Miksi läskiä vihataan?
Siis tarkoitan vihalla sellaista epärationaalista raivoa ja syvää halveksuntaa. Syvää emotionaalista tilaa, joka on joidenkin tapauksessa syvempi kuin äidinrakkaus (äiti häpeää ja solvaa omaa lastaan) tai ystävyys (jotkut eivät kestä näyttäytyä reilusti ylipainoisen kanssa).
Jotkut vieraatkin kokevat asiakseen kommentoida toisen ulkoista olemusta, vaikka samat ihmiset eivät kehtaisi suutaan aukaista esim. halvaantuneelle tms.
Ihan selvennyksen vuoksi: en ole itse mikään superläski. =DD Tämä vain on tällainen huomio, joka on jäänyt askarruttamaan: mikä ihme siinä, että toinen ihminen ei kontrolloi oman ruumiinsa muotoa ja rajoja on niin uhkaavaa, että se herättää niin valtavia tunteita?
Kommentit (48)
Ihmiset, jotka ei viitsi opiskella ja hankkia ammattitaitoa? Naiset jotka tulevat "vahingossa" raskaaksi? Sterilisaatioleikkausket yhteiskunnan piikkiin? ( vois huolehtia ehkäisystä itse tai olla sitten ilman. Kai sitä tuon vertaa vois kieltäytyä, jos seksi ei "sovi"). Urheiluvammat? Tupakoinnista johtuvat? Kännissä sekoilut? Yhteiskunnan tukien varassa elävät, jotka ei halua töihin? (työnhaluiset työttömät on eri juttu, tai vajaakuntoiset) Löytyyhän noita.... Torit ja puistot on täynnä alkoholisteja, jotka aiheuttavat moninkertaiset kulut yhteiskunnalle.
Sama vitutus koskee suurintaosaa näistä, en nyt maininnu ku puhe läskeistä. Tosin esim urheiluvammat on musta ok (urheilu on terveellistä, tekevälle sattuu.. toki voi miettii miten urheilee et välttäs rasitusvammat..). Tupakoijat sais mun puolesta kuolla keuhkosyöpiinsä ja alkoholistit myrkkyihinsä ja läskit kärsiä ylipainon aiheuttamat vaivasa iteksee.
Ihmiset, jotka ei viitsi opiskella ja hankkia ammattitaitoa? Naiset jotka tulevat "vahingossa" raskaaksi? Sterilisaatioleikkausket yhteiskunnan piikkiin? ( vois huolehtia ehkäisystä itse tai olla sitten ilman. Kai sitä tuon vertaa vois kieltäytyä, jos seksi ei "sovi"). Urheiluvammat? Tupakoinnista johtuvat? Kännissä sekoilut? Yhteiskunnan tukien varassa elävät, jotka ei halua töihin? (työnhaluiset työttömät on eri juttu, tai vajaakuntoiset) Löytyyhän noita.... Torit ja puistot on täynnä alkoholisteja, jotka aiheuttavat moninkertaiset kulut yhteiskunnalle.
Vihan takana on jotain enemmän, etenkin kun jos OIKEITA tolastoja katselee, niin lievä ylipaino ei ole suuri terveysriski, esim. toistuva laihduttaminen on huomattavasti suurempi. Tai stressi. Mutta silti sitä ylipainoista halveksitaan... kyllä siinä on jotain syvään juurtunutta ja irrationaalista. Ehkä se on se, kun toiset ei tottele "sääntöjä" eikä pysy rajoissa... uhkaavaa, pelottavaa, muistutus siitä, miten omakin ruumis on venyvä ja epätarkkarajainen. Identiteetti on uhattuna. ap
Tai sitten lihavat vaan on niin helposti erottuvia, että niitä "muistaa" vihata. Varmasti monia inhottaa myös tupakoitsijat ja puistojen alkoholistit ym näkyvät ryhmät.
että läskit automaattisesti aiheuttavat älyttömästi kuluja yhteiskunnalle? Yleensä ne ihmiset jotka kilojensa takia polvileikkauksiin ynnä muihin joutuu on sairaalloisen ylipainoisia. Muistakaa että iso osa ylipainoisista on täysin terveitä. Kaiken lisäksi hoikalla ihmisellä voi olla paljon huonommat elintavat kuin ylipainoisella, esim. ryyppää, polttaa, syö epäterveellisesti mutta mitäs siitä kunhan on hoikka. Tunnen monta ylipainoista ihmistä jotka syövät terveellisesti, kuntoilevat ja omaavat hyvän fyysisen kunnon. Miksi ette voi hyväksyä ihmisiä sellaisina kuin he ovat? Luuletteko todella että jos lihavia ihmisiä ei olisi niin kaikki asiat olisivat automaattisesti hyvin, maailma olisi parempi paikka?
Tarkennus: lihavuudesta harvoin pääsee eroon pienellä vaivalla, kun taas tukan pesu tai karvojen ajelu ei ole homma eikä mikään. 8
Minä ainakin oon laihtunut ihan pienellä vaivalla, eli katsomalla mitä syön ja muistamalla itsekurin.
Sen sijaan karvojen siistiminen on ihan helvetinmoinen homma, kun on syntynyt varsin karvaiseksi naiseksi. Eikä se karvaisen, paksun, pitkän tukan pesukaan ole ihan minuutissa hoidettu.
Joten oikeesti on paljon helpompaa vahtia mitä syö kuin pitää tää apinan keho karvattomana ja siistinä.
että läskit automaattisesti aiheuttavat älyttömästi kuluja yhteiskunnalle? Yleensä ne ihmiset jotka kilojensa takia polvileikkauksiin ynnä muihin joutuu on sairaalloisen ylipainoisia. Muistakaa että iso osa ylipainoisista on täysin terveitä. Kaiken lisäksi hoikalla ihmisellä voi olla paljon huonommat elintavat kuin ylipainoisella, esim. ryyppää, polttaa, syö epäterveellisesti mutta mitäs siitä kunhan on hoikka. Tunnen monta ylipainoista ihmistä jotka syövät terveellisesti, kuntoilevat ja omaavat hyvän fyysisen kunnon. Miksi ette voi hyväksyä ihmisiä sellaisina kuin he ovat? Luuletteko todella että jos lihavia ihmisiä ei olisi niin kaikki asiat olisivat automaattisesti hyvin, maailma olisi parempi paikka?
Minun mielessäni lihavat nimenomaan kuuluu samaan kategoriaan tupakoitsijoitten, ja juoppojen kanssa. Tässä ketjussa nyt vaan on keskitytty lihaviin kun niistä alunperin puhe oli. Kaikki vaaranavat oman terveytensä tietoisesti, tyhmää minun mielestä.
Kyllä niissä polvileikkauksissa minä ainenkin olen nimenomaan nähnyt melko lihavia (ei sellaisia jotka välttämättä kerää katseita kaduilla painonsa takia), en sairaalloisen lihavia ihmisiä.
Kyllä niissä polvileikkauksissa minä ainenkin olen nimenomaan nähnyt melko lihavia (ei sellaisia jotka välttämättä kerää katseita kaduilla painonsa takia), en sairaalloisen lihavia ihmisiä.
Ja miten muuten vaikkapa snoukkaajan polvileikkaus ei ole omaa syytä jos läskin on? Pakkoko sitä on snoukata, uisi mieluummin. Voi ajatella, että kakun syönti on harrastus siinä missä snoukkauskin. ;)
No mistä tiedät että menevät polvileikkaukseen juuri sen takia että ovat lihavia? Kuka tahansa voi joutua polvileikkaukseen ja syitä on monia.
ja liian iloiset ihmiset ärsyttää.
Ihmiset jotka taistelevat pysyäkseen laihoina eivät voi sietää sitä että toiset osaa vaan olla onnellisia vähän vähemmällä stressaamisella.
Toki polvileikkauksia on monenlaisia, mutta tarkotankin nyt nimenomaan nivelleikkauksia, jotka on syntyny siitä että nivel on rasittunu liikaa (liiasta painosta). Ja näitä lihavia näkee tälläsissa leikkauksissa täälä pienessäkin sairaalassa hyvin paljon! (Noin 1 leikkaus per päivä). Ja ovat nimenomaan sellaisia potilaita joille lääkäri on ensin sanonut että puottaisivat painoa, mutta näin ei ole käyny..
Useilla matala itsetunto, minkä takia kateellisia ja ilkeitäkin.
Toki polvileikkauksia on monenlaisia, mutta tarkotankin nyt nimenomaan nivelleikkauksia, jotka on syntyny siitä että nivel on rasittunu liikaa (liiasta painosta). Ja näitä lihavia näkee tälläsissa leikkauksissa täälä pienessäkin sairaalassa hyvin paljon! (Noin 1 leikkaus per päivä). Ja ovat nimenomaan sellaisia potilaita joille lääkäri on ensin sanonut että puottaisivat painoa, mutta näin ei ole käyny..
ovat molemmat hoikkia. Toisella kuluma (nainen 50v 160cm/58kg), toinen urheilija (mies 25v 175cm/75kg).
Luulen että vetelet noita "faktoja" hatustasi.
Laiheliinit ovat nyrpeitä ja koppavia - ei tietenkään kaikki.
Ehkä se sitten vaan johtuu siitä että itse an ole missään missin mitoissa - en tosin sairaanloisen lihavakaan vaan noin 10-15 kiloa ylipainoinen.
ovat molemmat hoikkia. Toisella kuluma (nainen 50v 160cm/58kg), toinen urheilija (mies 25v 175cm/75kg). Luulen että vetelet noita "faktoja" hatustasi.
Sitähän saa uskoa mitä tahansa, mutta olen ollu ortopedisellä osastolla töissä, jossa nimenomaan tehtiin lonkkaan/polveen nivelleikkauksia. Lonkkaleikkauspotilaita oli hyvin paljon laihoja, mutta polvileikkauksiin tulevat lähes poikkeuksetta ylipainoisia.
ja liian iloiset ihmiset ärsyttää. Ihmiset jotka taistelevat pysyäkseen laihoina eivät voi sietää sitä että toiset osaa vaan olla onnellisia vähän vähemmällä stressaamisella.
Eiköhän tämä oo jo aika tuulesta temmattu :D Tiedän hyvin paljo lihavia ihmisiä, jotka on hyvin katkeria, valittaa joka asiasta ym. Samoin laihoja. Ja paljon normaalipainosia jotka on hyvin ilosia. Se on asenteesta kiinni, ei painosta :)
ja ihan vaan teille lihaville tiedoksi, maailmassa elää hyvin paljon normaalipainosia ihmisiä jotka ei stressaa painostaan vaan ovat elämäänsä (tai stressaavat jostain ihan muusta kun painosta. Lihavilla ehkä pyöriikin päässä vaan paino, mutta normaalipainoset voi ajatella muutakin :)
Monelle suuruus on uhka. Suurempi yleensä vie eväät ja toimeentulon, koska on voimakkaampi.
Eli kyse on tappelusta. Moni laiha pelkää lihavia ja asetelma lihava ja laiha saa epätietoisuuden tulevasta selkäsaunasta. Suurempihan yleensä myllyttää pienempää ja vie toimeentulon.
Kyse on pelosta.
Aika kamalaa olisi jos kaikki ihmiset olis samasta puusta veistettyjä täydellisyyksiä. Ja ei, en ole itse kovinkaan lihava.
Mutta tässäkun olen lihavia "mollannut" niin täytyy huomauttaa että esim. mieheni vanhemmat on molemmat (lievästi kylläkin) ylipainoisia, ja arvostan molempia hyvin paljon, enkä häpeä liikkua heidän seurassa. Samoin minulla on lievästi ylipainoinen kaveri. Joten vaikka minulla on mielipiteeni lihavista, se ei estä minua olemasta joidenkin ystävä. Persoonallisuus se ihmisessä on tärkeintä, vaikka läski inhottaakin.
Ja kun koneella istuminenkaan ei kovin terveellistä ole, sanon hyvät jussit kaikille, kiitos väittelystä (vai miksä tätä voi kutsua) :)
joukko pieniä otuksia suuren kimpussa, koska ne pelkäävät tätä ja syystä. Se suurempi nimittäin näpäyttää.
Vihan takana on jotain enemmän, etenkin kun jos OIKEITA tolastoja katselee, niin lievä ylipaino ei ole suuri terveysriski, esim. toistuva laihduttaminen on huomattavasti suurempi. Tai stressi. Mutta silti sitä ylipainoista halveksitaan... kyllä siinä on jotain syvään juurtunutta ja irrationaalista. Ehkä se on se, kun toiset ei tottele "sääntöjä" eikä pysy rajoissa... uhkaavaa, pelottavaa, muistutus siitä, miten omakin ruumis on venyvä ja epätarkkarajainen. Identiteetti on uhattuna.
ap