Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan on normaalia, että vauva kävelee tukia pitkin?

Vierailija
23.06.2010 |

Siis kuukausissa. Meidän tyttö on nyt vuosi ja kaksi kuukautta, eikä vieläkään kävele tuetta, vaikka alkoi kävellä tukia pitkin jo 8-kuisena. On siis puoli vuotta jo painellut tukia pitkin, muttei edes yritä ottaa askelia ilman tukea, ei vaikka kuinka yritettäisiin.

Onko normaalia tällainen? Pääsee tukia pitkin minne haluaa, jos ei pääse, konttaa. Ilman tukea seisoo kyllä ja nouseekin seisomaan, mutta siinä nököttää, jos jonnekin haluaa, laskeutuu hyvin hallitusti ja jatkaa kontaten.

Ihmetyttää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain puolitoistavuotiaana ehkä alkaa jo vähän ihmetyttää. Meidän vauva käveli tukea vasten 5kk ikäisen (juujuu ihan tosi). Ilman tukea kuitenkin asta vuoden ja 1 kk ikäisenä. Osin just siksi kun pääsi joka paikkaa tukea pitkinkin.

Vierailija
2/5 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa ryömintävaihekin kesti meillä kauan. Tyttö lähti jo alle nelikuisena ryömimään ja pääsi sillä tekniikalla niin kovaa joka paikkaa, että konttaus tuli kuvioihin vasta 9,5kk iässä.

Hassua vaan, kun muut samanikäiset tuntuu aloittavan kaiken myöhemmin, mutta edistyvän sitten iha nsalamavauhtia meidän tyttöön verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla kuin nyt?

Meillä lähti 9kk tukia pitkin ja 11kk iässä viiletti jo pitkät pätkät yksinään.

Mikset kysäise neuvolasta?

Vierailija
4/5 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän tyttö alkoi kävellä tukea vasten 9-kuisena ja uskaltautui kävelemään ja seisomaan ilman tukea 1v 3 kk, ja senkin jälkeen aika pitkään pääasiassa konttasi. Käveli kyllä heti pitkiä matkoja kerrallaan, ensin vaan ulkona kengät jalassa ja myöhemmin vasta sisällä. Ei vaan sitten kuitenkaan huvittanut, ja luulen että teillä on sama juttu kun noin kauan jo tukea vasten kävellyt. Olin itse kyllä aika turhautunut kyllä jo täytyy myöntää.

Ilmeisesti se auttoi, kun kesän tullen sortseissa/hameessa polvet tuli ulkona kontatessa kipeiks. ;) Se vasta riitti motivaatioksi, samoin se että sai kantaa kädessä esim. kastelukannua. Ensiaskeleet se muuten rohkaistui ottamaan itse, kun luuli että joku pitää takista kiinni, mutta olinkin irrottanut otteeni ja huomasi sitten osaavansa itsekin.

Vierailija
5/5 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla kuin nyt?

Meillä lähti 9kk tukia pitkin ja 11kk iässä viiletti jo pitkät pätkät yksinään.

Mikset kysäise neuvolasta?

Tuo ei auttanut varmaan ap:ta, ja olet väärässä, vaikka sulla asuukin lapsinero. Puhuko muuten jo paljon 11-kuisena. Meillä puhui, kannattais sunkin soitella neuvolaan jos ei vielä ole niitä 10 selvää sanaa. Mä muuten soitin neuvolaan kun tuo kävelyvaihe oli kestänyt puoli vuotta, lapsi oli silloin 1v 3kk. Neuvolasta vaan rauhoittelivat ja korostivat, että vasta 1,5-vuotiaana saatetaan alkaa tutkimaan tarkemmin. Ja niin vain sitten 1v 4 kk oppi kävelemään, ja nyt 1,5-vuotiaana vrmasti juoksee yhtä lujaa kun sun aikasemmin kävelemään oppinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi