverita, joiden kanssa voit kerran kuukaudessa lähteä bilettämään. Ja sellainen mies, joka kantaa osaltaan hoitovastuun. Ja siitä, että saat vielä olla kotona pienten lasten kanssa. Sulla on asiat niin hyvin, ettei monellakaan ole.