Anoppi tuli taloon.
Ensi töikseen se kävi penkomassa kaappimme, tiskasi, siivosi ja vei roskat, kävi kaupassa ja laittoi ruokaa.
Ihan vapaasta tahdostaan siis - tai oikeammin lupaa kysymättä.
Puolilta päivin vaimo oli hermoraunio. Riitelivät kissanhiekkalaatikon sijainnista. Päiväunien jälkeen anoppi piti mulle luennon vuorovaikutuksesta ja toisten auttamisesta, kun en keittänyt hänelle kahvia. (vaimo oli jo mennyt keittämään sen...)
Ei tossa muuten mitään vikaa, mitä nyt vähän vanhuudenhöperö, mutta talossa talon tavalla; eikä ei sitä tänne siivoojaksi ole kutsuttu...
Kommentit (30)
ainut lapsi ja viellä viimesillään raskaana niin mummo hössöttää.. tosi törkeetä tuo vävyn haukkuminen, meillä tuollainen heitettäisiin pihalle!
a) dementoitumassa, joka aiheuttaa mm. tämänkaltaista vihamielistä suhtautumista muihin ihmisiin oman ahdistuksen myötä
b) psykiatrisen hoidon tarpeessa
Normaaliahan tuo ei ole eikä tällaista kenenkään tarvitse sietää. Koti on teidän ja siellä eletään teidän tapojen mukaisesti.
Itse varmaan tekisin tuossa tapauksessa niin, että ohjastaisin anopin kotimatkalle tai mikäli hän ei ole siihen suostuvainen, ottaisin vaimon ja lähtisin hotelliin tai reissuun siksi aikaa että ymmärtää lähteä pois.
Vielä muutama päivä samanlaista ja teidän avioliitto on niin solmuilla yhden ihmisen vuoksi, että sen avaamiseen kuluu runsaasti aikaa. Tuollainen ihminen ei todellakan ole kenellekään avuksi synnytyksen jälkeen.
Tehkää pikimmiten siis pesäero anoppiin niin pian kuin mahdollista - oman hyvinvointinne vuoksi.
Jämptin napakan kohteliaasti sanot ,että mukava kun tulit, mutta nyt on niin että vierailu sinun ja vaimos kotona on tällä kertaa nyt ohitse ja että tilaatko taksin vai vietkö mummon asemalle omalla autolla ja että voit auttaa tarvittaessa pakkaamisessa.
Näin on nyt toimittava, jotta perheen omat välit säilyvät ja saatte rauhassa elää elämäänne. jos vauva on terve ja äiti myös, ettei mitään tosi hankalaa asiaa ole jo tiedossa odotettavissa, niin selviätte kyllä paremmin ilman anoppia kuin sen kanssa vauvan ensitaipaleet. Myöhemmin sitten pienin annoksin otatte anoppia apuihin, tunnin-pari kerrallaan tai vkonlopun ekrrallaan, kuinka nyt sitten onnistuukin.
Sinun on perheen päänä nyt tehtävä tämä päätös ja huolehdittava perheestäsi ja oltava tahdikas ja kohtelias, ettei vaimosi tarvitse pohtia oletko sinä sittenkin jotenkin toiminut väärin hänen äitiään kohtaan ja pitääkö hänen sittenkin yrittää olla molemmille lojaali. Vaikka vaimo olisi sitä mieltä että anopin tulee jäädä, niin pidä pääsi ja vetoa siihen että valitettavsti olet nyt vankkumatta sitä mieltä että anopista on enemmän ahittaa teille kuin hyätyä, ja tätä et tietysti sano anopille päin naamaa, vaan kauniisti vaimollesi.
Kukaan ei tulisi minun kotiini haukkumaan miestäni, jonka siis olen itse valinnut. Miten olisi vaikkapa tällaiset sanat:"Jos ei turpa pysy kiinni ja et osaa käyttäytyä, tähän taloon ei ole enää mitään asiaa. Miten on? Pakataanko laukut heti?" Ja tietysti vielä vaaditte anteeksipyyntöä.
Ei kukaan voi olla tuollainen eteismatto, ja sinun mukaasi te molemmat olette. Jos vaimolta ei löydy uskallusta, niin teepä sinä anopillesi selväksi, mitä omassa kodissasi voi sanoa ja mitä ei. Arvaapa millaiseksi tilanne muuttuu, kun lapsi on syntynyt. Saa varmaan kuulla jo ennen kuin osaa puhuakaan, kuinka isää haukutaan.
Yllä oleva sitä varten, että jollain joskus näin oikeasti tapahtuisi... ;)
Komppaan, mahtaako anopilla olla kaikki kunnossa. Jos on vaan keskivertoa ikävämpi otus et tietenkään anna sitä riemua, että jättäisit vaimon!!!
terv AP
ja siis täysin järissään oleva nainen..
kyseessä on mieheni äiti.. minä olen siis miniä. joku taisi ymmärtää väärin.
AP
Ei järjissään oleva ihminen käyttäydy tuolla tavalla.
kyseessä on mieheni äiti.. minä olen siis miniä. joku taisi ymmärtää väärin. AP
Tässä on kyllä koko ajan puhuttu vaimon äidistä. nyt meitä viedään kuin pässiä narussa, ja jollain on hauskaa. Provo mikä provo.
Kun toi anoppi on vaan hössöttänyt sen siivoamisensa kanssa joka hetki. Vaimon ei tietenkään tarvitse tehdä mitään, ettei vaan rasitu, mutta mua sitten juoksuttaa senkin edestä. Esim. roskat pitää viedä VÄHINTÄÄN 3 kertaa päivässä?!
Ajan, jota anoppi ei käytä siivoamiseen, se haahuilee ympäriinsä kaljatölkki toisessa kädessä ja tupakka toisessa. Tölkkejä on tähän mennessä kertynyt varmaan 50, ja tupakantumppeja pilttipurkki täyteen (ja puolet sauhuttelukerroista se sentään on ollut ULKONA!)
Mä en nyt ihan tiedä mitä esimerkkiä tuo meidän lapselle antaa...
Mutta ei sille voi poikkipuolista sanaa sanoa; heti alkaa kiukuttelu ja huuto ja haukkuminen. Niin ja syy, miksi anoppi täällä on, on vauvan syntymä kohtapuoliin + "hoitaa asioita" vaimon puolesta. Kun eihän me nuoret mitään osata.
On se sikäli ihan kivakin tyyppi, mutta just toi hössötys ja lässytys ja niskaan huohotus käy hermoille. Siksi en oo oikein koneellakaan ollut, kun heti tuntuu saavan laiskiaisen leiman otsaansa, kun anoppiparka joutuu kaikki roskat ihan yksin viemään..!
-ap siis-
äitini tuli viikon ajan meille aamuisin nukkuvia lapsia vahtimaan ja vei ne sitten aamupalan jälkeen luokseen hoitoon.
Kun minä ja mies palattiin töistä, tämä talo oli puhdas, järjestyksessä, tiskit pesty, vaatteet pyykätty ja voi helvetti ettei ole vähään aikaan ollut yhtä mukavaa palata kotiin. Puhdasta ja siistiä, vähänkö oltiin kiitollisia. Plussana oli pöydälle jätetty kauppalista, mitä kaikkea meiltä puuttui, ja oikeassahan äiti oli.
Anteeksi vahingonilo...
Onneksi äitini tai anoppini eivät tuppaa noin pitkäksi aikaa kylään. Äitini on aina haukkunut kaiken tekemäni ja saa minut suuttumaan tai masentumaan noin tunnissa. Anoppi taas on tuommoinen sietämätön lässyttäjä ja huomauttelija.
Aika vanhuudenhöperö saa olla jos tulee toisten makuuhuoneeseen kyselemään kissojen perään ja korjaamaan peittoa.
Kokeilepa vaimon kanssa että huomenillalla alatte oikein kovaäänisen ja kiihkeänkuuloisen rakastelun, luonnollisesti makkarinovi jätettynä vähän auki. Ehkä menisi anopillekin perille? Tyttönsä ei ole enää se vauva jonka huoneeseen mennään koska vain peittelemään ettei raukan tule kylmä... Ja jos kaipaakin peittelyä niin sinä olet nyt sitä varten, ei äitinsä.
jonakin päivänä sinäkin olet vanha, et niin terävä kuin nyt, et aivan jokaisen tilanteen tasalla. Lapsesi saattavat kutsua sinut kylään (varsinkin kun tarvitsevat apuasi), nukut vieraassa paikassa, olet vähän epävarma. Et halua olla vaivaksi, joten autat ehkä liikaakin.
Mua kylmää tuo myötätunnon puute, joka viesteistäsi paistaa.
Piti jättää aloitus tuohon kun ei vastauksiakaan tullut, mutta mutta... ollaan nyt jo nukkumassa, ja anoppi 2 kertaa käynyt makuuhuoneessamme pyörimässä! Ensin kyseli kissojen perään, on niin huolissaan kun kahta ei ole näkynyt hetkeen. No ei siinä mitään, mutta: Tupsahti taas tuolta ovesta, ja alkoi kiskoa korokepeittoa vaimon jalkojen alta sen päälle. Vaimo siis viimeisillään raskaana = tarvitsee sen peiton jalkojen alle (ja tästä anopille mainitsi!) + on kuuma, ei todellakaan tarvitse paksua täkkiä päälleen. Mitä hittoa?! Lisäksi kyllä hieman pistää silmään toi anopin lääppiminen ja lässytys, puhuu aikuiselle tyttärelleen kuin 5-vuotiaalle, pussailee otsalle ja silittelee takapuolta. Vaimo ihan vaivautunut, ei tosiaan tykkää tommosesta... (paitsi minun toimestani siis) Prkl, tota anoppia pitää sietää koko kuukausi! Ps. Ei muuten yhtään tykkää nimityksestä "anoppi". on kuulemma niin ikävät mielleyhtymät siitä, ihan kirosanana pitää. Anoppianoppianoppianoppianoppi... -ap-
jonakin päivänä sinäkin olet vanha, et niin terävä kuin nyt, et aivan jokaisen tilanteen tasalla. Lapsesi saattavat kutsua sinut kylään (varsinkin kun tarvitsevat apuasi), nukut vieraassa paikassa, olet vähän epävarma. Et halua olla vaivaksi, joten autat ehkä liikaakin.
Mua kylmää tuo myötätunnon puute, joka viesteistäsi paistaa.Piti jättää aloitus tuohon kun ei vastauksiakaan tullut, mutta mutta... ollaan nyt jo nukkumassa, ja anoppi 2 kertaa käynyt makuuhuoneessamme pyörimässä! Ensin kyseli kissojen perään, on niin huolissaan kun kahta ei ole näkynyt hetkeen. No ei siinä mitään, mutta: Tupsahti taas tuolta ovesta, ja alkoi kiskoa korokepeittoa vaimon jalkojen alta sen päälle. Vaimo siis viimeisillään raskaana = tarvitsee sen peiton jalkojen alle (ja tästä anopille mainitsi!) + on kuuma, ei todellakaan tarvitse paksua täkkiä päälleen. Mitä hittoa?! Lisäksi kyllä hieman pistää silmään toi anopin lääppiminen ja lässytys, puhuu aikuiselle tyttärelleen kuin 5-vuotiaalle, pussailee otsalle ja silittelee takapuolta. Vaimo ihan vaivautunut, ei tosiaan tykkää tommosesta... (paitsi minun toimestani siis) Prkl, tota anoppia pitää sietää koko kuukausi! Ps. Ei muuten yhtään tykkää nimityksestä "anoppi". on kuulemma niin ikävät mielleyhtymät siitä, ihan kirosanana pitää. Anoppianoppianoppianoppianoppi... -ap-
Jos kuitenkin vieras ihminen tulee kuukaudeksi omaan kotiin. On jo vienyt vaimon hermot, tupakoi sisällä, komentelee (tekemään turhiakin töitä), tuppaa makuuhuoneeseen turhien asioiden takia, kinastelee perheen omasta järjestyksestä eli tavallaan kieltää perheen kyvyn/oikeuden määrätä itse omasta kodistaan (kuten se kissanhiekka-asia) etc... Aika harvan hermot kestäisi tuollaista viikonloppua pidempään.
(en ole ap)
Piti jättää aloitus tuohon kun ei vastauksiakaan tullut, mutta mutta... ollaan nyt jo nukkumassa
siis olette nukkumassa, mutta sinä kuitenkin pörräät netissä???
Taisit huviksesi keksiä hyvän iltasadun tänne. Vai?
kyseessä on mieheni äiti.. minä olen siis miniä. joku taisi ymmärtää väärin. AP
Tässä on kyllä koko ajan puhuttu vaimon äidistä. nyt meitä viedään kuin pässiä narussa, ja jollain on hauskaa. Provo mikä provo.
Anoppi on yli 50v ja vaimon äiti, ja unohdin -ap- allekirjoituksen Viimeisimmistä kuulumisista. Vale-ap ottakoon silmän käteen ja katsokoon mihin ketjuun tulikaan kommattua XD
Niin ja olisikin noin helppoa. Unohtui tosiaan sanoa, että vaimo antaa äidilleen noi kaikki haukkumiset anteeksi aika äkkiä, siitä ensimmäisestäkin meni se pari tuntia, vähän mäkätti ja antoi olla. Hetken päästä jo istuttiin sulassa sovussa kahvilla.
Tai tietysti mulla mustat pilvet pään sisällä; en edes omilta sukulaisiltani sietäisi tuollaista käytöstä niin miten sitten suht vieraalta ihmiseltä?!
...siten, että vaimo tosiaan "ei jaksa tapella", ja myönnettäköön että olen hieman tohvelisankari. Jos vaimo jaksaa tuollaista kuunnella niin kuunnelkoon sitten, ei mua oikeastaan loppujen lopuksi kiinnosta muiden mielipiteet itsestäni, varsinkin jos ne menee noin pahasti metsään.
Vaimo ei tosiaan ole mikään kotitalousihminen eli kukahan tätä huushollia onkaan pyörittänyt eikä vaan laiskana makoillut?
Mutta että niin... pyöriköön nyt tuossa sitten vielä jonkin aikaa. Eihän se siis joka päivä tuollainen noita ole, nytkin tuon viimeisimmän jälkeen ihan rauhallisesti haahuillut, ja eilen kolmen aikaan yöllä baarista tultuaan jopa kyseli mua juttukaveriksi. En mennyt, on omastakin suvusta kokemusta känniavautujista ja siitä, miten helposti sekin sitten haukkumiseksi menee.
(ja myös: pelottaa, että jos vaimo sitten "valitseekin" anopin mun yli, anoppi saa vaimoon vaikutettua siten, että mut potkaistaan kotoa pihalle, hankkii lapselle huostaanoton, tmv; toi voi alkaa hyvinkin ilkeäksi jos kokee itsensä "uhatuksi" eli katotaanpa ainakin siihen asti että saadaan taas uusi kämppä jostain kauempaa..)
muovipussi päähän ja jätä roskikseen. Ei mkaikkia tarvitse sietää/päästää kynnyksen yli.
Tuossa männä viikolla anoppi haukkui mut suht tuntemattomille ihmisille täysin pataluhaksi. Olen kuulemma laiska, tyhmä ja saamaton ja pelkkä riippakivi vaimolle. Oltiin siis vaimon kanssa siinä vieressä.
Parin tunnin kuluttua kun tiemme taas kohtasivat, anoppi oli taas tuttuun tapaan mielin kielin lässyttämässä vauanvaatteista. Eikä voinut ymmärtää, miksi pahoitettiin mielemme.
2 päivää myöhemmin heräsin siihen, miten vaimo ja anoppi riitelivät "musta". Jatkoi sitä haukkumista siis vielä täällä kotonakin, ja vaimo itkien puolusti kunniaani. Anoppi syytti loppuraskauden hormoneja, koska "enhän mä mitään HAUKU, nää on ihan tosiasioita, ei se J saa ikinä mitään aikaiseksi, pelkkä laiska paska!"
Vaimo sitten tuli makuuhuoneeseen ja mä puolestani menin parvekkeelle tappelemaan.
SAIN KUULLA, ETTÄ MINUN LAPSENI EI OLEKAAN MINUN OLLENKAAN, siis ettei mulla mitään oikeuksia ole, vastuuta vain vaikka muille jakaa. Niin, ja mun ei myöskään tarvitsisi ollenkaan asua vaimon ja lapsen kanssa.
Olen tästä nyt päätellyt seuraavaa: Anoppi vihaa ja halveksii mua, eikä pelkää osoittaa sitä, koska samaan aikaan luottaa vahvasti siihen, etten jätä vaimoa ja lasta. Olen siis aina paikalla passaamassa hänen pientä ipana-apanaansa ja pipana-papanaansa. Silleen kivasti ilmaisena palvelijana? En perheenjäsenenä.
Tästä juontaa mieliteko järjestää vaimon kanssa riita, jonka lopuksi julistaa eroa ja häipyä ovet paukkuen. Ihan vaan että mites anoppi sitten suun panee, meneekö naama nutturalle kun kultamussukan pitäisikin pyörittää vauva-arkea OIKEASTI yksin?
(ja siis tietenkääm en oikeasti jättäisi...)