Onko sinulla ystävää/kaveria, joka jyrää aina mielipiteesi ja yrittää pomottaa?
sallitko että hän pomottaa vai yritätkö laittaa hanttiin? millaisissa tilanteissa esim yrittää pomottaa?
Kommentit (13)
Nyt kun olen asian ymmärtänyt, olen potkaissut pahimmat pois elämääni pilaamasta.
En pidä ystävänäni/kaverinani tuollaisia ihmisiä.
yksi kaveri on erittäin suorasanainen ja haluaa päättää kaikesta. Yksi pomotuksen muoto on se, että hän tulee aina myöhässä joka paikkaan, sovittuihin juttuihin. Kun esim odotan kaupungilla, hän saattaa soittaa että on juuri lähtenyt kotoa autolla ja kestää vielä vartin verran. Vielä en ole kertaakaan sanonut pahasti, mutta mieli tekisi. on mielestäni toisten aliarvioimista jos ei tule suht ajoissa.
ja pomottaa silloin kun haluaa organisoida ja olla kaikkien mieliksi sekä haluaa että kaikki parhaat ideat ovat hänen eikä ilman häntä tästäkään olisi tullut yhtään mitään. (todellisuudessa tapahtumat ja muut ideat ovat tulleet myös muilta). Sanoi kerran miehensä kaverin häistä että häät olisivat olleet niin kuivat ellei hän itse olisi ollut paikalla sillä kaikki rakasti häntä kun organisoi jopa siellä!
Minun ja hänen riidat johtuvat aina siitä kun pistän hanttiin enkä tee kuten hän sanoo. Hän aina johtaa ja päättää minne mennään ja milloin ja muiden ehdotukset on huonoja.
Ja joku tuossa toteaa, että jollekulle samanmoiselle kuin minä, että olet siis itse jyrä. Ei se sitä tarkoita. Mutta en halua ystäväkseni ihmisiä, jotka runttaavat ja junttaavat omat mielipiteensä läpi puhuen vaikka mustan valkoiseksi, pääasia että on oikeassa. Mustavalkoisuus on harvoin viisasta tai viehättävää. Arvostan toisten kunnioittamista ja hienotunteisuutta.
koska jyrään itse. Mä nyt vaan olen useimmiten oikeassa, minkäs sille voi.
No mulla on yks kaveri joka haluu aina päättää kaikesta ja jos en suostu niin se joko suuttuu tai sit inttää vastaan niin kauan et luovutan ja suostun. Ja pakko kyl myöntää et vituttaa.
Mun on pakko pitää jonkinlaisena ja alistua käskyvaltaan.
Ei. Hetken aikaa oli tuollainen naapuri, mutta jätin sen sian.
On. Vanhin sisareni. (Aikuisia siis ollaan kaikki) Jopa äitini on sen vihdoin viinein vuosikymmenten hyssyttelyn jälkeen huomannut. Sanoi yllättäen, että xxxx käyttäytyy kuim teitä muita ei olisi olisi olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
yksi kaveri on erittäin suorasanainen ja haluaa päättää kaikesta. Yksi pomotuksen muoto on se, että hän tulee aina myöhässä joka paikkaan, sovittuihin juttuihin. Kun esim odotan kaupungilla, hän saattaa soittaa että on juuri lähtenyt kotoa autolla ja kestää vielä vartin verran. Vielä en ole kertaakaan sanonut pahasti, mutta mieli tekisi. on mielestäni toisten aliarvioimista jos ei tule suht ajoissa.
Kannattaa tiedostaa, että tutkimusten mukaan jatkuva myöhästely on passiivisen aggressiivisuuden yksi muoto. Sillä myöhästelijä haluaa ilmaista halveksuntaansa ja sitä, ettei arvosta sitä, jonka seurasta katsoo, että hänellä on oikeus myöhästellä. Kaverissasi taitaa olla aika paljon vihamielisyyttä, niin suoraan kuin muilla tavoin ilmaistua. Hän ei arvosta sinua. Miksi et aseta hänen käytökselleen rajoja? Kynnysmattona voi olla myös ystävyyssuhteissa. Näköjään olet suostunut siihen rooliin.
En pidä ystävänäni/kaverinani tuollaisia ihmisiä.