Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 15-vuotiaan juhannusfestareille?

Vierailija
23.06.2010 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olellisia kysymyksiä.

Vierailija
2/9 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, jos menisi jonkun aikuisen kanssa vain päiväseltään käymään, niin ehkä sitten.

Kavereiden kanssa tai yöksi en päästäisi missään tapauksessa.

Olen itse kiertänyt Saapas-operaation mukana kymmeniä festareita 18-25-vuotiaana ja tiedän kyllä menon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin 15v juhannusfestareilla, tuli ryypättyä aika paljon kossua ja muuta votkaa, päivät läpeensä kun ei ollut kukaan komentamassa tai saarnaamassa. Muutoin olin 'ihan normaali' kiltti nuori, en mikään 'jengiläinen' :)

Vierailija
4/9 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv ilosaarirock 14-kesäisenä

Vierailija
5/9 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 14v äiti, joka itse viettäny tuo ikäisenä juhannukset saaressa kavereiden kanssa.

Ps Ihmetyttää mitä minun vanhempani ajattelivat, kun päästivät menemään

Vierailija
6/9 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse on pitänyt pentuna päästä :/ Hurjaahan se meno siellä on.

Vierailija
7/9 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin usein 15-vuotiaita raiskataa/pahoinpidellään festareilla ja joskus jopa sattuu kuolemia. Liian nuori pitämään itsestään huolta kaikkien niiden houkutusten ja vaarojen keskellä.

Vierailija
8/9 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästäisin ja toisaalta en.

jos luottamus olisi hyvä ja muutenkin välit lapsen kanssa, niin uskaltaisin päästää. antaa hänen olla normaali nuori, kuten aiemmat ovat kirjoittaneet. vaikka vähän alkoholia on tullut tuon ikäisenä juotua, esim. juhannnuksea, ei ole heistä, kuten ei minustakaan tullut, jengiläistä. tai pahantekijää yms.

MUTTA

vaikka olisi kova luotto omaan lapseen, että tämä tajuisi välttää vaaroja, humalassakin, niin ei se riittä. on maailmassa pahoja ihmisiä, jotka voivat käyttää hyväksi ja manipuloida yms. tuossa iässä sitä niin helposti ihastuu, etenkin alkoholin vaikutuksesta ettei siinä hyvä seuraa.

tapaus kohtaisesti minun mielestä tämä olisi ratkaistavissa. eli minkä luonteinen murkku nuori lapsena on, uskaltaako päästää vai ei. ja jos päästää, niin ehdottomasti ajoissa sitten kotiin, esim 12 yöllä viimeistään!!!

Vierailija
9/9 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän ystävän kanssa festareilla 14-vuotiaana ja kaveri oli 17-vuotias. Festarit oli n. 40km päässä ja kaverin äiti haki meidät yöllä kotiin nukkumaan. Ja seuraavana päivänä muiden kavereiden rippijuhlia kiertämään.

Itse en varmaankaan päästäisi. Tietty riippuu seurasta, kuinka kaukana festarit ovat, luottamuksesta lapseen yms. Ja jos päästäisin niin ainakin hakisin kotiin nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi