Avoin yliopisto - väylä?
Avoin yliopisto - reitti yliopistoon?
Hyvä vai paha? Meneekö rahat hukkaan?
Kokemuksia!
Kommentit (28)
suorittaa Jyväskylän yliopiston vaatimusten mukaan vielä alkuvuonna. Nyt ovat poistaneet nämä opinnot koska olivat kuulemma niin suosittuja !!!!!!
Itse olen opiskellut teknillisen korkeakoulun avoimessa ja sitten vasta pyrkinyt. Ko kurssit on ihan samoja eli tulee piste pisteestä.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että esim. Tampereen teknilliseen yliopistoon pääsin 90-luvulla, suorittamalla tietyn määrän kursseja hyvin arvosanoin. Olin siis suorittanut yo-tutkinnon. " Pidempi väylä" kai perinteisesti on se noin 60 opintoviikon suorittaminen haluamaansa pääainetta. En tiedä onko siinä arvosanarajaa, riippunee yliopistosta.
En osaa sanoa oliko tuo tapa, jolla itse aikoinaan pääsin yliopistoon, joku kertaluontoinen kokeilu vai onko se käytössä jatkuvasti. Silloin opiskelu kesti vain puoli vuotta, jonka jälkeen suoritusten ja riittävien arvosanojen saamisen jälkeen saattoi päästä varsinaiseksi opiskelijaksi. 60 opintoviikon suorittaminen tietenkin vie enemmän aikaa.
Vielä kokemuksia kalastelen.
Oliko rankkaa työn ohella? Oliko sinulla silloin pieniä lapsia? Tuliko avoin sinulle kalliiksi? jne.
Ammattikoulun papereilla pääsee myös.
Ylioppilaat ja amiksen käyneet eivät taistele samoista paikoista vaan kummallekin ryhmälle on omat kiintiönsä.
kiinnostaisi tietää mitä kantsisi lukea, haaveena kotitalous opettaja, avoimessa?
.. jota tahdoit kai opiskelemaan, oli muuten kaikista vaikein päästä opiskelemaan. Siis tänä vuonna Helsinkiin. Että tsemppiä vaan.
t. kotimaisen opiskelija (pääsykokeiden kautta itse sisään päässyt, ei tosin tänä vuonna)
Vierailija: