Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vituttaa nää "valokuvaajat"

Vierailija
23.06.2010 |

ärsyttää nää ihmeiset, jotka ovat ostaneet järjestelmäkameran ja näin ollen harrastavat valokuvauista ja ovat niin tärkeitä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ootellessa saa riittää harrastelijajärkkäri. Tai jos lapset alkaa saada puoliorvoneläkettä, niin niilläkin jo kivasti uuden kameran mammalle rahoittaa.

Vierailija
2/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en millään tonnin kameralla kuvais...

Kunnon kamera maksaa runko 3000€+ linssi 1000-4000€!!!

Voitte siitä sitten päätellä, miksi valokuvaajien taksat on niin korkeita, kuin ovat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoliorvon eläkettä, että pääsis mamma kunnon kamoilla harrastamaan. Kameran voi aina hankkia lapsen harrastuksen nimissä lapsen eläkerahoilla.

Vierailija
4/46 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein automaattiasetuksilla. Sitten kun on aikaa opettelen ne säädöt. Vanhalla kinofilmikameralla osasin ne, mutta tuossa miehen kamerassa on niin monta nappia, etten ole niitä vielä ehtinyt opetella (viidessä vuodessa...).

Tuolla kyllä saa parempia kuvia kun omalla satasen digikameralla, ottaa 6 kuvaa sekunnissa joten ehdin ottaa lapsista kuvia niin että lapset vielä ovat kuvassa, eikä jossain muualla menossa. Objektiivin valovoimakin on paljon parempi.

Vierailija
5/46 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotialbumiin kelpaa suoraan kamerasta tulevat kuvatkin, mutta kyllä värit, kontrasti ym vakiojutut aina käydään läpi. Kuvan pitää olla mahdollisimman hyvä jo otettaessa, huonoa kuvaa ei photarikaan pelasta. Silti tietty jälkikäsittely on nykyään osa kuvausta. Kuvien raskaampi käsittely on sitten ihan eri juttu, eikä sitä pidä sotkea peruskäsittelyyn.

Vierailija
6/46 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jopa toinen objektiivi, polarisaatiosuuodin, jalusta ja jopa todella näppärä kameralaukkukin.

Anteeksi, ap! Pahoittelen kameravarusteitani!

Ai niin vielä: otan monesti kuvia "väärillä" valotusasetuksilla ja saan lopputulokseksi jänniä kuvia, varsinkin pimeällä. Lisäpahoittelut tästäkin!

Synnyn varmaan seuraavassa elämässä halvaksi pokkarikameraksi tai jalustaksi :(

Vierailija
7/46 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkäreitä on kahdenlaisilla ihmisillä: 1) ne jotka vain haluat esitellä kameraansa (ja rahojansa) mutta eivät osaa kuvata niillä. Eli ottavat kaikki kuvat automaattisäädöillä. 2) sellaiset jotka oikeasti rakastavat kuvaamista ja haluavat oppia käyttämään kameraa ja kuvaamaan oikeista kuvakulmista jne.

Nuo ensinnämainitut lähinnä huvittavat :)

Vierailija
8/46 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti kuviani on julkaistu. Ihan oikein lehdessä. Kirjoittamani jutun yhteydessä.

Ja kuvat oli otettu kännykällä ja pokkarikameralla.

Oli sellaisia kuvia, että asianomaiset soitti toimitukseen ja kysyi, saako he sen kuvan tiedoston, kun oli niin hyvät kuvat, että voisi itsellekin teettää.

Yksi kuva päätyi erään purjehduskilpailun seuraavan vuoden pääpalkinnoksi. Ja on edelleen purjehdusseuran käyttämän ravintolan seinälläkin.

Kuvaan muutenkin paljon.

Olenko tärkeä?

Vierailija
9/46 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap, mitä tarkoitat. Nuo "järkkäri" kuvaajat pomppii hautajaisissa ihan missä huvittaa (toivoin että menisi montun pohjalle kuvaanaan arkun laskeutumista) ja muissakin tilaisuuksissa se Kuvaaminen on kaikkein Tärkeintä. Me tavalliset pokkarilaiset tyydymme kuviin siitä omalta paikalta :)

Vierailija
10/46 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iso Canonin digijärkkäri. Hän on vasta vuoden kuvannut järkkärillä, joten harjoittelua se vasta on. Mulle se on liian painava, muutaman kerran olen kokeillut. Hemmetin vaikeaa, siksi otan vaan automaatilla. Mies kuvailee melko paljon ja kyllä niistä aina joku onnistuukin kunnolla. Heh, ehkä järkkärityypit vaikuttaa tärkeiltä siksi, että kuvaamiseen täytyy keskittyä ihan eri tavalla kun automaattipokkarilla näpsiessä kuvia?! Ja kamerat ovat kalliita, niitä käsitellään siksi varovasti.

Mä arvostan onnistuneita kuvia todella paljon, siksi ei haittaa vaikka järkkäriin on mennyt objektiiveineen pari tonnia.

Itse otan kuvia digipokkarilla, ja kyllä silläkin saa ok kuvia. PS Lightroom on käytössä, on kätevä ohjelma harrastelijalle. Kyllä hyviäkin kuvia joutuu joskus käsittelemään.

Vierailija
11/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska järkkärillä kuvaaminen vaatii taitoa.

Vierailija
12/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nimenomaan tärkeilevät harrastuksellaan.

Mutta jos vain kuvaavat omaksi ilokseen, rakkaana harrastuksenaan, niin miksi se sinua ärsyttää?

Vierailija
13/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeyspykäläni nousi heti kolemlla, kun allekirjoitin tositteen kassalla. Odottelemme nyt järkkärini kanssa kutsua linnan juhliin.

Vierailija
14/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ensin tavallinen järkkäri n. 10 vuotta, sitten hommasin digijärkkärin. Mutta ehkä en harrastakaan valokuvausta vaikka kuviani on ihan julkaistukin?

Vierailija
15/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muista olla tärkeä!

Mulla oli ensin tavallinen järkkäri n. 10 vuotta, sitten hommasin digijärkkärin. Mutta ehkä en harrastakaan valokuvausta vaikka kuviani on ihan julkaistukin?

Vierailija
16/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan tärkätä kaikki paidatkin korostamaan tärkeyttä.

Mutta muista olla tärkeä!

Vierailija
17/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat menneet sinappikoneen synnyttämään ja harrastavat lastenhoitoa ja ovat sen takia maailman tärkeimpiä, ainakin omasta mielestään.

Vierailija
18/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun äiti ainakin osti järkkärin ihan vaan siksi, että hänellä olisi hyvä kamera.

Paha vaan, ettei hän todellakaan osaa sitä käyttää ja ei ole mielenkiintoa opetellakaan. Sitten kun meidän lapsen ristiäiskuvat on hän ottanut, niin kuvanlaadun varmaan kaikki arvaa. =/

Siis sinänsä ei haittaa, että joku kuvaa järkkärillä, mutta kunhan opettelis sit edes käyttään sitä!

Vierailija
19/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä tärkeä? Otan paljon kuvia ja meillä on niitä oman kotimme seinilläkin. Isovanhemmat ovat muutamia pyytäneet itselleen.

Yhtään kuvaani ei ole julkaistu, muutaman kuvan olen laittanut FB:hen.

Olenko tärkeä?

Vierailija
20/46 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan se käsitys, että kun ostaa hyvän kameran, sillä vaan itsekseen tulee niitä priimaotoksia, ilman että itse tarvii tehdä suurinpiirtein mitään. Automaatilla vain räiskitään menemään. Ja "kun ne huonothan voi sit poistaa..." Mitäs sitten, jos siellä kortilla ei muuta olekaan?

Monen mielestä hyvä kamera=

-Digikamera

-Mahdollisimman paljon megapixeleitä

-Kivoja valmiita kuvausohjelmia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän